Inlägg från: Bubbis10 |Visa alla inlägg
  • Bubbis10

    När ska man som omföderska åka in till förlossningen?

    Hihi gumman då, e du orolig?
    Jag tycker du ska åka in direkt du känner att det är på g, kan ju gå fortare andra gng har jag hört....när vattnet gick med lillan så väntade jag i 2 timmar hemme, det kommer jag INTE göra nu, men jag ska ju ha antibiotika med så...
    Man brukar ju ringa in å förbereda dom om man hinner vill säja å då brukar dom säja att man ska komma in för bedömning, men sätter det igång så åk in direkt...

  • Bubbis10
    Lilla JJ skrev 2010-06-27 10:41:34 följande:
    Varför denna hysteri med att åka in direkt. Ring in och rådgör med dem på förlossningen när du känner att du behöver rådgöra med någon. Folk här på Fl tycker tyvärr alltid att man ska åka in så fort det händer något.
    Mja jag känner ju nallepuh mamma å e man orolig så varför avvakta? bättre att man känner sig trygg eller? å känner att man e i rätta händer?!
  • Bubbis10
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-27 10:44:47 följande:
    Hej gumman. Nej inte orolig alls Men har aldrig blivit informerad om när man ska in vilket kan ju vara bra att veta ca. Ja jag vet ju man ska in på koll om tex vattnet gått och är missfärgat eller man får en stor blödning.
    Lilla JJ skrev 2010-06-27 10:41:34 följande:
    Varför denna hysteri med att åka in direkt. Ring in och rådgör med dem på förlossningen när du känner att du behöver rådgöra med någon. Folk här på Fl tycker tyvärr alltid att man ska åka in så fort det händer något.
    Njae jag vill nog vara hemma sålänge det går och jag känner att jag klarar av sen då det är dags.
    Men man brukar kanske räkna hur långt mellan det ska vara mellan värkarna då?
    Ok, jag har uppfattat dig på vår tråd som lite orolig, hehe men då hade jag fel..jag hade iallafall åkt in, just pga det ovanstående sa-det kan gå så sjukt fort. å det handlar verkeligen inte om hysteri. Min dotters klasskompis, hennes lillasyster föddes på deras toalett golv hemma. så jag hade inte väntat, men jag e väl hysterisk ;)
  • Bubbis10
    Belissima skrev 2010-06-27 11:07:25 följande:
    Tycker inte du ska lyssna på folk från Fl som tycker du ska stanna hemma så länge de går,för tänk om du föder i sovrummet,hallen el i bilen. Tycker snarare du ska följa din känsla. Känner du att du vill åka in när det närmar sig så gör de.
    Sen om du kan/hinner så ring på vägen och säg att ni är på väg in.

    Solig
    Instämmer helt här-Ts följ din egen känsla, din kropp lär tala om för dig när det e dags att åka in :)
    Nallepuhmamma skrev 2010-06-27 11:10:52 följande:
    Jo asså orolig är jag konstant men inte just för detta,,,NU iaf men kommer garanterat bli det sen med tyvärr orolig höna som man e

    Men alltså vad gör man OM man råkar föda hemma eller i bilden på väg dit?
    Det är ju en skräcktanke man har.
    Kanske ska ha filtar osv i bilen med OM ifall?
    ok, hihi ja vi e la lite av hönsmammor du å jag, haha jag kommer ju personligen åka in fort, men som du vet så ska jag bahandlas så fort som möjligt åxå å kan inte heller vänta pga det, sen vill jag inte föda hemma i hallen :)
  • Bubbis10
    Sandra Michelle skrev 2010-06-27 11:32:30 följande:
    Tro mig, ibland kan det behövas. Barnmorskan trodde jag hade "pinvärkar"  men i samma sekund fick jag krystvärkar och sonen kom efter tre krystvärkar. Hade jag varit hemma så hade jag aldrig hunnit in.
    herregud!!!!!!!!! jaa jag kommer åka in direkt, haha
  • Bubbis10
    Sandra Michelle skrev 2010-06-27 11:48:19 följande:
    Det händer ju säkert långt ifrån alla Skrattande
    haha näe säkert inte å jag tänker inte ta risken att vara en av dom Flört
  • Bubbis10
    MammaHela skrev 2010-06-27 12:26:45 följande:
    Jag fick höra att barn nummer 2 oftast kommer på halva tiden mot vad första barnet kom på. Det har stämt på mig och på de flesta andra jag har pratat med.
    Du milde...tack, nu vet jag vad som ska göras när det e dags. tänker inte vänta en sek med att åka in :)
Svar på tråden När ska man som omföderska åka in till förlossningen?