• väntar i Kina kön

    Nu har vi kommit hem med vår dotter från Nanning

    Vår dotter är helt underbar och vi har haft en underbar resaGladen härlig tjej
    Lite tips till er som ska till Nanning är att köp allt när ni kommer dit, vagnen kostade bara 250 kr i Nanning, barn kläderna jätte billiga. Hotellet fint och en super fin guide. Vagn fanns att hyra annars. Vi miste vår vagn på flyget till Nanning och hann inte göra en anmälan eftersom vi blev bara skickade till olika personer hela tiden eftersom ingen förstod oss.
     
    Peking väligt dyrt eller rättare sagt nästan samma priser som i Sverige

    Tips på presenter är svensk choklad som är jätte dyrt i Kina och jag ångrar att jag inte köpe chokladen som såldes i samband med kunga bröllopet. Kom även ihåg att när fotot tas på barnet till passet att ni ber om ett extra foto till visumet så slipper ni tjorva med att hitta en foto affär i Peking.

    Vill ni veta mer så maila mig så kan jag berätta

  • Svar på tråden Nu har vi kommit hem med vår dotter från Nanning
  • Namaste72

    Välkomna hem! Det gick fort


    { Mamma till världens finaste dotter }
  • Marie IE B

    Välkomna hem!
    Men det här med fotoaffär känner jag inte alls igen. När vi var där, okt -09, så kom en fotograf till hotellet och alla fick ta foton på barnen där till pass/visum. Priserna i Beijing är väldigt varierande. I en och samma mataffär, Olé i flådiga Oriental Plaza, blev t ex vattenflaskorna billigare ju längre in i affären du kom. I de yttersta kyldiskarna kostade en liten pet-flaska 16 yuan, längst in i affären, inte i kyldisk, kostade samma flaska runt 3-4 yuan!

  • Petras

    NI HAO!!!
    Nanning calling!

    Kul att ni är hemma nu med er prinsessa och att allt gick bra (förutom vagnen då).
    Hade jag kunnat kontakta dig, hade vi kunnat möts i Beiing i veckan.
    Vilket hotell bodde ni på där?

    Sitter just nu på hotellet i Nanning, kl 01 lokal tid.
    I dag har det varit + 41 grader HETT här... Solig,
    man kan inte vara ute och kolla in omgivningen så mycket som vi önskar tyvärr.

    I morgon är dagen "D" för oss, slagit in presenter ikväll bl.a. just den Kungliga chokladen *s*.
    Kommer nog inte sova så mycket i natt...

    Bra tips med fotografierna, ska be om ett extra imorgon!

    p.s. såg visitkortet ni gav AMBY.

    // Kram från oss, ska försöka sova lite nu! Flört

  • Montytonky

    Välkomna hem!! Låter helt underbart!!


    Vi åker själv till Kina på lördag och får vår lille prins på måndagen därefter - behöver jag säga att vi längtar


     

  • Manchester

    Välkomna hem! Visst är det en fanatstisk känsla, man åker iväg - som på en vanlig semester - och så är man föräldrar till ett (ytterligare) barn när man kommer hem!

Svar på tråden Nu har vi kommit hem med vår dotter från Nanning