• Girl interr­upted
    Äldre 24 Jul 23:17
    8796 visningar
    8 svar
    8
    8796

    jobb&utvecklgarantin fas 1,2,3

    Okej, såhär är det:
    1.  Fas 1: kartläggning, jobbsökaraktiviteter med coachning och förberedande insatser. Pågår som längst i 150 dagar.
    2. Fas 2: arbetspraktik, Lyft, arbetsträning och förstärkt arbetsträning. Pågår som längst till din 450 dag som arbetssökande.
    3. Fas 3: sysselsättning hos anordnare. När du gått arbetslös i 450 dagar och har ingen bortre gräns.

    I fas är ligger huvuddelen av kraften på jobbsökaraktiviteter och jobbcoachning. Jobbsökaraktiviteterna fortsätter under fas 2, där deltagaren huvudsakligen ska befinna sig på en arbetsplats via t ex arbetspraktik, Lyft eller arbetsträning.

    Vad gäller ditt timjobb kontra praktik är det något du ska diskutera med din handläggare, liksom att du går över i fas 2. Får du inte tag på din handläggare (kan vara på semester), prata med kundmottagningen på din AF eller ring AF-kundtjänst på 0771-461 461. De har öppet 0800-200 måndagar-fredagar, 1000-1600 på lördagar-söndagar (med viss reservation för sommartidsändringar) och de som sitter där är riktiga arbetsförmedlare och kan hjälpa dig. De är supertrevliga! Flört

  • Girl interr­upted
    Äldre 25 Jul 11:45
    #6
    Sunset 79 skrev 2010-07-25 11:10:32 följande:
    ok,är så rädd att hamna på någon praktik nu när jag har timanställning ...verkar ju inte klokt isåfall...
    Bara du kommunicerar med din handläggare på AF eller deras kundmottagning, så att ni har en dialog kring detta och alla vet hur det är. Alltid svårare och tristare när folk inte berättar vad som händer och beslut fattas, som inte skulle tagits om man vetat allt från början. Så se alltid till att du pratar med, ringer eller (bäst) mailar din handläggare om förändringar, så han/hon kan ta hänsyn till det. AF:s kundtjänst är också en nästan alltid öppen kommunikationskanal, som jag skrev om tidigare. Och Lycka Till! Glad
Svar på tråden jobb&utvecklgarantin fas 1,2,3