• Anonym (hur hjälpa?)

    min man stjäl narkotika från jobbet..

    min man stjäl narkotika från jobbet, jobbar som ssk... jag har vetat i ett par år och alltid försökt få honom att låta bli, han har lovat flera ggr o hävdar att han ej är beroende, men nu har jag ledsnat då han sviker gång på gång o fortsätter stjäla. vad ska jag göra? jag vill hjälpa honom, men så fort jag tar upp att jag vill berätta för någon så blir han jätteförbannad o känner sig hotad av mig säger han. han skulle aldrig erkänna detta utan det verkar som han behöver bli upptäckt.. men de e ju väldigt svårt då det handlar om små mängder vid många tillfällen....
    nån som varit i liknande sits? tips? 

  • Svar på tråden min man stjäl narkotika från jobbet..
  • Anonym
    DreamBitch skrev 2010-07-13 15:51:20 följande:
    Ett par kronor per dag ja. Men det blir en del på ett år.
    Jag skulle inte ha sagt något om han beställde sina tabletter via nätet och på så sätt betalade själv för sitt nöje men nu är det faktiskt skattebetalarna som får stå för notan. Stor eller liten spelar ingen roll. Vill man roa sig anser jag att man får betala för sitt nöje själv med.
    Jag håller faktiskt delvis med, dock så är nätpiller inte det absolut säkraste, tar han med sig från jobbet så får han i alla fall garanterat kvalité så han inte skadar sig.
    Ta det man har i handen eller beställa via nätet och eventuellt få samma sak efter en väntetid och större risk för upptäckt, får han hem fel piller kan det kosta han livet.
    Inga större tvivel där även om det mest ideala skulle vara om han fick sina piller på recept.

    Over and out för stunden
  • Sara62
    Isanje skrev 2010-07-13 15:53:20 följande:
    Knappast denne läkare eller hur? Om en läkare gett recept och han hade behövt det för att fungera optimalt så fine,men en läkare som stjäl för att kunna bruka,hell no.
    TS man är sjuksköterska.
  • Sara62