• Anonym (Besviken)

    Fick inget i födelsedagspresent av min man.. Är så besviken..

    Jag är så himla ledsen och besviken.. Jag fyllde år i lördags och jag fick inget av min man, bara ett grattis. Jag hade gjort tårta så han visste att jag skulle fira min födelsedag och även om man inte vill fira så borde man ge present eller uppvakta sin älskade på dennes födelsedag? Hans bortförklaring va att han inte hann köpa! Han har ju för fan haft ett helt jäkla år på sig. Jag har jag talat om för honom hur jag känner om det här. Han vet hur besviken och ledsen jag är och jag ser på honom att han är ledsen och att  han gjort fel.. 

    Han hade dessutom frågat nån vecka innan vad jag önskade mig och jag svarade tröja, parfym, presentkort.
    Och nu skyllde han på att han inte visste vad han skulle köpa för han vet ju inte om jag skulle gilla tröjjan eller parfymen, då kunde man ju fått presentkort väl?

    I torsdags bad jag han gå på ikea för att köpa hyllplan, samma dag som jag skulle på ica maxi så jag ändrade mig och sa att han skulle komma hem direkt efter jobbet så att vi kunde äta så att jag kunde sticka direkt sedan och handla på maxi. Så han skippade ikea. han sa att han tänkte handla min present i samband med ikeahandlingen.I  fredags när jag skulle iväg till jobbet så frågade jag vad han skulle göra med barnen och han sa att han kanske skulle i väg och handla en present för han hade inte köpt nått. Då svarade jag att han inte behövde köpa nått! Han har haft ett helt år på sig och hade han inte köpt nått så behövde han inte köpa nått dagen innan heller. När han fyllde år så köpte jag hans favorittårta i smyg och fast jag va nästan höggravid så gick jag på stan i flera timmar och flera gånger och letade efter en fin tröjja till han.

    Jag skäms för att säga att jag inte har fått nått alls i födelsedagspresent till dom som frågar vad jag fått, min mamma frågade mig mig direkt om det va nått fel mellan oss och den frågan har jag ställt till mig själv också... jag och min man har pratat om det lite och han tyckte inte att det va nått fel.. men varför uppvaktar man inte sin fru på dennes födelsedag?  Han va iväg samma dag som jag fyllde år och köpte pizza för att jag ville det. Han kunde ha stannat till på ica och köpt blommor, chokladask eller bara en choklad. Bara det hade betytt mycket för mig.. Jag kräver ingen dyr present. Det behöver inte vara ens en present. Han ska ju visa att jag betyder nått för han...

    Och nu i veckan så hade vi skaffat barnvakt så vi kunde gå ut.. nu vet jag inte om jag har lust med det ens.. varför gå ut med nån när han känner att jag inte betyder nått för han?

    Är det nån mer som har varit med om att inte få nån present på födelsedagen? Hur har ni reagerat? och vad skulle ni gjort om ni va i min situation?

    Behövde lite skriva av mej..
    Ledsen och besviken är jag..

  • Svar på tråden Fick inget i födelsedagspresent av min man.. Är så besviken..
  • Anonym (baah)

    Åh, ts, *kramar* Vet exakt hur det är. Min kille råkar vara sån, att jag måste säga till honom, påminna, när jag vill att han ska göra "gulliga/snälla" saker eller visa uppvaktning, eller bara om sånt som att "jag behöver pepp när jag håller på att sluta röka! kan du inte SNÄLLA snälla säga en gång i veckan iaf att jag är duktig som inte röker?" - sånt har jag kunnat tjata och tjata om, utan resultat, trots att han sen är medveten om vad jag vill höra, känner han sig väl trängd och säger då antagligne inget av DEN anledningen - alltså pga att det skulle te sig "krystat"/plastigt, iom att jag tjatat så mycket om det.

    Och ja, vad gör man? Det finns liksom inget bra att säga. Det är inte presenten det handlar om, naturligtvis. Och det är ju inte (i detta fall) killen som varit elak - han är oftast bara... tankspridd? Barnslig? Glömsk? Iaf i mitt fall.

    Men jag tänker så här:
    Mitt ex, som var ett oförstående svin till mansgris, var samtidigt oerhört romantisk, strödde presenter, pengar, överraskningar över mig och ändå kändes det så tomt - för att jag senare skulle inse att jag inte älskade honom, och att han antaligen gav mig allt det där för att få berömmet och må bra, snarare än för att göra mig lycklig (det var alltså "Har du berättat om min överraskning/visat halsbandet för din mamma än? Vad sa hon då, vad sa hon?" snarare än "Blev du glad? Tyckte du om den?")

    Så. Om jag ska välja mellan att ha det nämnda (exet-typen) eller min nuvarande glömska lilla älskling, så föredrar jag tusen gånger hellre en relation där jag måste påminna om vår årsdag/min födelsedag etc. och verkligen SPELL IT OUT att jag förväntar mig iaf en blomma på födelsedagen - men en relation där jag älskar min partner för att han är så underbar på alla andra plan :D Skrattar bort det helt enkelt och kör "Vet du vad det är för dag idag...? X år sen vi träffades! :D Ska vi göra nåt kul ikväll?/Bjuder du mig på middag?"

    Hoppas det löser sig för er!
    Kram!

  • Anonym

    jag kan förstå ts..
    men dock tror jag att tjejer kanske lever lite i romatik världen att karln ska komma med blommor och presneter, laga stora middagar och ge frukost på sängen då det är års dagar, födelsedagar osv.
    gärna ska han väll ge rosor mitt i veckan för ingenting alls också..då är han ju super romatiskt..

    jag tror inte karlar fattar de där symbolen för uppvaktning..för de tror nog att de uppvaktar oss genom att bara säga jag älskar dig eller helt klart diska..

    vi har en tradition jag och min sambo, vi skriver önskelistor..på så sätt så går det i hop och ingen  behöver stå som ett jävla fån..
    men sen så har min smabo börjat överraska mig med middagar osv mitt i veckan också så jag tycker inte presenter är så himla viktigt. det är väll bara kul att få ett litet paket till frukosten när man fyller år.

    men vad jag har förstått på ts så verkar hennes man bara sagt grattis, ingen puss, ingen förslag på kanske jag sköter tvätt o middag inget som visar att de är din dag. du föddes, jag älskar dig. jag kan ta hand om skaer så du får vila dig och känna dig som en prinsessa typ..
    sköter man allt i ett hem hela tiden vill man nog ha en dag då man är prinsessa! han kunde iaf sjungit för henne och gett henne en kyss de va ju inte presenten i sig utan mer att han tog det som en vanlig dag.

  • Sublime

    Förlåt men jag tycker du låter lite omöjlig. Har bara läst ts men säg inte att du inte vill ha något om du inte menade det. Hand kan väl inte läsa dina tankar heller? Nu har du sagt att ni ska gå ut men du sitter hellre hemma och sulkar?

    Grattis på födelsedagen förresten

  • Anonym

    Jag har aldrig fått något utav min sambo (har varit ett par i 5 år, förlovade i 4) när jag fyllt år...iår så fick jag tjata mig till en, eller att säga flera gånger "du kommer ihåg att jag fyller år om en vecka va?" och det är inte heller så himla roligt.

  • Virriga Vera
    Anonym (Besviken) skrev 2010-07-12 13:02:48 följande:
    För att jag tyckte att hade han inte köpt nått till dess så behövde han inte köpa dagen innan heller för den delen. Han är inte den typen som är ute i sista minuten
    Men ärligt, då får du skylla dig själv. Du skall väl inte bestäma NÄR han köper en present. Huvudsaken är väl att han köper den, och nu sade du att han inte berhövde köpa och ändå så är du sur och besviken?
  • Rokka Jill

    Hej TS!! Jag förstår PRECIS hur du känner.. Jag fasar varje gång för min födelsedag, för varje jävla gång har den lyckats att bli kvaddad!!!

    På min 17 årsdag får jag en guldring med en diamant (liten o nätt..) killen som var supersvartsjuk ville just att den skulle sitta på ringfingret..
    "vill du förlova dig?"
    till svaret fick jag "nej, men det gör ju inget om du ser förlovad ut.." alla hjärtansdag-pressenten (två månader senare) betalade han förminskningen av ringen, så den verkligen SATT på ringfingret (passade inte innan)

    (när vi gjorde slut kastade jag ringhelvetet,,)

    på min 20 årsdag hade jag hyrt stuga, bjudit 40 pers.
    det kom 12, och min dåvarande pojkvänn hällde grädde  mitt nystylade hår.. Han var på partyhumör..

    (jag var ihop med honom i 5 år.. Han köpte sen sånt jag pekade på typ...)

    Nu på min 25 årsdag så lagade JAG finare middag.. min pojkvänn som var LEDIG den dagen kom inte förrän 19.00 dvs jävligt sent!
    Med blommor visserligen, men ingen pressent.. Jag kände lite vafan.. vi hade varit ihop i nästan ett år, han visste när jag fyllde år, och jag skulle fylla 25..
    Han var arb.lös och prioriterade julklappar då.
    (jag fyller år nära jul) det gav mig en backflash till barnåren.. då jag ofta blev "straffad" för att jag fyllde år när alla andra skulle ha julklappar..
    Han är rökare (konstigt nog har de ALLTID råd med sånt...) så det gjorde mig ännumera bitter..
    Han sa förvisso "blir något sen.."
    jeee.. han började jobba den månaden.. Behöver jag påpeka att det aldrig blev något "sen"?
    Vi har juli.. han har fått lön 6 ggr.. Men inte en sketen jävla pressent.
    Som många andra härinne- behöver inte vara dyrt..
    Männen sätter ju inte ribban högt, så man förväntar sig inget dyrt iheller.

    Han fyllde år nu i juli.. en månad där 6 andra fyller år.. jag kände "nej jag ska vara lika elak.:"
    Han fick dock avatar.. han blev skitglad. En film vi såg tillsammans på bio, som han ville ha original DVD sen..
    Inget dyrt, men en tanke bakom.. detta gjorde mig bara mer besviken.. jag kan inte vara elak.. hur jag än försöker.. Men killar har så lätt för att "inte hinna.."

    min första pojkvänn kom alltid 5 minuter tidigare till skolan med sin buss.. han VÄNTADE ALLTID i ALLA VÅDER  på mig detta var i sjuan/åttan..
    på min födelsedag stod han inte där.. Jag trodde först han var sjuk.. Sen såg jag honom inne i skolan vid sitt skåp.. gav honom hatisk blick "för vafan":. Jag öppnar mitt skåp för att slänga in mina grejor.. o där låg ett paket.. En tröja jag påpekade två månader innan "jag vill ha"


    Nu får jag tårar i ögonen. För aldrig har jag blivit uppvaktad av en kille som jag blev uppvaktad av honom.
    Han skämdes inte för att visa sin kärlek för mig öppet, han kunde överraska mig, gjorde något finurligt av det hela..
    Herregud jag kände mig som en prinsessa..
    Sjukt att en 15 åring har så mycket kärlek i sig.. men männen som vill "leva i resten av livet ihop med en" orkar inte engagera sig... alls!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


  • Rocktroll

    Jag förstår dig..fyllde år för en månad sedan och har ännu inte fått en present. Fick inte ens julklapp i julas även om jag köpte en jättefin klapp åt honom Rynkar på näsan våran relation är jättebra i övrigt men han är inte romantisk för fem öre och förstår inte att en kvinna kanske vill ha presenter ibland Flört


    .:: Mamma till yrvädret Vilda 090425 ::. rocktroll.blogg.se
  • Simsonen
    Rokka Jill skrev 2010-07-12 20:27:19 följande:
    Hej TS!! Jag förstår PRECIS hur du känner.. Jag fasar varje gång för min födelsedag, för varje jävla gång har den lyckats att bli kvaddad!!!

    På min 17 årsdag får jag en guldring med en diamant (liten o nätt..) killen som var supersvartsjuk ville just att den skulle sitta på ringfingret..
    "vill du förlova dig?"
    till svaret fick jag "nej, men det gör ju inget om du ser förlovad ut.." alla hjärtansdag-pressenten (två månader senare) betalade han förminskningen av ringen, så den verkligen SATT på ringfingret (passade inte innan)

    (när vi gjorde slut kastade jag ringhelvetet,,)

    på min 20 årsdag hade jag hyrt stuga, bjudit 40 pers.
    det kom 12, och min dåvarande pojkvänn hällde grädde  mitt nystylade hår.. Han var på partyhumör..

    (jag var ihop med honom i 5 år.. Han köpte sen sånt jag pekade på typ...)

    Nu på min 25 årsdag så lagade JAG finare middag.. min pojkvänn som var LEDIG den dagen kom inte förrän 19.00 dvs jävligt sent!
    Med blommor visserligen, men ingen pressent.. Jag kände lite vafan.. vi hade varit ihop i nästan ett år, han visste när jag fyllde år, och jag skulle fylla 25..
    Han var arb.lös och prioriterade julklappar då.
    (jag fyller år nära jul) det gav mig en backflash till barnåren.. då jag ofta blev "straffad" för att jag fyllde år när alla andra skulle ha julklappar..
    Han är rökare (konstigt nog har de ALLTID råd med sånt...) så det gjorde mig ännumera bitter..
    Han sa förvisso "blir något sen.."
    jeee.. han började jobba den månaden.. Behöver jag påpeka att det aldrig blev något "sen"?
    Vi har juli.. han har fått lön 6 ggr.. Men inte en sketen jävla pressent.
    Som många andra härinne- behöver inte vara dyrt..
    Männen sätter ju inte ribban högt, så man förväntar sig inget dyrt iheller.

    Han fyllde år nu i juli.. en månad där 6 andra fyller år.. jag kände "nej jag ska vara lika elak.:"
    Han fick dock avatar.. han blev skitglad. En film vi såg tillsammans på bio, som han ville ha original DVD sen..
    Inget dyrt, men en tanke bakom.. detta gjorde mig bara mer besviken.. jag kan inte vara elak.. hur jag än försöker.. Men killar har så lätt för att "inte hinna.."

    min första pojkvänn kom alltid 5 minuter tidigare till skolan med sin buss.. han VÄNTADE ALLTID i ALLA VÅDER  på mig detta var i sjuan/åttan..
    på min födelsedag stod han inte där.. Jag trodde först han var sjuk.. Sen såg jag honom inne i skolan vid sitt skåp.. gav honom hatisk blick "för vafan":. Jag öppnar mitt skåp för att slänga in mina grejor.. o där låg ett paket.. En tröja jag påpekade två månader innan "jag vill ha"

    Nu får jag tårar i ögonen. För aldrig har jag blivit uppvaktad av en kille som jag blev uppvaktad av honom.
    Han skämdes inte för att visa sin kärlek för mig öppet, han kunde överraska mig, gjorde något finurligt av det hela..
    Herregud jag kände mig som en prinsessa..
    Sjukt att en 15 åring har så mycket kärlek i sig.. men männen som vill "leva i resten av livet ihop med en" orkar inte engagera sig... alls!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fast handlar det om att inte engagera sig?
    Om tjejen högt och tydligt säger "jag vill inte ha något" hur kan hon då ha rätt att bli sur för att hon inte får något?? Det försätter ju honom i en rävsax för det är ju ännu troligare att hon skulle blivit sur OM han köpt något och hon sagt innan att hon inte villa ha något.
  • Anonym (inte bortskämd.)

    Det där är ett typiskt kommunikationsfel mellan man och kvinna. Kvinnan surar och säger att "jag vill inte ha något" men egentligen vill hon det, men han tar henne på orden. Män kör mer med rak kommunikation. Är tjejen sur och killen frågar vad det är brukar han få svar: "inget!". Han tror att allt är bra, medan hon fortsätter tjura.

    När jag fyllde 30 år fick jag tre pocketböcker av min sambo. Han hade ingen inkomst, men tog det lilla han hade och köpte tre böcker som han lade ned tid på att hitta till just mig, som han trodde att jag skulle tycka om.

    TS, jag förstår att du blev besviken, men tro inte att han kan läsa dina tankar. Säg till honom hur du skulle vilja ha det, sedan är det en annan sak om det blir uppfyllt. Ta inget för givet bara.

  • Rokka Jill
    Simsonen skrev 2010-07-12 20:34:02 följande:
    Fast handlar det om att inte engagera sig?
    Om tjejen högt och tydligt säger "jag vill inte ha något" hur kan hon då ha rätt att bli sur för att hon inte får något?? Det försätter ju honom i en rävsax för det är ju ännu troligare att hon skulle blivit sur OM han köpt något och hon sagt innan att hon inte villa ha något.

    Det hela handlar givetvis om engagemang!


    Jag håller med TS lite faktiskt.. har han inte orkat att handla/fixa till mig under hela året, kan han likagärna låta bli.
    För då är det ingen tanke bakom.. Hela paketet SKRIKER "jag var ute i sista minuten och haffade denna... du gillar det,va?"


    man ska inte stressköpa pressenter.. Man ska ta någon dag/kväll och känna "nu"
    Vetskapen att min "man" springer stressat "fan hon fyller år.." är allt annat än romantiskt...


Svar på tråden Fick inget i födelsedagspresent av min man.. Är så besviken..