• lenahe­mma
    Äldre 19 Jul 20:06
    7227 visningar
    2 svar
    2
    7227

    Blont hår som blir gult och grönt

    Hejsan,
    Jag har en 15-åring med mörkt askblond. Hon har, under några år nu, gått från hasselnötsfärgat hår.. till ljusare då hon gjort slingor. Hon vill nu återgå till sin egen hårfärg.
    Slingorna hon gjorde sist blir gröna och väldigt gula under sommaren efter bad i klor och saltvatten.

    Har du något bra tips om hur vi får bort det? Det är ganska påtagligt - många kommenterar det och hon blir rätt trött på det.

    Vi har fått många tips - askorbinsyra, ketchup och silvershampo och tro mig - vi har testat alla.

    Såg idag när jag surfade att någon tipsade om att färga med Natural easy färg: champagne. Kan det vara något att testa?

    snälla, blir så tacksam för något tips, vill så gärna hälpa min tonåring.

    Önskar fortsatt bra sommar

  • Svar på tråden Blont hår som blir gult och grönt
  • Hårexp­erten
    Äldre 22 Jul 22:12
    #1

    Hej!

    Jag hade i första hand testat med ett djuprengörande schampo för att få bort dom gröna skiftningarna.

    Annars rekomenderar jag er til latt gå till frisören o få gjort en sandfärgad lätt toning alt. pastell för att få en snygg nyans på håret.

    Rekomenderar absolut inte att mixtra med detta hemma då det kan bli hur fel som helst.
    Champagne toner har jag erfarenhet av kan bli åt det röda hållet på dom partierna som är riktigt ljusa.

    Lycka till!

  • Hårexp­erten
    Äldre 22 Jul 22:13
    #2

    Oooops glömde det viktigaste

    En bra inpackning att sätta i håret efter att det schampot använts.
    Håret blir ganska så strävt efter tvättning.

Svar på tråden Blont hår som blir gult och grönt