• nindem­andil
    Äldre 20 Jul 16:52
    28894 visningar
    13 svar
    13
    28894

    Lösa ut abonnemang hos 3 innan bindningstid gått ut?

    Har ett abonnemang hos 3 som är ca 7 månader kvar. När jag hade abonnemang hos Telia så gick det att lösa ut abonnemanget tidigare iform av att man betalade en klumpsumma med resterande månadsavgifter. dock var jag tvungen att byta operatör för att det skulle vara ok.

    Nu har jag å vill helt enkelt byta operatör. Är detta möjligt hos 3 också? Att lösa ut abonnemanget på detta sätt?

  • Svar på tråden Lösa ut abonnemang hos 3 innan bindningstid gått ut?
  • nindem­andil
    Äldre 20 Jul 17:03
    #2

    De har ingen info på deras sida mer än att man inte kan säga upp ett abonnemang inom bindningstid. Telia gick ju dock med på det. Varför ska det vara så annorlunda? Jag är missnöjd, nätet funkar inte något vidare alls.
    Tänkte bara jag skulle behöva slippa ringa. Hatar att ringa. Önskar verkligen de hade e-post istället. Men det är väl det jag får göra.

  • nindem­andil
    Äldre 20 Jul 17:56
    #5

    Telia har ju inte det i sina regler heller. Att man får lösa ut innan bindningstiden gått ut. Tror det där är ganska individuellt. Men jag ringer å hoppas på det bästa.

  • nindem­andil
    Äldre 20 Jul 18:06
    #7

    Typiskt. Supporten stänger 18. Får vänta en dag till. Jag har haft abonnemang 2 ggr. De står ju egentligen i avtalet att man inte kan säga upp abonnemanget förrän bindningstiden gått ut. Men eftersom jag inte haft problem med det sist så ja. Tur att det är fler som kan mer om detta är mig :)

  • nindem­andil
    Äldre 20 Jul 19:23
    #12

    Jag betalar inget för mobilen. Har bara månadskostnad på 99:- så det blir inte så mycket, ca. 6-700:-.
    Ja, behålla mitt nr är ju vad jag vill så hoppas detta ska gå smidigt att lösa.

Svar på tråden Lösa ut abonnemang hos 3 innan bindningstid gått ut?