• Äldre 29 Jul 14:52
    20272 visningar
    188 svar
    188
    20272

    Men herregud, vad rä det för idiotkarl i "Livet på BB"?!

    Vad kvinnor tål lite, i dessa Gudruntider gapar ni ju hela tiden om hur mycket smartare,starkare,mera medkännande, mera socialt begåvade och hur mycket högre smärttröskel ni har. Ljuger ni?

  • Äldre 29 Jul 15:45
    #90
    luckynumber skrev 2010-07-29 15:44:01 följande:
    Jag satt käpprätt rakt upp och ned på soffkanten och svor åt honom när han höll på "Daniel kolla hör du vad han säger, han är ju helt jävla dum i huvet, ser du Daniel?? ser du?? Hör du, hör du vad han säger??" sen skiter jag fullständigt i om han var otrevlig för att han var rädd och stressad, han är där för att stötta henne och klarar han inte det så kan han gå därifrån! 

    Nä jag blev riktigt arg på honom! 
    Är Daniel din Golden Retriever?
  • Äldre 29 Jul 17:46
    xXMaLoXx skrev 2010-07-29 17:40:35 följande:
    Han gnällde över att han fick sitta där på sin lediga dag, han och sonen gjorde sig lustiga över hur hon såg ut och lät när hon fick värkar. Han blåste upp handskar som han for runt och petade på henne med när hon hade värk och tyckte det var hysteriskt roligt. Vafan?! Slår det helt slint i skallen på vissa när de ser sina fruar föda? Då kanske de skulle ha satt sig i korridoren istället.
    Det är ju dock bara temporärt, hos kvinnor slår det slint i skallen efter födseln och en förbättring kan ej skönjas förrän ungen blivit myndig, i extrema fall icke ens då.
  • Äldre 29 Jul 18:31
    Här och nu skrev 2010-07-29 18:09:23 följande:
    Hade jag en tonårsson o skulle föda, hade tonårssonen INTE fått va med på några villkor.
    Varför inte, tror du att tonåringar tror på storken?
  • Äldre 29 Jul 19:25
    fruis skrev 2010-07-29 18:46:26 följande:
    Med det argumentet kan man ju lika gärna låta tonåringen vara med i sovrummet när bebisen tillverkas också. Men lustigt nog vill de flesta föräldrar inte det trots att deras tonåringar vet hur det går till.
    Du svamlar, naturligtvis handlar det inte om tvång utan det skulle vara om tonåringen själv vill. Tror du han/hon blir traumatiserad?
  • Äldre 29 Jul 19:45
    Linnea och Hillevi skrev 2010-07-29 18:08:39 följande:
    Tragiskt inställning du har. Vad gör du på Familjeliv föresten, har du hamnat på villorvägar från Flashback eller..  verkar nästan så
    Tro mig jag har sett många exempel på detta, både i RL och här på FL.
  • Äldre 29 Jul 19:46
    fruis skrev 2010-07-29 19:36:13 följande:
    Det är väl skitsamma om tonåringen vill om inte den födande kvinnan vill. Självklart tvingar väl ingen sin motvilliga son att vara med på förlossningen men för de flesta är det otänkbart att låta sitt villiga barn vara med också. Och ja, är man tonåring tror jag inte att det är alltför roligt att vara med på sin mammas förlossning faktiskt. Man vill ju inte ens se sin mamma naken normalt sett.
    Statistsik tack.
  • Äldre 29 Jul 20:44
    Linnea och Hillevi skrev 2010-07-29 20:19:18 följande:
    Med tanke på hans (tonåring i bb serien) sätt och beteende under förlossningens gång så såg han faktiskt lite lagom traumatiserad ut Stackarn... man såg verkligen på honom hur han bara ville där ifrån och att han nog inte riktigt visste vad han gett sig in på innan det var försent liksom haha
    Möjligt :) Men då får han stå sitt kast, ungdomar överbeskyddas för mycket. Om mamman inte vill ha honom där av andra skäl är det en sak men om det skulle bestå av omsorg om sonen(ifall han vill själv) är fel.
  • Äldre 29 Jul 21:43
    Fuskmamma skrev 2010-07-29 20:50:58 följande:
    Men ärligt.. Vem skulle vilja ha med sitt tonårsbarn unedr en förlossning? Nu får du ge dig.. Stackars barn.
    Barn? Man är inte barn när man är tonåring.
  • Äldre 29 Jul 21:47
    Här och nu skrev 2010-07-29 21:46:29 följande:
    Stackars tonåring då. Min tonåring skulle inte ha på min förlossning att göra.
    Jag tänker då se till så min grabb närvarar.
  • Äldre 29 Jul 21:54
    Här och nu skrev 2010-07-29 21:47:57 följande:
    Vad menar du med att kvinnor blir puckon efter födseln?
    Deras hjärnor förändras. De befinner sig i ett konstant tillstånd av hyperuppmärksamhet så lille Theodorixen kan stoppas innan han ramlar ned från soffan, pedofiler dyker helt plötsligt upp i varje gathörn.
    Saker som de inte reflekterade över förr såsom en spade på gräsmattan eller en sten på garageuppfarten utgör plötsligt dödsfällor. Ja en chokladpralin jämställs helt plötsligt med cyanid...
  • Äldre 29 Jul 22:01
    Här och nu skrev 2010-07-29 21:58:33 följande:
    Spelar ingen roll. En tonåring ska inte va med. Man kan aldrig va säker på att denne är mogen.
    Just därför blir de det aldrig, det är swim or sink som gäller. Tonåringar måste utsättas för obehag annars blir de aldrig vuxna. Det är för deras eget bästa.
  • Äldre 29 Jul 22:25
    Linnea och Hillevi skrev 2010-07-29 22:12:35 följande:
    Är man visst, alla under 18 år är i kategorin "barn".
    Sedan att det finns underkategorier, för att specificiera  t ex. spädbarn, skolbarn, tonåring osv. är en annan sak. Man är fortfarande barn.
    Som aldrig kommer att växa upp.
  • Äldre 30 Jul 09:45

    Han kunde väl ha nekat om han inte ville närvara. När man är 16 är man karl i praktiken om än inte i lagens mening och skall kunna ta egna beslut och hantera konsekvenserna av dessa.

  • Äldre 1 Aug 12:03
    Rulltrappa skrev 2010-07-31 12:19:46 följande:
    jahaja. jag skulle då försöka dödsmisshandla den som försökte dalta med mig under mina förlossningar.pop
    Helt rätt, när killar försöker uppmuntra någon säger vi inte: - Men stackars dig som blev bortfintad och så hemskt att ni brast i försvaret så det blev 1-0, skulle ni vilja tala ut om det i en terapigrupp?

    Vi säger: -Jävla sopor, ni springer som enbenta, ligg inte där och knäll. Få för fan fart på arslet och följ centern upp.
  • Äldre 1 Aug 17:07
    Linnea och Hillevi skrev 2010-08-01 13:36:06 följande:
    Men ser du inte någon skillnad i hur man ska stötta & peppa sin gravida kvinna vid en förlossning och hur man kan peppa ett fotbollslag, så är det ju bara att beklaga...
    Det är väl ingen skillnad? Båda aktiviteterna är ju resultatinriktade.
Svar på tråden Men herregud, vad rä det för idiotkarl i "Livet på BB"?!