• Zelmilainen

    ni som lyckats med heminsem?

    testar i lite olika forum för att kunna få fler och snabba svar... *L*

    ni som gjort heminseminering och lyckats, hur har ni gjort rent praktiskt? jag menar om ni bor i en stad och donatorn i en annan? har ni åkt dit? donatorn till er? mötts på vägen? 

    måste burken (och även sprutan) va steriliserad, eller räcker det med att man rengjort den? 

    har ni träffat donatorn innan första försöket eller enbart pratat på tfn, mailat, messat innan?

    vad har ni ställt för frågor i samband med beslutet om vilken donator ni vill/ska ha? vad har ni berättat om er själva?

    hur har ni gjort med friskhetsintyg? och med ev papper som säkerhet för att donatorn verkligen avsäger sig faderskapet och rekommenderar den icke bärande föräldern som adoptör?

    det dyker säkert upp fler frågor... *L* 
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Svar på tråden ni som lyckats med heminsem?
  • Neli

    Vi har gjort heminsemination. Æn så længe går det bra, ær i v.9+6 nu.
    Donatorn bor i en annan stad och kom hem till oss. Han hade med
    sig intyg på sjukdomstester m.m. från flera år tillbaka fram till nutid.
    Innan hade vi telefon- och mailkontakt.
    Vi anvænde spruta, en ny i førpackning. Sprutan och kærlet behøver inte
    vara sterilt (vanliga samlag ær inte heller sterila Flört) men rent och torrt.
    Vatten dødar spermier. Det ær størst chans att lyckas om man låter spermierna
    vara ute i luft så kort tid som møjligt.
    Vi gick på kænsla nær vi valde. Fader okænd blir det, vi fick papper på det som
    han skrivit. Vi berættade om vad vi gør om dagarna, syn på barn och livet i allmænhet,
    och lite så.

    Lycka till!

  • Gaytjej

    Neli: Grattis till graviditeten! Nyfiken fråga, hur ska ni göra vid faderskapsutredningen - de brukar ju vara rätt nitiska ifall man uppger att man inte vet vem som är fadern?

    Zelmilainen: Förstår jag läget rätt - du har lyckats övertala din fru om att köra på heminsemination ändå? :)


  • Zelmilainen

    gaytjej, japps har hittat en donator som vi har börjat maila lite med, får se om det blir han eller nån annan. men det stora tacket ska jag lägga till en vän som min sambo pratat mkt med *L*


    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Neli

    Tack gaytjej!
    Jag var helt enkelt full på en liten weekend i en annan stad och vaknade upp
    med en fræmmande karl som fick bråttom i væg. Så bråttom att han inte ens
    hann uppge sitt namn.

    Jag rekommenderar heminsem. om ni har en donator ni kænner er helt nøjda med!
    Inga køtider, en trygg miljø och man vet var spermierna kommer ifrån.

  • Zelmilainen

    vi kommer dock göra så att donatorn avsäger sig faderskapet och det för att göra proceduren i rätten enklare. har hört om fall som tagit ett par år när man inte uppget fadern och eftersom vi vill va hemma lika länge me bebis så vill vi få ordning på adoption så snart det bara går.


    Vill ha bebis nuuu!!!
  • Neli

    Okej! Det låter bra.
    En faderskapsutredning brukar læggas ner inom ett år,
    om de inte ær extremt envisa.

  • Gaytjej
    Neli skrev 2010-08-04 15:40:26 följande:
    Tack gaytjej!
    Jag var helt enkelt full på en liten weekend i en annan stad och vaknade upp
    med en fræmmande karl som fick bråttom i væg. Så bråttom att han inte ens
    hann uppge sitt namn.
    Aha där ser man! En sån karl! ;)
  • Gaytjej
    Zelmilainen skrev 2010-08-04 15:36:51 följande:
    gaytjej, japps har hittat en donator som vi har börjat maila lite med, får se om det blir han eller nån annan. men det stora tacket ska jag lägga till en vän som min sambo pratat mkt med *L*
    Åh så bra :) Så spännande, lycka till nu! Hoppas du vill rapportera lite under resans gång!
  • Zelmilainen
    Neli skrev 2010-08-04 15:56:48 följande:
    Okej! Det låter bra.
    En faderskapsutredning brukar læggas ner inom ett år,
    om de inte ær extremt envisa.
    ja, men att riskera att det tar 1-2 år så att man sambo inte hinner va hemma med bebis e inget vi vill riskera... *L*
    Gaytjej skrev 2010-08-04 16:02:34 följande:
    Åh så bra :) Så spännande, lycka till nu! Hoppas du vill rapportera lite under resans gång!
     det gör jag vartefter.. allt känns bara lite omvälvande just nu *L*
    Vill ha bebis nuuu!!!
  • sweetlina
    Zelmilainen skrev 2010-08-04 15:36:51 följande:
    gaytjej, japps har hittat en donator som vi har börjat maila lite med, får se om det blir han eller nån annan. men det stora tacket ska jag lägga till en vän som min sambo pratat mkt med *L*
    En väldigt snäll vän ni måste ha
Svar på tråden ni som lyckats med heminsem?