• sabidra

    barn med svart man

    Hej har en fråga till er som har barn med en svart man! vi fick en dotter för en vecka sedan och blev lite förvånad att hon är lika vit som mig då pappan är väldigt mörk, folk säger att hon kommer att bli mörkare men undrar hur lång tid tar det och hur mörk kan man förvänta sig att hon kan bli? hon har svarta ögon mörk brunt rakt hår men är vit !!!!!! snälla någon som vet ?

  • Svar på tråden barn med svart man
  • ThePointOfItAll

    Det är mycket olika, hurfärgen är lika personlig som personligheten. De flesta är ganska ljusa när de föds men mörknar med tiden. Speciellt efter första sommaren, då färgen sen inte riktigt vill försvinna.

    Men sen finns det blandade personer som är lika mörka som sin mörka förälder och andra som är blonda/rödhåriga och ljushyade. Alla nyanser är normala och beror mycket på hur ljusa/mörka föräldrarna är.

    Det visar sig helt enkelt, men antagligen blir hon lite gyllenbrun med brunt/mörkbrunt hår och mörka ögon, det är väl det vanligaste.

  • Vickan I

    Min mamma är vit och pappa jättemörk. Jag var också vit som bebis, men mörkade på mig sedan. Minns tyvärr inte när. Är mulatt och ganska så brun nu, haha. Har en son med en sambon som är ljus och sonen är lika ljus han, eller tom ljusare. Blond och blåögd! Inte ett uns afrikan syns där inte . Folk tror jag är barnvakt när jag kommer med honom...


    (¯`°?.¸ ♥ Alvin 090104 ♥ ¸.?°´¯)
  • Här och nu

    Jag har inte barn med en svart man, men känner de som har. Det mörka anlaget vinner i de allra flesta fall och barnet blir oftast minst mulatt. Kan det va så att din man har någon släkting för ett par generationer sen som var väldigt ljus? Är ju inte omöjligt att någon vit funnits i hans släkt, men så långt tillbaka att han inte vet. Är ert barn helt vitt i huden? Svart hår? Vet att vissa barn mörknat, men det blir ingen stor skillnad. Har dock träffat på ett barn med thailändsk pappa o svensk mamma, där ungen hade blont hår, gröna men SNEDA ögon. Jag hoppas din man inte tvivlar på att han är pappa, men det verkar inte så. Hur mörk är din man, om du kan beskriva?

  • ThePointOfItAll
    Här och nu skrev 2010-08-02 21:37:06 följande:
    Jag har inte barn med en svart man, men känner de som har. Det mörka anlaget vinner i de allra flesta fall och barnet blir oftast minst mulatt. Kan det va så att din man har någon släkting för ett par generationer sen som var väldigt ljus? Är ju inte omöjligt att någon vit funnits i hans släkt, men så långt tillbaka att han inte vet. Är ert barn helt vitt i huden? Svart hår? Vet att vissa barn mörknat, men det blir ingen stor skillnad. Har dock träffat på ett barn med thailändsk pappa o svensk mamma, där ungen hade blont hår, gröna men SNEDA ögon. Jag hoppas din man inte tvivlar på att han är pappa, men det verkar inte så. Hur mörk är din man, om du kan beskriva?
    Jag känner många blandade barn och majoriteten har varit nästan vita de första veckorna för att sedan gradvis mörknat. Det kan bli mycket stor skillnad.
  • ThePointOfItAll

    Och vad gäller håret, mina två söner har båda haft korpsvart spikrakt hår vid födseln som sen fallit bort/rakats av och sen har det växt ut lockar. Svarta ögon som sedan blivit brun-svarta.
    Min 6-åring fick inte riktigt afro förrän vid 4, innan dess var det mjukt och glest, nu är det som en matta

  • Här och nu
    ThePointOfItAll skrev 2010-08-02 21:49:51 följande:
    Jag känner många blandade barn och majoriteten har varit nästan vita de första veckorna för att sedan gradvis mörknat. Det kan bli mycket stor skillnad.
    Då har vi olika erfarenheter. I en familj hade pappa o son samma hudfärg. Lillasyster var mycket mörkare.
  • ThePointOfItAll
    Här och nu skrev 2010-08-02 22:05:38 följande:
    Då har vi olika erfarenheter. I en familj hade pappa o son samma hudfärg. Lillasyster var mycket mörkare.
    Nej du missförstod nog. Jag syftade på "vet att vissa barn mörknat, men det blir ingen stor skillnad". Jag menar att det kan bli ganska stor skillnad på hudfärgen vid födseln och senare i livet, och att det är vanligt. Att syskon kan ha olika färg vet jag också.
  • Här och nu
    ThePointOfItAll skrev 2010-08-02 22:14:05 följande:
    Nej du missförstod nog. Jag syftade på "vet att vissa barn mörknat, men det blir ingen stor skillnad". Jag menar att det kan bli ganska stor skillnad på hudfärgen vid födseln och senare i livet, och att det är vanligt. Att syskon kan ha olika färg vet jag också.
    Nej, jag menade att de jag känner vars barn fötts nästan vita, har aldrig blivit mer än max mulatter.
  • sabidra

    hon har blivit mörkare nu.. men har fortfarande svarta vackra ögon ..men glest med hår som är rakt..

  • Oleanna

    Hej
    Min pappa är inte direkt svart utan choklad färgad. Själv var jag blond vit med ljusbruna ögon som barn.
    Håret är i korkskruvar. Idag är jag vit med ljusbruna ögon och mörk kastanjefärgat hår. 
    Alla trodde jag skulle bli mulatt men det hände inte. 

  • tankar2009

    Min sambo är från Colombia och har väl lite indianblod i sig (vad vi tror), jag är blond och vit. När vår sin kom ut såg han först mörk ut, men nästan direkt efteråt så ljusnade han och nu 7 månader senare så är han lika ljus. Han föddes med nästan kolsvart hår men det som kommer ut nu är mera blont. Ögonen tycker vi oxå har ljusnat lite. Det är jättespännande att se hur det utvecklas!!

  • trolliz

    Jag känner två systrar som är mulatter, deras pappa är väldigt svart och mamman vldigt vit, de båda är bruna, bleka på vintern men kan bli väldigt bruna i solen. 
     Båda har precis fått varsitt barn med vita killar. Yngsta systerns dotter ser vit ut men med lite rund näsa men världens blåaste ögon, ska bli kul att se när hon blir äldre. Kusinen såg precis likadan ut när han föddes men nu såg jag en bild en månad senare och ooooj vad brun! Den äldsta systern har en son sen tidigare och han har blondt rakt hår, ser vit ut på vintern men blir brun på sommarn. 
     Men min vän och hennes mulattsyskon har alltid varit bruna. De har även en brun halvsyster med tre barn, ehum, äldsta ser ut som en blond helsvensk flicka och de två yngsta är ljusa men mellersta har blont halvafro. 

    Jag tror ert barn blir brunare med åren men kan likagärna förbi ljus. Det är så olika! Men era barnbarn lär bli vita ifall de får barn med vita.
     Min vän vill hitta en svart man till nästa gång säger hon haha!

  • trolliz

    Juste, min kusin som är halvkines ser ut som en kines men med mörkrött lockigt hår, det är riktigt häftigt! 
     Jättespännande med det här :)

  • Sunshine45xxxxx

    Min man är vit och jag är svart (har dock inte så mörk hy utan mer av en karamell-aktig hudfärg)

    När vi fick vår son (han är 1 år nu) så hade han väldigt ljus hy och ljust hår men efter ett tag så började hans hy mörkna lite. Nu ser det ut som han har en fin solbränd hy, guldbruna lockar och blå/gröna ögon.

    Har en kompis som också har en vit man och fått en son. Mamman har ungefär samma hudfärg som jag, sonen har medium brun hy (lite mörkare än karamell), mörkt och "nappy/kinky" hår, samt mörkbruna ögon. Detta bevisar bara att det är olika från person till person!

Svar på tråden barn med svart man