• GashH

    Gravida v 5 och 6 - vad har ni för symtom?

    Hej
    jag är gravid i vecka 5+1 (vecka 6)...
    Det är min första graviditet..

    Jag har inga symtom förutom möjligtvis något ömma bröst (i alla fal när man rör vid dem)
    Annnars känner jag inget, ingen värk, inget illamående, ej känslig för lukt.

    Har ni några symtom, i så fall vilka?

    Ni som är längre gångna än vecka 6, när fick ni era symtom o vad för symtom fick ni?

    KRAM

  • Svar på tråden Gravida v 5 och 6 - vad har ni för symtom?
  • Naura

    Jag hade oxå bara ömma bröst i v.5. I slutet av v.6 började jag må illa, är nu i v.7 (6+1) och har mått illa de senaste tre dagarna. Har ännu inte spytt, men det känns som att det ska komma när som helst. Hoppas verkligen inte det blir sämre, vet inte hur jag ska orka med i flera veckor till!

  • GashH

    Håller tummarna för dig...
    få se hur det utvecklar sig för mig.

    tror det nästan är skönare att kunna spy när man mår illa
    för när man har spytt så mår man genast bättre

    hellre det än att känna att man ska spy men ändå kommer det inte ut nåt.

  • Eveline82

    Precis som GashH är jag idag i v5+1, va skoj.
    Jag har som en lätt mensvärk samt lite ömmande bröst. Annars är det inget annat.

  • Lavish

    4+2. Molvärk, lite ömma bröst och en glidande känsla av att vara inne i en såpbubbla. Allt känns lite overkligt liksom.

  • danosani

    Man behöver absolut inte ha alla omtalade symptom Första graviditeten blev jag trött i v 8 och illamående i v 12. Denna gången (v 5 imorgon) har jag absolut ingenting.. Förutom att jag är väldigt kissnödig.


    Nike Mathilda - 26 september 2008
  • e d

    Jag är i vecka 5+3 idag och känner bara vädligt ömma bröstvårtor och svullna bröst. Och så molvärk som oftast kommer på kvällen precis när jag ska sova. Sen har det hänt flera gånger att jag vaknar på natten av att jag har ont. Någon som har känt samma? Känns knepigt att det gör ont mest på kvällarna/ nätterna. varför är det så?

  • Missgust

    går  in i vecka 12 imorgon och just för tillfället har jag inga vidare symtom. ont i magen, ungefär som mensvärk och väldigt väldigt trött.


    men symtomen har verkligen ändrat sig, visa veckor har illamåendet varit hemskt och brösten ömmat till tusen, men nu har det mesta gått över. skönt det.


    Har ofta väldigt ont i magen och speciellt på nätterna att man vaknar av det. har också funderat över varför just på natten? :)


     

  • Frokenotur

    Jag är i vecka 6 (7 på måndag) och jag mår fruktansvärt illa på mornarna.
    Jag har rygg/magvärk dygnet runt och känner mig bara helt svullen. :(

    Jag har svårt att vara i närheten utav folk som dricker kaffe och skulle jag dricka det själv skulle det bara sluta med spykalas.

    Jag har en son sen tidigare under graviditeten men honom så hade jag INGA symtom alls.

  • Pyrre

    Jag är oxå i v.5+1 de ända symptomerna jag har är att jag är tröttare än vanligt och behöver kissa oftare. annars känner jag mig inte så anorlunda.

Svar på tråden Gravida v 5 och 6 - vad har ni för symtom?