• mmiaa

    pco & lchf?

    Man griper gärna efter varje litet halmstrå när man befunnit sig i en barnlös situation i 2,5 år och provat det mesta utan resultat; pergotime, puregon, IVF...
    Började läsa om LCHF i början av sommaren och hittade då en del om positiva effekter av det för oss som har PCO och PCO-S. Tänkte att jag kunde ju lika gärna prova men har väl inte varit jättestrikt under sommaren precis men har sedan 1 vecka tillbaka kört bara LCHF. Ger nu detta en chans, egentligen skulle vi påbörjat vårt andra IVF-försök nu men jag har fått ägglossning och mens spontant en gång hittills i sommar vilket jag inte har annars så nu avvaktar vi och ser hur det här blir...
    Vad är era erfarenheter av LCHF? Har det hjälpt er? I så fall hur? Vill gärna höra erfarenheter :)

  • Svar på tråden pco & lchf?
  • Soolstrålen

    Hej!
    Innan sommaren åt jag LCHF under en månad. .Men tappade motivation och hade uppehåll under sommarn. Så för en vecka sen börja jag på LCHF igen.. Hoppas på bättre lycka denna gång. Har iaf gått ner 3 kg så alltid något possitivt:)

  • mmiaa

    Tack för svar Spännande, kanske kan vi följas åt?
    Härligt med kilona!
    Jag är nu inne på min andra vecka, har också gått ner 3 kg hittills, helt otroligt... känner inget sötsug för första gången i mitt liv, undrar om detta är för bra för att vara sant...!

  • Soolstrålen

     AbsolutGlad  Har du mycket att gå ner? Jag är 170 cm o vägde 73 från start. Så vill ner till 60-65 nånstans.. 
    Ja från första dagen så försvann sötsuget totalt. Hur bra som helst.. 

  • Katten Janson

    Jag har pco och har provat lchf vid några tillfällen och det komiska är att jag alltid har fått mens ca två veckor etter start så någon inverkan har det i alla fall.

  • mmiaa
    Katten Janson skrev 2010-08-13 17:49:32 följande:
    Jag har pco och har provat lchf vid några tillfällen och det komiska är att jag alltid har fått mens ca två veckor etter start så någon inverkan har det i alla fall.
    Härligt! Jag fick mens nu när jag hållt på typ 10 dagar, helt underbart! Har du hållt på med lchf länge?
    Soolstrålen skrev 2010-08-13 17:42:03 följande:
     AbsolutGlad  Har du mycket att gå ner? Jag är 170 cm o vägde 73 från start. Så vill ner till 60-65 nånstans.. 
    Ja från första dagen så försvann sötsuget totalt. Hur bra som helst.. 
    Jag vägde 92 i september förra året, jag gick ner 82 till april men upp til 85 nu över semestern, väger nu 82 efter jag börjat med lchf. Vill ner till runt 70, får se vad som känns lagom :) Är 170 lång.
  • Katten Janson

    Jag har ätit lchf vid några perioder. Det går väldigt bra den första tiden men efter 2-3 veckor så blir jag grymt trött. Så trött att jag inte riktigt orkar hålla på. Jag försöker hitta en balans där jag undviker kolhydrater men ändå är pigg. Inte det lättaste när man är tokig i det som är sött och onyttigt. Men jag har märkt att under de år jag har försökt så äter jag mindre o mindre kolh i genomsnitt o suget har blivit mindre. Sedan har jag fått en regelbunden mens (för mig i alla fall) men jag tror inte jag har ägglossning jämt för det känner jag väldigt tydligt. (fick åka på akuten en gång )

  • Soolstrålen

    Vad duktigt av dej. Precis, då har vi ungefär lika mycket att gå ner. Fast egentligen är det ju inte viktnedgången jag vill åt. Det är jju att bli gravid.. 

  • Micalela

    För mig har de hjälp.De här ärandra gången jag kör med lchf och jag har fått tillbaka min mens båda gångerna.Nu känner jag av när jag har ägglossning till och med. Annars brukar jag ha 50-60 dagars cykel.
    Ganska sugit.

    Vi kör i gång i november igen med sprutor, måste ta vaccin förröda hund först och sen vänta tremånader.

    micalela.blogg.se

Svar på tråden pco & lchf?