• 02Smulan

    Sover du under ett riktigt fluffigt täcke?

    Ja, denna ständiga letan efter ett sånt där fluffigt hotelltäcke.
    Vad är hemligheten? Stoppningen, tvätten, eller kanske påslakanet??

    Bodde fint på en semester å tittade då efter vilket märke o modell täcket var, och köpte densamma....
    Men tji fick man, inte alls lika fluffigt!

    Så berätta gärna ni som har såna täcken eller vet om de som verkligen håller vad dom lovar.
    Eller varför inte tips på hur man fluffar till sitt täcke

  • Svar på tråden Sover du under ett riktigt fluffigt täcke?
  • sarah

    Jag köpte två stycken på Jysk i våras. De hade någon kampanj då,  täcke och kudde för typ...500:- (?) och märket kommer jag just nu inte ihåg det var något som man hade hört talas om... Hong (fast ett sträck över O:et...vet inte hur man får till det på tangentbordet) eller är Hong en ost...?

    Hur som helst S J U K T fluffiga!!  Aldrig varit med om fluffigare täcke. Första nätterna kunde jag knappt sova för jag bara tänkte på hur fluffigt det var!


    (¯`°?.¸ ♥ Mathilda & Emma i mitt hjärta ♥ ¸.?°´¯)
  • sarah
    02Smulan skrev 2010-08-08 19:11:45 följande:
    Ja ett sånt täcke var det jag köpte på jysk haha..
    Men inte var det fluffigt inte haha!
     Fast Jysk hade ganska många olika modeller av det märket jag köpte så det behöver inte vara samma. Vårt är galet fluffigt. Jag var tvingade alla våra besökare att testa täcket och de höll med om att det var sjukfluffigt. Tror inte vi har samma täcke för det GÅR inte att tycka att detta inte är fluffigt.
    (¯`°?.¸ ♥ Mathilda & Emma i mitt hjärta ♥ ¸.?°´¯)
  • sarah
    02Smulan skrev 2010-08-08 21:09:21 följande:
    Hahaha men va tusan.. vad heter det mer än Höye då?
    Ptja... "flufftäcket"????
    Ingen aning faktiskt...  så jag var i princip till ingen hjälp alls ... :-O
    Förutom med att kanske hålla hoppet uppe, fluffiga täcken existerar!!
    (¯`°?.¸ ♥ Mathilda & Emma i mitt hjärta ♥ ¸.?°´¯)
  • Viktoria 606

    Ni har inte funderat över att skaffa ett duntäcke där djuren inte lidit för att ni ska ligga skönt på natten istället för att ni snackar om vilket som är skönast?
    Ni äcklar mig. 

  • straw2008

    Hemtex syntettäcke FRIDA är väl det absolut tjockaste o fluffigaste på marknaden vad jag vet ? Eller enmo duns "vinterdun"


    I kinamockaskogen.....
  • Sunshine808
    Viktoria 606 skrev 2013-01-09 16:14:47 följande:
    Ni har inte funderat över att skaffa ett duntäcke där djuren inte lidit för att ni ska ligga skönt på natten istället för att ni snackar om vilket som är skönast?
    Ni äcklar mig. 
    Och det där är ett bra försök att få människor att sluta med dun? Istället för att få dem över till din sida så skrämmer du bort dem. Good Job
  • Hadock

    Det går att sova med ett riktigt duntäcke utan att djuren har lidit - men dessa täcken lär ni inte hitta på IKEA! 
    Funderar på Sova men hittade denna sida som säljer danska duntäcken, verkar intressant, de har en guide på sidan också som kan vara värd att läsa http://www.dunbutiken.se/allt-om-duntacken/

Svar på tråden Sover du under ett riktigt fluffigt täcke?