• lova2010

    Är det dåligt med en "lätt graviditet"?

    Lite egna funderingar såhär i slutet, går in i vecka 39 på lördag.
    Kräktes v 7-15 men har annars haft en väldigt "enkel" graviditet kroppsligt.
    Ingen foglossning, ingen jätteviktuppgång, ingen halsbränna, inte dragigt på mig vätska, ingenting.  Psykiskt däremot har det vart sämre i slutet med deprission osv.

    Tanken som slåt mig hela tiden är att det ska vara något fel eftersom graviditeten inte känns tung fysiskt, alla pratar om hur jobbigt det är i slutet och hur mycket det känns och jag börjar bli rädd att det är något fel eftersom jag inte alls känner så...?

    Är jag ensam om det?
  • Svar på tråden Är det dåligt med en "lätt graviditet"?
  • Schnooglewookiemush

    Det är inget konstigt, vissa har tur. Var glad över att du slipper det istället.

  • Mistys Daisy

    Jag hade en lätt graviditet utan stor viktuppgång (11 kg) som försvann fort, pyttelite halsbränna, ingen foglossning...ja nästan ingenting. Lätt att röra mig.
    Spytt 1 gång.

    Sitter idag med min underbaraste 15 dagars son i famnen!

  • lova2010
    Mistys Daisy skrev 2010-08-11 16:49:05 följande:
    Jag hade en lätt graviditet utan stor viktuppgång (11 kg) som försvann fort, pyttelite halsbränna, ingen foglossning...ja nästan ingenting. Lätt att röra mig.
    Spytt 1 gång.

    Sitter idag med min underbaraste 15 dagars son i famnen!
    Åh vad skönt att läsa :)!! Stort grattis :D
  • moohl

    Jag har också haft lätta graviditeter och det är bara att vara glad förGlad
    Det betyder inget annat än att just graviditeten varit lättFlört

  • Plly

    Hej!


    Jag har hittills haft en riktig drömgraviditet (är i vecka 28) och jag får nästan dåligt samvete för alla som kräks, har foglossning, går upp mycket osv osv. Jag har lite vadkramper och nån öm nerv men annars är allt toppen.


    Nu tycker jag du ska njuta lite och INTE noja!

  • Momalicious

    Du får helt enkelt försöka tänka att ett jobbigt illamående och dåligt mående psykiskt räckte gott och väl för din kropp under graviditeten!

  • lova2010
    Momalicious skrev 2010-08-11 17:04:03 följande:
    Du får helt enkelt försöka tänka att ett jobbigt illamående och dåligt mående psykiskt räckte gott och väl för din kropp under graviditeten!
    Ja, jag försöker göra det!
  • Ottilia1

    Jag har tänkt exakt samma sak. Såhär lätt kan det inte vara att vara gravid!!
    Alla säger att det är så tungt och här tar jag en powerwalk till jobbet 3 km och jobbar ända  fram till förlossningsdagenFlört Allt är fin fint med bebben i magen!
    Har nu tre veckor kvar!

  • merenwen

    Jag har också haft en oförskämt lätt graviditet hittills. I princip inga andra symptom än utebliven mens, lite större bröst, växande mage och fosterrörelser... Glad
    Jag är i v.30, så visst kan det braka till med krämpor på slutet, men både min mamma och min syster mådde finfint hela vägen, så jag hoppas att det gäller mig med. Inget jag tänker oroa mig för, i alla fall. Var glad att du mår så bra! Glad

Svar på tråden Är det dåligt med en "lätt graviditet"?