• Philippa

    Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG

    Min 16 åriga son gick hemifrån kl 18.00 för att han var arg och vi hade bråkat....

    Nu är kl 00:17 och han är inte hemma än...

    Han lämnade både mopeden och mobilen hemma...

    Polisen gör inget än på ett dygn eftersomhan gick efter ett gräl...

    Jag har ringt ALLA hans kompisar och INGEN vet vart han är (säger dom)...

    Han har ALDRIG gjort så här förut......

    Han fick diagnosen ADHD i juni men har ej fått mediciner ännu.. han är alltid arg, på precis allt....

    Är SUPEROROLIGGråter

    Vad göra?????????????

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-13 18:52
    Hej¨på er alla!

    Idag vid 14.30-tiden kom min son hemsläntrandes....

    Jag ringde runt till alla hans kompisar igen och de sa alla som vanligt att ingen hade sett honom... Då ringde jag polisen som sa att jag skulle ringa deras föräldrar oxå, inte bara kompisarna...

    Jag rinde då föräldrar.. och när jag kom till föräldrer nr 5 så sa han lungt: Ja din son är hos oss....
    Jag blev överlycklig och sa samtidigt att hans son säger på sin mobli att han inte är där.. då säger pappa; jag vet, jag har försökt få din son att ringa hem men han ville inte och då kan inte heller min son bli tvingad att säga sanningen..

    VVVVVAAAAAA???????

    Hur i helvete kan man som föräldrer undanhålla sån viktig info för att ungdomen inte ville?? Han är ju för fan under 18 år...!

    Jag blev superarg på pappan eftersom han visste hur orolig jag hade varit och även ringt polisen...

    Men min son och jag har nu kramats och pratat ut ordentligt

    Tack för allt stöd!

  • Svar på tråden Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG
  • anab

    Men kära du.. förstår att det är jättejobbigt just nu men hoppas verkligen att han kommer hem snart.

    Ring alla vänner igen och fråga dem ifall de vet var han kan vara... Fundera på var han känner sig trygg?? Platser han tycker om och personer han känner sig trygg hos??

    Styrkekramar..

  • Philippa

    Tack för svar... jag har ringt ALLA som står på hans telefonlista i mobílen och även frågat om de har en aning om vart han kan vara...men de säger att de har ingen aning,,,,,,

  • MamMmAn

    Jobbigt, men ge dig Ut å leta efter honom. Knacka på hos hans kompisar, vem vet om de talar sanning. Var en jobbig jävel å visa honom att Du bryr dig hur pinsam han än tycker att du är så Stå på Dig.
    Lycka till!

  • Echidna

    Ta ett djupt andetag bara ts. Om du o din son har bråkat så är han förmodligen ff arg. Han stannar säkert ute bara på "pin kiv" för att göra dig orolig och för att han inte har lust att gå hem o få en utskällning för att han inte gått att få tag i.

    Förstår att du är superorolig men han är tonåring och då har man ofta hett humör.
    Kramar till dig iaf.


    Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.
  • Philippa
    MamMmAn skrev 2010-08-13 00:25:55 följande:
    Jobbigt, men ge dig Ut å leta efter honom. Knacka på hos hans kompisar, vem vet om de talar sanning. Var en jobbig jävel å visa honom att Du bryr dig hur pinsam han än tycker att du är så Stå på Dig.
    Lycka till!
    Min man är ute och letar honom... han har varit ute sedan 21.30.......

    Jag måste vara inne eftersom lillebror sover....
  • Philippa
    Echidna skrev 2010-08-13 00:27:02 följande:
    Ta ett djupt andetag bara ts. Om du o din son har bråkat så är han förmodligen ff arg. Han stannar säkert ute bara på "pin kiv" för att göra dig orolig och för att han inte har lust att gå hem o få en utskällning för att han inte gått att få tag i.

    Förstår att du är superorolig men han är tonåring och då har man ofta hett humör.
    Kramar till dig iaf.
    Jag tror oxå han ff är arg.... men jag vill bara veta att han är okay... och att hans finns hos någon....

    Hur länge ska jag vänta innan jag ringer polisen igen?

    Han har ju även sommarjobb och ska jobba imorgon.....
  • SunnyBunny

    Vad jobbigt:( Jag kan bara relatera till när jag var ung! Stack oxå hemifrån och oroa min stackars mamma! Men för det mesta satt man hemma hos nån nånstans och tjurar tills man släntrar hem dagen efter! För min del var det tyvärr äldre folk som bodde själv som mamma inte visste om. Hoppas allt ordnar sig!!!

  • Philippa
    SunnyBunny skrev 2010-08-13 00:29:51 följande:
    Vad jobbigt:( Jag kan bara relatera till när jag var ung! Stack oxå hemifrån och oroa min stackars mamma! Men för det mesta satt man hemma hos nån nånstans och tjurar tills man släntrar hem dagen efter! För min del var det tyvärr äldre folk som bodde själv som mamma inte visste om. Hoppas allt ordnar sig!!!
    Dagen efter?? Ska jag behöva vara ett vrak ända tills imorgon???
  • MamMmAn

    Men be någon mer vuxen leta eller fixa barnvakt till lillebror. Du kan ju inte sitta där på Nålar å oroas din stackare.
    Hoppas han snart e hemma. Säg då bara att du älskar honom och ingen utskällning.

  • Philippa
    MamMmAn skrev 2010-08-13 00:30:45 följande:
    Men be någon mer vuxen leta eller fixa barnvakt till lillebror. Du kan ju inte sitta där på Nålar å oroas din stackare.
    Hoppas han snart e hemma. Säg då bara att du älskar honom och ingen utskällning.
    En pappa till en av hans kompisar är oxå ute och letar.......
Svar på tråden Min 16 åring har inte kommit hem än!! OROLIG