Ont, kissnödig jämt och allmän sjukdomskänsla. Långt.
Måste fråga er andra här om det finns någon som känt av samma symptom i slutet på graviditeten. Jag har BF i slutet på september och är sedan länge sjukskriven pga hotande förtidsbörd och medicineras mot detta med en blodtryckssänkande medicin då jag inte tål Bricanyl. Jag har under sommaren drabbats av urinvägsinfektion och fått antibiotika, men har inte tyckt att det blivit 100% bra och nu, en månad senare så är det i full gång igen. Jag kissar upp till var tionde minut. Har riktigt riktigt ont i magen vilket liksom kommer i kramper, känns som mensvärk eller liknande och jag har huvudvärk som kommer och går, riktigt tryckande och jag får stjärnor för ögonen och lite konstiga synfenomen av det slaget. Händerna darrar så idag kunde jag först inte få in nyckeln i dörren för att låsa och jag är totalt slutkörd då jag inte får sova pga värken.
I lördags ledde detta till att jag ringde förlossningen och de bad mig komma in på en kontroll. Där lämnades urinprov och min urin var riktigt mörkgul och alldeles grumlig trots att jag hade kissat bara ca 15 minuter tidigare. Detta i kombination med värk i korsryggen och sammandragningar som kommer och går gjorde att läkaren satte in en antibiotika och gav mig tre värktabletter som var receptbelagda. Hon sa att om jag behövde mer smärtstillande så skulle jag ringa så skulle de ordna recept. Sedan skickades provet på odling och jag skickades hem.
I morse hade jag så ont att ögonen tårades och jag orkade från och till inte sitta upp ordentligt, ville bara sova, men hade alldeles för ont. Så jag ringde för att få fler smärtstillande samt för att fråga om det skulle vara så här. Fick tid till i eftermiddags till specialmödravården för en extra kontroll. Det visade sig då att odlingen från i lördags varit negativ (som läkaren sa att det kunde vara pga att jag kissade så ofta) och därför fick jag lämna ett nytt urinprov idag. Även detta med bara ca 10-15 minuter sedan den senaste gången jag kissade.
Läkaren sa att hon misstänkte havandeskapsförgiftning för urinvägsinfektion var det då rakt inte med tanke på att odlingen var negativ. Hon kollade efter äggvita och detta var negativt, men barnmorskan ifrågasatte detta med tanke på att jag kissade så ofta. Mitt blodtryck låg inom normalspannet men undertrycket var högre än jag någonsin haft tidigare. Jag påpekade att jag åt blodtryckssänkande medicin, men läkaren avfärdade detta. Hon ifrågasatte min sjukskrivning, att jag medicinerades samt allt jag berättade. Till saken hör att jag skall snittas både av medicinska skäl samt pga upprepade övergrepp i barndomen, även detta ifrågasatte hon och började fråga om detaljer kring övergreppen samt varför jag "hade problem med gynundersökningar". Hon kändes väldigt nedlåtande och jag gick därifrån närmast gråtfärdig utan att veta närmare vad det är som är fel.
Mår verkligen jättedåligt och jag är inte någon som klagar i första taget, men jag känner att något inte är som det ska. Vad ska jag göra? Min mödravård hör till sjukhuset och det är samma läkare som alternerar och det känns som att de kanske inte tror mig när jag får det bemötandet. Är det vanligt att man mår så här, kräks en massa, har huvudvärk, kissar och har ont så man knappt kan gå i slutet på graviditeten?