• Anonym (inget val)
    Äldre 18 Aug 10:30
    91037 visningar
    570 svar
    570
    91037

    Jag måste sälja min kropp

    Först vill jag klargöra att jag INTE vill ha tips om hur eller var man kan marknadsföra sig för att sälja sin kropp. Så inget sådant får förekomma i denna tråd.
    Jag vill heller inte ha förslag från män som vill köpa.

    Jag är en ensamstående mamma, har inget jobb, ingen A-kassa och socialen vill inte hjälpa mig.
    Min familj är fattig och kan inte hjälpa mig dem heller.
    Så nu står jag inför det svåraste jag någonsin gjort.
    För att jag och mina barn ska kunna ha tak över våra huvuden och mat på bordet ska jag nu börja sälja min kropp. Till vem är mindre viktigt. Jag har lagt ut lite krokar och hoppas snart få tag i män som kan tänka sig betala för sex med mig.


    Vad jag vill veta och vad jag vill ha svar på är detta:


    Ni som sålt sex, hur lever man med sitt eget samvete?
    Kan man ha ett vanligt liv trots att man väljer att prostituera sig?
    Hur farligt är det?


    Jag har inget val, snart kommer jag bli vräkt eftersom jag ligger efter med två hyror.

    Dela gärna med er av era erfarenheter.
    Men följ forumreglerna snälla, vill inte att tråden stängs.


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-18 22:10
    Många svar har kommit till min tråd på kort tid, det är jag tacksam för.

    Alla som tror att jag har bestämt mig redan, ni har fel.
    Bara för att jag vill prata med en som har erfarenhet så innebär det inte att jag kommer ta steget ut, jag har fortfarande saker att fundera över.

    Ska ringa soc imorgon också (igen) och prata med dem mera, ska till AF och ligga på mera om jobb.

    Tack för alla som engarerat sig i min situation, oavsett vad ni haft för åsikt.
    Tro inte att jag inte läst och tagit till mig allt ni skrivit, för det har jag.

    Nu ska jag sova på saken, ruska om myndigheterna imorgon och vara med mina underbara ungar.

    Tack till er alla, jag återkommer med uppdatering om några dagar om någon vill veta hur det gick sen.
  • Svar på tråden Jag måste sälja min kropp
  • ViceGu­y
    Äldre 31 Aug 16:40
    PAAC skrev 2010-08-31 16:29:01 följande:
    Ja, visst har du rätt till det. SÅ LÄNGE DU INTE SKADAR NÅGON ANNAN och det är precis det som händer vid prostitution.
    Vem är det jag skadar genom att ha sex mot betalning menar du? Min kund? Det är nämligen bara vi två som är involverade i affären (i ett hypotetiskt fall dvs.) Så om jag inte skadar nån annan, varför får jag inte göra vad jag vill med min kropp?

    Vad ger dig rätten att förbjuda mig ha sex med vem jag vill som vill ha sex med mig, oavsett motiv?
    PAAC skrev 2010-08-31 16:29:01 följande:
    Fast problemet är ju att trafficking inte dör ut bara för att det blir lagligt, våldet minskar inte och drogproblemen försvinner inte.
    Jag är ledsen, men du är helt enkelt inte påläst. Du hävdar saker helt utan grund, när jag vet att verkligheten är annorlunda.

    Det finns många, fullt normala välmående tjejer och killar, som jobbar med prostitution. Att du inte känner till det får stå för dig, men det betyder inte att det blir mindre sant.
    PAAC skrev 2010-08-31 16:29:01 följande:
    Nej, jag tycker inte att det är okej med manliga prostituerade heller men det är främst kvinnor som sysslar med prostitution och som råkar illa ut, därav mitt svar.  
    Hur ska du ha det egentligen?

    Du säger att vid ett helt jämställt samhälle skulle prostitution vara helt okej. Men eftersom kvinnan anses vara ett sexobjekt i dagens samhälle så är det inte okej.

    Varför är det då inte okej för en man att prostituera sig?
    Forget Jesus. The stars died so that you could be here today. -Lawrence Krauss
  • Äldre 31 Aug 16:44
    PAAC skrev 2010-08-31 16:29:01 följande:
    Nej, men de flesta har det. 

    Ja, visst har du rätt till det. SÅ LÄNGE DU INTE SKADAR NÅGON ANNAN och det är precis det som händer vid prostitution. det blir accepterat att köpa en kropp och gränderna blir mer och mer luddiga.
    Nej. Du blandar ihop begreppen igen.
    Människor blir skadade vid trafficking, våld och sexuellt utnyttjande. Allt det är förbjudet enligt lag och skall så vara! Det är aldrig accepterat att köpa en kropp, och det är inte det prostitution handlar om. Att köpa en kropp är människohandel och det är olagligt.

    Prostitution handlar om att köpa en tjänst. Visserligen en tjänst som någon använder sig av sin kropp för att utföra, men även massörer och rörmokare använder sin kropp när dom säljer sina tjänster, så den argumenteringen håller helt enkelt inte.

    Många verkar tro att går man till en prostituerad så har man rätt att göra precis vad man vill med honom eller henne och den prostituerade har absolut ingenting att säga till om. Så fungerar det givetvis inte. Det är alltid den prostituerade som sitter villkoren och reglerna, allt annat är våldtäkt och inget annat!
  • PAAC
    Äldre 31 Aug 16:45
    John D skrev 2010-08-31 16:24:08 följande:
    Det enda problemet med människovärdet som jag ser det i liknande debatter är väl egentligen att många i samhället fortfarande ser ner på folk som väljer att sälja sex. Man dömmer alltså en människa pga vad hon eller han frivilligt väljer att göra med sin kropp, något man inte har det minsta med att göra. Det anser jag vara ett stort problem. En skrämmande stor del av samhället ser fortfarande prostituerade som sämre människor med lägre människovärde än "vanliga" människor, och den synen skrämmer mig faktiskt.

    Vad sex är för dig är din personliga åsikt, och ger dig ingen som helst rätt att kräva att någon annan ska tycka likadant. Ingen tvingar dig att sälja sex eller att ens gilla att någon annan säljer sex, men det gör inte din åsikt till någon absolut sanning. Om någon frivilligt väljer att ha sex med någon annan mot betalning, så är det inte din sak att döma eller förbjuda, precis som ingen kan förbjuda dig att låta bli att sälja sex.
    PAAC skrev 2010-08-31 16:09:30 följande:
    I en annorlunda värld där kvinnor och män var lika mycket värda inte bara i teorin utan även i praktiken skulle jag kunna se prostitution men som det ser ut nu så kommer trafficking och våld som en biprodukt till prostitution och hur hur mycket det än beror på gamla arv eller förlegade moralkakor så är det så världen ser ut och det får man ju bygga sina argument på. 
    Trafficking och våld är olagligt, och vad jag vet så har väl ingen argumenterat för att det ska ändras.
    Att sätta likhetstecken mellan prostitution och trafficking är oerhört trångsynt och bara ytterligare ett exempel på den udda människosyn jag nämnde ovan. Att en människa säljer sex gör det inte ok att behandla henne på ett annorlunda vis än man skulle behandla någon annan! Våld och trafficking är oacceptabelt och ska så vara, men det har ingenting med frivillig prostitution att göra!Givetvis är det det, då ditt jobb inte är att ge avsugningar.
    Men för någon som själv valt att jobba med att ge just avsugningar, är nog frågan lika naturlig som om någon på ditt jobb ber dig skriva en rapport. Allt handlar om vilken utgångspunkt man har.
    Jag kräver inte att människor ska tycka lika som mig (och majoriteten av människorna i vårt samhälle). Men hur går det ihop enligt dig att vi inte ska förbjuda saker även om majoriteten är emot det? Ska vi legalisera droger? Enligt dig så ska vi det oavsett vad majoriteten av resten av samhället tycker. Att ta droger är något som främst skadar en själv och då borde man ju få välja själv om man vill göra det, eller? Oavsett hur miljön runt droger ser ut, hur producenterna har det, hur mycket pengar samhället måste lägga ner på dem som blir skadade?  

    Trafficking och våld har med allt att göra eftersom det visat sig att det hänger ihop med prostitution.

    Men för alla andra som inte jobbar med avsugningar då? Tycker du att det är okej att män frågar unga kvinnor om vad de tar för den och den sexuella tjänsten? För majoriteten av samhället är trots allt sexuella tjänster väldigt intima vad du än må tycka om det. 
  • Androm­edaA
    Äldre 31 Aug 16:51

    heja paac!
     

  • PAAC
    Äldre 31 Aug 16:52
    John D skrev 2010-08-31 16:38:56 följande:
    Nej, det är inte ok. Dels är det olagligt för vuxna män att ha sex med 14-åriga flickor, och dessutom är det olagligt för 14-åriga flickor att köpa alkohol.

    Varför har folk så oerhört svårt att prata om prostituion utan att dra upp andra olagliga företeelser som inte har med prostitution att göra? Att en 14-årig flicka säljer sex för att köpa alkohol är givetvis ett skräckexempel som inte får hända, och vi har också massvis med lagar som ska stoppa det! Men om tjejen hade varit en 35-årig kvinna som själv ville sälja sex till en bekant för att hon finner det tändande, vad är då problemet?
    PAAC skrev 2010-08-31 16:19:59 följande:
    nu vet jag inte om du har barn men skulle du vilja att män satte ett pris på ditt barns kropp och integritet? att just din dotters mun är värd 800 kronor? 
    Hur mycket min dotters mun är värd finns det faktiskt bara en enda människa som kan bedömma, och det är hon själv. Det är inte upp till vare sig dig eller mig att sätta ett pris på den. Hon och enbart hon väljer själv om hon vill sälja den, och i sådana fall till vilket pris!
    Hennes integritet likaså. I mina ögon är hon precis lika mycket värd om hon väljer att sälja sex som om hon jobbar som en bibliotekarie, jag skulle aldrig drömma om att värdera en människa efter vad hon väljer att jobba med! Hon blir inte en sämre människa, och hennes integritet skulle väl om något öka, inte minska, om hon själv väljer att göra något hon verkligen vill, trots att folk kommer att se ner på henne!

    Alla prostitutionsmotståndare pratar gärna om människors värde och människosyn hit och dit, men helt ärligt har jag aldrig någonsin stött på en prostitutionsmotståndare som haft en människosyn jag ansett vara acceptabel. Ingen är snabbare att fördömma och se ner på prostituerade än just prostitutionsmotståndare.
    För att de andra olagliga företeelserna är sådana som följer av prostitution. Det finns inget problem med den 35-åriga kvinnan i sig men det är händelser och resultat där omkring som utgör problemet. Varför läser du inte det jag skriver? Du kan inte förneka att det vid prostitution följer problem, eller? 

    Eller så ser de inte ner på de prostituerade utan bryr sig om deras liv och hälsa. De som frivilligt säljer sex råkar aldrig ut för våld eller missbruksproblem eller?  
  • Äldre 31 Aug 16:56
    PAAC skrev 2010-08-31 16:45:45 följande:
    Jag kräver inte att människor ska tycka lika som mig (och majoriteten av människorna i vårt samhälle). Men hur går det ihop enligt dig att vi inte ska förbjuda saker även om majoriteten är emot det? Ska vi legalisera droger? Enligt dig så ska vi det oavsett vad majoriteten av resten av samhället tycker. Att ta droger är något som främst skadar en själv och då borde man ju få välja själv om man vill göra det, eller? Oavsett hur miljön runt droger ser ut, hur producenterna har det, hur mycket pengar samhället måste lägga ner på dem som blir skadade?  
    Otroligt uttjatat exempel, men som vanligt håller det inte.
    Droger försätter samhället i fara. Droger suddar ut människors referensramar, tar bort sunt förnuft och logiskt tänkande. Det är ett fysiskt beroende som sätter normala spelregler ur spel. En missbrukare gör vad som helst för att få tag i droger, och om det innebär att han måste skada någon annan eller samhället så kommer han att göra det.
    Om du någonsin sett en påverkad människa få en snedtändning och ge sig på allt i sin omgivning hade du insett att påståendet att "droger bara skadar en själv" är så fel det bara kan bli.  
    PAAC skrev 2010-08-31 16:45:45 följande:
    Trafficking och våld har med allt att göra eftersom det visat sig att det hänger ihop med prostitution. 
    Nej, det har det inte. Att betala för att ha sex med någon som inte vill ha sex är inte prostitution, det är våldtäkt.
    Givetvis förekommer både våldtäkt och våld inom prostitutionen, men det förekommer säkerligen lika ofta inom kroglivet. Ska vi förbjuda alla krogar eftersom det hänger ihop med våldtäkt?
    En majoritet av alla våldtäkter sker inom hemmets fyra väggar och nästan uteslutande av en nära bekant till kvinnan. Ska vi förbjuda hus med väggar på och göra det olagligt för kvinnor att ha manliga bekanta?

    Att göra sexköp olagligt har bevisligen inte utrotat vare sig våld eller trafficking, så den argumentering faller på eget grepp. Att två fenomen ofta följs åt betyder inte på något vis att det ena beror på det andra, det krävs inte ens särskilt mycket intelligens för att förstå.
    PAAC skrev 2010-08-31 16:45:45 följande:
    Men för alla andra som inte jobbar med avsugningar då? Tycker du att det är okej att män frågar unga kvinnor om vad de tar för den och den sexuella tjänsten? För majoriteten av samhället är trots allt sexuella tjänster väldigt intima vad du än må tycka om det. 
    Såvida dom unga kvinnorna inte valt att sälja avsugningar, så nej, då är det inte ok att fråga dom.
    MEN, om dom unga kvinnorna frivilligt valt att sälja avsugningar och VILL ha den frågan, då är det fan inte upp till dig att bestämma att det inte är ok!
    Majoriteten av samhället får gärna tycka att sex är något väldigt intimt, jag har aldrig sagt att majoriteten av samhället ska sälja sex. Det ska vara FRIVILLIGT, vilken del av det ordet är det som är så svår att förstå?
  • PAAC
    Äldre 31 Aug 16:57
    ViceGuy skrev 2010-08-31 16:40:24 följande:
    Vem är det jag skadar genom att ha sex mot betalning menar du? Min kund? Det är nämligen bara vi två som är involverade i affären (i ett hypotetiskt fall dvs.) Så om jag inte skadar nån annan, varför får jag inte göra vad jag vill med min kropp?

    Vad ger dig rätten att förbjuda mig ha sex med vem jag vill som vill ha sex med mig, oavsett motiv?
    PAAC skrev 2010-08-31 16:29:01 följande:
    Fast problemet är ju att trafficking inte dör ut bara för att det blir lagligt, våldet minskar inte och drogproblemen försvinner inte.
    Jag är ledsen, men du är helt enkelt inte påläst. Du hävdar saker helt utan grund, när jag vet att verkligheten är annorlunda.

    Det finns många, fullt normala välmående tjejer och killar, som jobbar med prostitution. Att du inte känner till det får stå för dig, men det betyder inte att det blir mindre sant.Hur ska du ha det egentligen?

    Du säger att vid ett helt jämställt samhälle skulle prostitution vara helt okej. Men eftersom kvinnan anses vara ett sexobjekt i dagens samhälle så är det inte okej.

    Varför är det då inte okej för en man att prostituera sig?
    I teorin är det bara ni två ja, i praktiken är det ett helt samhälle runt omkring. 

    Jag undrar vem som hävdar saker utan grund och som inte läst på... Hur vet du att verkligheten är annorlunda? Enligt dig, frivilligt prostituerade råkar aldrig ut för våld eller missbruksproblem? 

    Jag känner till att det finns fullt normala människor som sysslar med prostitution men det finns även de som gör det av tvång eller som mår dåligt av det senare eller just nu. Hur ska du, i din fantastiska värld, hindra dessa människor från att ta skada? 

    För att männen också råkar illa ut men inte i samma utsträckning som kvinnor och för att jag inte anser att man ska ha yrken som är låsta enbart till ett kön. 
  • blackp­uma
    Äldre 31 Aug 16:57
    PAAC skrev 2010-08-31 16:45:45 följande:
    Jag kräver inte att människor ska tycka lika som mig (och majoriteten av människorna i vårt samhälle). Men hur går det ihop enligt dig att vi inte ska förbjuda saker även om majoriteten är emot det? Ska vi legalisera droger? Enligt dig så ska vi det oavsett vad majoriteten av resten av samhället tycker. Att ta droger är något som främst skadar en själv och då borde man ju få välja själv om man vill göra det, eller? Oavsett hur miljön runt droger ser ut, hur producenterna har det, hur mycket pengar samhället måste lägga ner på dem som blir skadade?  

    Trafficking och våld har med allt att göra eftersom det visat sig att det hänger ihop med prostitution.

    Men för alla andra som inte jobbar med avsugningar då? Tycker du att det är okej att män frågar unga kvinnor om vad de tar för den och den sexuella tjänsten? För majoriteten av samhället är trots allt sexuella tjänster väldigt intima vad du än må tycka om det. 

    Man kan inte ha lagar mot saker som inte går att förbjuda, varken prostitution eller droger kan förbjudas eller kommer försvinna.
    Du blandar ihop begreppen rätt kraftigt, droger skadar inte, det gör missbruk och misskötsel av dom, våra lagar skapar också all kriminalitet runt droger.
    Liknande situation med prostitution, medvetna val tagna av den prostituerade och kunden skadar ingen.
    Trafficking och våld har inget att göra med friviliga beslut tagna på hemmaplan.
    Man kan heller inte döma ut en frivilig handling utan att beröra människan bakom, man kan inte säga att man inte har nått emot dom prostituerade men prostitution däremot … det går inte ihop helt enkelt.

  • Äldre 31 Aug 17:01
    PAAC skrev 2010-08-31 16:52:13 följande:
    För att de andra olagliga företeelserna är sådana som följer av prostitution. Det finns inget problem med den 35-åriga kvinnan i sig men det är händelser och resultat där omkring som utgör problemet. Varför läser du inte det jag skriver? Du kan inte förneka att det vid prostitution följer problem, eller?
    Hur kan du påstå att det är företeelser som följer av prostitution? Det är ju helt bisarrt.
    Jag har flertalet bekanta som sålt sex, och ingen av dom har råkat ut för vare sig trafficking eller våld. Dom är alltså prostituerade, men har inte råkat ut för trafficking. Alltså följer inte trafficking automatiskt med prostitution.
    Inte direkt någon raketforskning som behövs för att förstå det.
  • Äldre 31 Aug 17:05
    PAAC skrev 2010-08-31 16:57:03 följande:
    I teorin är det bara ni två ja, i praktiken är det ett helt samhälle runt omkring. 

    Jag undrar vem som hävdar saker utan grund och som inte läst på... Hur vet du att verkligheten är annorlunda? Enligt dig, frivilligt prostituerade råkar aldrig ut för våld eller missbruksproblem?
    Självklart gör dom det. Det gör även sjuksköterskor, läkare, folk som går på krogen, tvåbarnsmamman som är på väg hem från ICA samt i stort sett alla andra också. Menar du att allt måste förbjudas eftersom man kan råka ut för våld i samband med det?
    PAAC skrev 2010-08-31 16:57:03 följande:
    Jag känner till att det finns fullt normala människor som sysslar med prostitution men det finns även de som gör det av tvång eller som mår dåligt av det senare eller just nu. Hur ska du, i din fantastiska värld, hindra dessa människor från att ta skada? 
    Det är redan idag olagligt att tvinga någon till prostitution, och det ska absolut inte ändras. Tvingar man någon att sälja sex är det våldtäkt, inte prostitution.
    Mår man dåligt av det ska man givetvis inte jobba med det, det anser jag så självklart att det inte ska behöva nämnas, men tydligen hade jag fel.
    Återigen, vilken del av ordet "frivilligt" är det du inte förstår?
Svar på tråden Jag måste sälja min kropp