• Elvira80

    snygga, sköna o billiga mammakläder

    på nätet???? tipsa mig!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-08-18 19:49
    vilka mammakläder är man tvungen att handla?? vad kan man ej vara utan???

  • Svar på tråden snygga, sköna o billiga mammakläder
  • queenofangels

    handlade iofs inte på nätet, men h&m har bra o snygga kläder.

    de enda ja inte klarar mig utan e mina grav jeans, tröjor o sånt har ja sen innan som e stora endå.

  • merenwen
    Elvira80 skrev 2010-08-18 19:46:41 följande:
    vilka mammakläder är man tvungen att handla?? vad kan man ej vara utan???
    Det enda jag har varit "tvungen" att skaffa är byxor. För överkroppen funkar det fortfarande (v.31) med sånt jag redan har, som vanliga t-shirtar, linnen, jackor och skjortor. Vissa av mina kjolar har resår i midjan, så de har jag också kunnat använda som vanligt.
    Jo, stödstrumpor också...var "tvunget" för mig.
  • kodoktorn

    Jeans/byxor har varit måste för mig, får ju inte på mig de vanliga ens med midjeförlängning, det hjälper ju inte när man inte får upp de vanliga byxorna över lårenSkrattande
    Sen har jag gott om mammatröjor och toppar eftersom de jag normalt sett har är så tajta att de nu skulle sitta strax ovanför naveln och det tycker inte jag är så snyggt.
    Jag har mest handlat på HM, inte alltid så bra passform på byxorna och tröjorna blir lätt lite sneda efter några tvättar men billigt i alla fall. Har några andra favoriter från Mamalicious, Tete à tete och boob men de är ju dyrare. 

  • Annelie 76

    För mig är det viktigast med tröjor (linnen, t-shirts, tunikor osv) som går ner under magen. Gravidtröjor är det bästa eftersom de har plats för magen men allt så är hyfsat långt funkar. Gravidbyxor har inte för mig varit ett måste, mjuka byxor kan man rulla ihop under magen bara man har en lång tröja som döljer. Mjuka kjolar kan man göra detsamma med. Jeans blir dock för tjockt så om du vill ha jeans så köp ett par mammajeans.

    Har du inte jätteliten storlek så kan du kolla på tjockisavdelningarna på HM, Lindex och KappAhl också, där finns kläder med plats för magen. Men deras storlekar brukar börja på 44-46 så de funkar ju inte om du annars har 36...  

  • sarsparis

    Det du inte kan vara utan är sköna byxor, kanske någon vanlig gravid  topp. Sen kan du köpa vanliga tunikor, själv köpte jag tunikor på gina tricot för en billig peng. Sen köpte jag gravidtoppar från HM och hade bara mina vanliga koftor över. Jag köpte byxor på HM

  • Solen11

    H&M's Mama leggings är supersköna. Har haft 3 par långa o 3 par trekvarts längd och varvat med under sommaren. Har bara sett svarta men det är ju mest användbart. Supersköna med hög mjuk mudd och passar bra till både party med ngn snygg lång tisha el tunika och att gå hemma o skrota runt i. Har tvättat dem massor med gånger men har varit ovanligt bra kvalitet. Kommer vara sköna att ha ett tag även efter man fött..

  • Havsluft

    Bonprix.se har en hel del mammakläder.

    Gravidbyxor är ett måste, tycker jag! Och vanliga långa linnen i massor, det köper jag på bl.a. HM. Bra att ha under vanliga toppar och tunikor mm så att det inte blir nån obehaglig glipa.  

  • watership down

    jag hade inte kunnat vara utan mina mammabyxor i bomull från HM :) har oxå en mammakjol som är skön

    har oxå ärvt en del av kompisar men det mesta av det använder jag inte

    denna graviditet har jag köpt mer kläder :D leggins och klänning från HM och POP, tröjor från POP, hittade leggins, klänning, amningsBH, topar på Gekås, köpt en del nya tunikor (vanliga) som jag kan ha efter graviditeten oxå. nu har jag så mycket kläder så jag måste nog planera in fler barn, haha :P

    ja, har man stora storlekar kan man kolla på de affärer som har avdelningar för stora kvinnor, tycker de har mycket snyggt där. dock passar de inte mig, de skulle glida ner från axlarna...

  • MeAndBaby

    Jag slår också ett slag för begagnat. Hittade jeans och amningstopp på Blocket. Billigt och fräscht. 90 kr resp 50 kr.  Istället för 399 kr och 199 kr som det kostat på HM.

Svar på tråden snygga, sköna o billiga mammakläder