• Äldre 19 Aug 09:55
    10599 visningar
    30 svar
    30
    10599

    kan man bryta ett avtal med bindningstid? hjälp!

    jag har hoppat på ett nytt mobilabonemang på stan eftersom jag ville byta abonemang och behövde ny telefon. själv är jag totalt okunnig på telefoner och vet aldrig vad dom heter.
    säljaren skrev fel mobil på mitt avtal och detta reagerade tyvärr inte jag på. jag har fått en telefon som är bra mycket sämre än den jag skulle ha haft. den telefonen som jag egentligen valde.  
    eftersom jag börjat använda telefonen jag fick så kan dom inte byta ut den säger dom. jag ska alltså vara låst med denna skittelefon i 24 månader.

    hjälp! är det något jag kan göra för att få rätt? går det att bryta avtalet? kan ett annat telefonbolag fixa detta trots att det är bindningstid?

    säljaren lämnade även fel information ang kostnaden...


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Svar på tråden kan man bryta ett avtal med bindningstid? hjälp!
  • Äldre 19 Aug 10:20
    #4

    skit skit skit!  

    jag vet ju att man ska vara försiktig med att teckna avtal på stan, men det har ju gått så bra dom andra gångerna. så klantigt av mig att inte be att få se på telefonerna igen så jag kunde dubbelkolla det han skrev

    VAD var det för sjukt abonemang där du fick betala för att ta emot sms??


    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Äldre 19 Aug 10:24
    #6
    Pickeli skrev 2010-08-19 10:20:30 följande:
    Prata med kundservice och säg att du känner dig lurad. Sen behöver du kanske hitta på någon bra anledning till varför du använde en telefon som inte var "din". Tex som att din gamla var låst eller något liknande.

    Oftast vill de ha in en skriftligt klagomål. Ibland vänder man sig direkt till återförsäljaren och ibland pratar man med kundservicen för operatören.

    Du komemr förmodligen inte kunna lösa det eftersom du inte kolla igenom avtalet ordentligt och då får "skylla" dig själv. men du kan alltid framföra att du känenr dig missledd och lurad och försöka på den vägen.
    jag har mailkontakt med kundservice och har skrivit precis det du säger    och anledningen behövde jag inte hitta på. den andra telefonen stängdes av och det nya kortet fungerade inte i den. och eftersom jag var så osäker på telefonerna så ville jag se dom man fick välja mellan en gång till innan jag klagade, (för jag tänkte att tänk om det ändå är rätt...) och det kunde jag inte göra förrän jag sett dom igen på stan.

    åååååhh! jag är så sur!
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Äldre 19 Aug 10:26
    #9
    Mamma matte hustru skrev 2010-08-19 10:23:24 följande:
    Överklaga. Det värsta som kan hända är att du får ett nej du känner dig ju lurad och litade på försäljarens ord.
    kan man överklaga nån annanstans än till kundservice?
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Äldre 19 Aug 10:30
    #11
    Åsiktskvinnan skrev 2010-08-19 10:25:24 följande:
    Jag har suttit och sålt telias abonnemang och där ifrån vet jag att man kan lösa sitt avtal MEN man får betala hela återstående belopp. Så du kommer inte ur det hur mycket fel säljaren än gjorde, tyvärr. Som du redan fått svar på, en använd vara går inte att byta, hade du dock haft den oanvänd hade du KANSKE fått byta. Så tyvärr. Ett råd: köp aldrig något via telefonen eller ute på stan. Det är oftast bara skit. (man får utbildning på hur man ska lägga upp hela samtalet och motargumentera)
    nej nu var det sista gången jag var så dum. jag brukar inte vara blåst på nåt vis, men denna gången var jag verkligen det intressant att höra från en fd säljare hur det går till.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Äldre 19 Aug 11:49
    #14
    Åsiktskvinnan skrev 2010-08-19 11:23:51 följande:
    Jag tycker inte alls du var blåst, de ÄR duktiga på att snacka så är det bara, själv har jag jätte svårt att säga nej till något som låter kanon, så numera säger jag nej direkt, låter de inte ens börja prata.
    tack så gör jag i vanliga fall. denna gången var det jag som gick fram och var intresserad, eftersom jag behövde ny telefon och ville ha deras abonemang. behöver jag säga att jag aldrig mer kommer vara kund hos dom igen efter detta    jag som har varit en trogen kund hos dom i ca 15 år, med ett avbrott på dom senaste 1½ åren
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Äldre 19 Aug 11:50
    #15
    Mamma matte hustru skrev 2010-08-19 10:34:22 följande:
    Jag hade tre. Men då min telefon gick sönder blev jag tvungen att skaffa ny få vi inte har lagningsmöjligheter här och jag behöver min telefon (fick inte låna någon heller av dem) Så jag ringde och pratade med dem 3 gånger och fick reda på att när jag hade 6 månader kvar på abonemanget kunde jag få en ny telefon och lite förhöjd abonemngstid. Sagt och gjort 6 månader kvar och jag ringde förhörde meig med säljaren 6 gånger under samma samtalk om bindningstiden endast blev 6 månader längre ja sa han då alla gånger och jag föormulerade mig på olika sätt. Fick hem telefonen och bidningsavtal på 24 månader :O Ringde på en gång och var vansinig fick köpa loss telefonen för 1300 och de avslutade mitt abonemang då säljaren gjorde fel.
    fy så dåligt!  
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ LUKAS, mitt alldeles egna lilla mirakel - 070222 ♥¸.?°´¯) ♥
Svar på tråden kan man bryta ett avtal med bindningstid? hjälp!