• Pickel­i
    Äldre 19 Aug 10:20
    10606 visningar
    30 svar
    30
    10606

    kan man bryta ett avtal med bindningstid? hjälp!

    Prata med kundservice och säg att du känner dig lurad. Sen behöver du kanske hitta på någon bra anledning till varför du använde en telefon som inte var "din". Tex som att din gamla var låst eller något liknande.

    Oftast vill de ha in en skriftligt klagomål. Ibland vänder man sig direkt till återförsäljaren och ibland pratar man med kundservicen för operatören.

    Du komemr förmodligen inte kunna lösa det eftersom du inte kolla igenom avtalet ordentligt och då får "skylla" dig själv. men du kan alltid framföra att du känenr dig missledd och lurad och försöka på den vägen.


    Google it!
  • Pickel­i
    Äldre 19 Aug 10:30
    #10
    maadicken skrev 2010-08-19 10:26:15 följande:
    kan man överklaga nån annanstans än till kundservice?
    Klaga hos både operatören och återfösäljaren.
    Google it!
  • Pickel­i
    Äldre 20 Aug 09:11
    #18
    Fimpen72 skrev 2010-08-19 20:06:57 följande:
    Kanske säljaren menade att din bindningtid blev 6månader längre (än det nya abonnemanget)
    Dvs 6månader som du hade kvar plus 24 nya.
    Men eftersom du dessutom beställde via telefon så gäller ju distansavtalet så du hade ju kunnat ångra dig och skicka tillbaka telefonen om du inte ville köpa loss den
    Om du läser TS så ser du att hon hoppade på ett avtal på stan.
    Google it!
Svar på tråden kan man bryta ett avtal med bindningstid? hjälp!