• Yildirim

    Tvätta sig efter toalettbesök

    Hejsan!
    Jag som liten blev lärd av mina föräldrar att det endast skulle räcka med att torka sig med papper både efter kiss och bajs på toan. Jag har alltid varit extremt noga med att torka mig, Dock började jag inse tidigt i tonåren att det är ju egentligen fruktansvärt äckligt! Jag vet att 90% av svenskarna gör så, men dom tänker väl helt enkelt inte på det eller har ej lärt sig sköja underlivet efter toalettbesök som liten.

    Har dessutom blivit av med mina flytningar HELT efter jag börjat skölja där.

    Jag menar... Om ni råkar få hundbajs/kiss på benet, torkar ni med papper då eller tvättar ni av er? Svaret är givet. Samma gäller givetvis även då vi kissar och bajsar :)

  • Svar på tråden Tvätta sig efter toalettbesök
  • white trash mia
    Denebola skrev 2010-08-25 16:58:06 följande:
    Alltså, för oss som "bara" använder toapapper är det inte alls självklart hur man gör när man tvättar sig efter bajsande. Och som jag sagt redan, vi har fått höra att man sparar toapapper på att tvätta sig, då tycker i alla fall jag att det inte är konstigt om man tror att man inte använder papper alls om man sköjler sig.
    Nej, var väldigt vad det här med rumptvätt är komplicerat för vissa. HUR kan man tvätta sig i rumpan?! De som säger att de sparar papper kanske inte sköljer av sig i badkaret så att det kommer bajs där. De kanske har duschslang vid toaletten, vilket många har. Ja, det finns många möjligheter till rumptvätt. Komplicerad fråga det här. Hoppas ni slipper bajs i badkaret alla här i tråden!
  • Denebola
    white trash mia skrev 2010-08-25 21:45:12 följande:
    Här skriver hon tydligt och klart att hon torkar sig torr EFTER sköljning. Alltså hon sköljer bort bajs och sen torkar torrt. Då gör hon av med mindre papper än om hon torkar bort själva bajset med papper. Hänger du med?

    Obs! Jag gör inte på det sättet (torkar bort allt med torrt papper, sen tvättar jag med blött papper och ofta våtservetter). 
    Ah, sorry, jag läste fel.
    white trash mia skrev 2010-08-25 21:46:45 följande:
    Då ber jag om ursäkt och lovar att i fortsättningen hålla mig allvarlig i en så här seriös tråd om ett väldigt viktigt ämne.
    Skämta för all del, men det är bra om det framgår att du skämtar.
    white trash mia skrev 2010-08-25 21:50:07 följande:
    Nej, var väldigt vad det här med rumptvätt är komplicerat för vissa. HUR kan man tvätta sig i rumpan?! De som säger att de sparar papper kanske inte sköljer av sig i badkaret så att det kommer bajs där. De kanske har duschslang vid toaletten, vilket många har. Ja, det finns många möjligheter till rumptvätt. Komplicerad fråga det här. Hoppas ni slipper bajs i badkaret alla här i tråden!
    Det finns fler nyanser än "komplicerat" och "självklart". Jag kan absolut tänka mig många sätt att rengöra sig efter att man har bajsat, men jag är ingen tankeläsare och vet därför inte automatiskt hur ni "sköljare" går till väga, innan ni berättar (som du har gjort i ett inlägg tidigare i tråden). Jag försöker att inte förutsätta något utan ger respons på det ni berättar. Så om jag får höra att man sparar papper på att skölja sig så undrar jag då hur man gör.
  • white trash mia

    Okej, så av följande skäl får man absolut inte tvätta rumpan:


    Man blir inte ren av tvål och vatten. Så strunta i att duscha och torka bort armsvetten med lite toapapper. Man blir lika ren av toapapper som av tvål och vatten. Därför måste alla använda enbart toapapper. Det tar lång tid att tvätta rumpan. Om man är en viktig person med ett spännande liv har man faktiskt inte tid att ta en våtservett och torka av. Det tar mycket längre tid att torka med blött papper än med torrt. Varje sekund är dyrbar så bättre med lite bajs i rumpan. Det är dyrt att tvätta rumpan.  Om man blöter toapapper så blir det plötsligt mycket dyrare än torrt papper. Ett stort paket våtservetter kostar faktiskt 15 kronor på Lidl och räcker bara några månader och det har man faktiskt inte råd med om man vill ha pengar kvar till märkesväskor och botox. De som köper våtservetter trots att de saknar platt-tv ska anmälas till lyxfällan. De behöver göra en budget för sina dyra rumpvanor. Man ska ha bajs i rumpan när man har sex för annars är man en förtryckt kvinna som gör sig till för mannen och lever under tvång och skönhetshets. Man kan faktiskt gå till NK och köpa några kilo märkessmink så att man är fin i ansiktet istället när man ska ha sex. De som blöter toapappret är inte kapabla att ta hand om sina barn. Man måste ha bajs i rumpan för att klara av en unge. De som tvättar rumpan ska genast anmälas till soc. Om du inte känner någon bajslukt genom grannens brevlåda så lyft luren fort som fan. Vatten kan faktiskt torka ut underlivet. Och risken att bli lite torr i underlivet kan man bara inte ta. Det är en fruktansvärt livshotande situation som till varje pris måste undvikas med hjälp av bajs. Kommer det lite bajs i slidan är det bara bra för lite skit rensar magen och det gäller nog underlivet också. Har man inga problem med underlivet bör man känna empati med dem som har klåda i muffen och bojkotta blött papper för deras skull. Att man kan bli lite torr i slidan är en anledning att inte tvätta runt analöppningen för analöppning och slida är typ samma sak. Om man tvättar rumpan kan ju folk tro att man har bajs i hela rumpan. Så skit i att duscha för då kan folk tro att man svettas. Att tvätta rumpan är sjuk WT. Jag sitter på tjotta och röker och sen tvättar jag rumpan innan jag hämtar Tindra och Kevin på dagis.

    Kommer inte på fler anledningar just nu. Men fyll gärna på med fler skäl till att man inte ska tvätta rumpan.


    Än så länge är jag inte övertygad. Jag tvättar rumpan trots alla starka argument mot rumptvätt som framförts i den här tråden. Men försök gärna övertyga mig om hur fruktansvärt det är med rumptvätt om ni vill.

  • Lindreas

    Men herregud, tvätta röven om du vill, jag tror ingen bryr sig om det så mycket. Men håll inte på och gnäll på oss som inte gör det, som anser att man blir tillräckligt ren med bara papper. Naturligtvis tvättar jag mig också i rumpan om jag ska till gynekologen till exempel, men det är ingen som blir sjuk av att bara använda papper.

    För övrigt, om ts nu torkar sig först och sen tvättar och sen torkar torrt, då kan jag inte se att man sparar pengar på att man behöver köpa mindre toalettpapper...?

  • white trash mia
    Lindreas skrev 2010-08-25 22:40:47 följande:
    Men herregud, tvätta röven om du vill, jag tror ingen bryr sig om det så mycket. Men håll inte på och gnäll på oss som inte gör det, som anser att man blir tillräckligt ren med bara papper. Naturligtvis tvättar jag mig också i rumpan om jag ska till gynekologen till exempel, men det är ingen som blir sjuk av att bara använda papper.

    För övrigt, om ts nu torkar sig först och sen tvättar och sen torkar torrt, då kan jag inte se att man sparar pengar på att man behöver köpa mindre toalettpapper...?
    Är ditt inlägg riktat till mig?

    Men du använder ju också våtservetter? 

    Jag använder våtservetter och blött papper. Men INTE dusch efter varje toabesök.

    Jag har inte gnällt på dem som bara använder torrt papper. Jag har svarat  på inlägg och sagt min åsikt. 

    Så förlåt om jag har trampat på någons tår. Väldigt vilken känslig fråga det här var. Är man nöjd med sin rumphygien behöver man väl inte bry sig?
  • Lindreas
    white trash mia skrev 2010-08-25 22:56:37 följande:
    Är ditt inlägg riktat till mig?

    Men du använder ju också våtservetter? 

    Jag använder våtservetter och blött papper. Men INTE dusch efter varje toabesök.

    Jag har inte gnällt på dem som bara använder torrt papper. Jag har svarat  på inlägg och sagt min åsikt. 

    Så förlåt om jag har trampat på någons tår. Väldigt vilken känslig fråga det här var. Är man nöjd med sin rumphygien behöver man väl inte bry sig?
    Nja, inte enbart till dig. Men du har fyllt tråden med inlägg efter inlägg och raljerat om att det är ofräscht att inte tvätta (med blött papper eller duschen). Vad det gäller det torra pappret så var det riktat till ts, eftersom hon tidigare berättat att man sparar så mycket pengar när man inte använder toapapper.

    Angående mitt våtservettsanvändande; det är ytterst ovanligt och inträffar enbart när jag inte har tillgång till dusch eller tvättmöjligheter på ett par dagar, alltså ute i skogen eller liknande. Då använder jag även våtservetter att tvätta mig under armarna och andra ställen där man svettas. Så visst, jag använder våtservetter, säkert... 1 gång om året. I det syftet i alla fall.

    Jag är fullständigt nöjd med min hygien, men det blir störande när man uppfattas som äcklig och ohygienisk bara för att man inte känner för klorinlavemang varenda dag.
  • white trash mia
    Lindreas skrev 2010-08-25 23:12:45 följande:
    Nja, inte enbart till dig. Men du har fyllt tråden med inlägg efter inlägg och raljerat om att det är ofräscht att inte tvätta (med blött papper eller duschen). Vad det gäller det torra pappret så var det riktat till ts, eftersom hon tidigare berättat att man sparar så mycket pengar när man inte använder toapapper.

    Angående mitt våtservettsanvändande; det är ytterst ovanligt och inträffar enbart när jag inte har tillgång till dusch eller tvättmöjligheter på ett par dagar, alltså ute i skogen eller liknande. Då använder jag även våtservetter att tvätta mig under armarna och andra ställen där man svettas. Så visst, jag använder våtservetter, säkert... 1 gång om året. I det syftet i alla fall.

    Jag är fullständigt nöjd med min hygien, men det blir störande när man uppfattas som äcklig och ohygienisk bara för att man inte känner för klorinlavemang varenda dag.
    Okej, men nu är det ju ett diskussionsforum och ts handlar om ifall det är hygieniskt eller ej. Får jag då inte säga min åsikt. Ja, jag tycker att det är ofråscht. Men alla gör självklart som de vill. Att jag "fyllt tråden med inlägg efter inlägg" beror på att jag svarat på inlägg riktade till mig om att jag är hysterisk, att vatten är farligt för underlivet, att det räcker med papper osv. Får jag inte svara på de inläggen och säga min åsikt? Om du inte tar illa upp vad är då problemet? Varför läser du i en den här tråden om det är så känsligt? Den här tråden handlar ju om det jag har skrivit om. Jag håller med ts och argumenterar för det. Och jag har inte skrivit "du är äcklig" till någon!
  • rejan

    Har hört att personer som gör rent sig i röven efter toalettbesök använder duschslang eller om det inte finns, petflaskor.
    Hur hygeniskt är det på en skala?! Tänk vad skitbakterier det sprutar på toalettinredningen och kläder.

    Och till TS, du skrev att 90% av svenskarna endast använder papper. Det är nog för
    att svenskar inte har lika tät behåring där bak. Har själv hört från en "ikke svensk" att
    dem måste använda vatten annars blir det för kladdigt.
    Kanske man borde tänka på innan man säger att det är ohygienskt att torka sig med papper,
    alla har olika förutsättningar ;)

  • Yildirim
    white trash mia skrev 2010-08-25 22:23:09 följande:

    Okej, så av följande skäl får man absolut inte tvätta rumpan:


    Man blir inte ren av tvål och vatten. Så strunta i att duscha och torka bort armsvetten med lite toapapper. Man blir lika ren av toapapper som av tvål och vatten. Därför måste alla använda enbart toapapper. Det tar lång tid att tvätta rumpan. Om man är en viktig person med ett spännande liv har man faktiskt inte tid att ta en våtservett och torka av. Det tar mycket längre tid att torka med blött papper än med torrt. Varje sekund är dyrbar så bättre med lite bajs i rumpan. Det är dyrt att tvätta rumpan.  Om man blöter toapapper så blir det plötsligt mycket dyrare än torrt papper. Ett stort paket våtservetter kostar faktiskt 15 kronor på Lidl och räcker bara några månader och det har man faktiskt inte råd med om man vill ha pengar kvar till märkesväskor och botox. De som köper våtservetter trots att de saknar platt-tv ska anmälas till lyxfällan. De behöver göra en budget för sina dyra rumpvanor. Man ska ha bajs i rumpan när man har sex för annars är man en förtryckt kvinna som gör sig till för mannen och lever under tvång och skönhetshets. Man kan faktiskt gå till NK och köpa några kilo märkessmink så att man är fin i ansiktet istället när man ska ha sex. De som blöter toapappret är inte kapabla att ta hand om sina barn. Man måste ha bajs i rumpan för att klara av en unge. De som tvättar rumpan ska genast anmälas till soc. Om du inte känner någon bajslukt genom grannens brevlåda så lyft luren fort som fan. Vatten kan faktiskt torka ut underlivet. Och risken att bli lite torr i underlivet kan man bara inte ta. Det är en fruktansvärt livshotande situation som till varje pris måste undvikas med hjälp av bajs. Kommer det lite bajs i slidan är det bara bra för lite skit rensar magen och det gäller nog underlivet också. Har man inga problem med underlivet bör man känna empati med dem som har klåda i muffen och bojkotta blött papper för deras skull. Att man kan bli lite torr i slidan är en anledning att inte tvätta runt analöppningen för analöppning och slida är typ samma sak. Om man tvättar rumpan kan ju folk tro att man har bajs i hela rumpan. Så skit i att duscha för då kan folk tro att man svettas. Att tvätta rumpan är sjuk WT. Jag sitter på tjotta och röker och sen tvättar jag rumpan innan jag hämtar Tindra och Kevin på dagis.

    Kommer inte på fler anledningar just nu. Men fyll gärna på med fler skäl till att man inte ska tvätta rumpan.


    Än så länge är jag inte övertygad. Jag tvättar rumpan trots alla starka argument mot rumptvätt som framförts i den här tråden. Men försök gärna övertyga mig om hur fruktansvärt det är med rumptvätt om ni vill.


    AHHAHHAHAHAHAH Så skön du är! Men sant asså!
  • white trash mia
    rejan skrev 2010-08-25 23:49:15 följande:
    Har hört att personer som gör rent sig i röven efter toalettbesök använder duschslang eller om det inte finns, petflaskor.
    Hur hygeniskt är det på en skala?! Tänk vad skitbakterier det sprutar på toalettinredningen och kläder.

    Och till TS, du skrev att 90% av svenskarna endast använder papper. Det är nog för
    att svenskar inte har lika tät behåring där bak. Har själv hört från en "ikke svensk" att
    dem måste använda vatten annars blir det för kladdigt.
    Kanske man borde tänka på innan man säger att det är ohygienskt att torka sig med papper,
    alla har olika förutsättningar ;)
    Om man nu blir så ren av papper, varför är det ohygieniskt att duscha sig? Det kommer väl lika mycket bakterier i kläder om man inte duschar utan bara drar upp trosorna? Blir det fler bakterier av vatten? De bakterierna kommer väl i trosorna i så fall? Och hur kan bakterier "stänka" om man är försiktig så det inte stänker vatten? 

    Själv använder jag INTE dusch eller petflaska som du skrev, utan blött papper och våtservetter. Och jag rakar bort samtlig behåring där. 
  • Pinup
    Superbia skrev 2010-08-23 15:15:25 följande:
    Är detta ett så pinsamt ämne att man startar ett konto, skriver ett inlägg och sedan avreggar sig igen.. Obestämd
    Ja det kan ju tolkas så...men jag ska svara...har inget vettigare för mig just nu.
    Det är jag som är/var Molnigt. DET kontot startade jag lååångt innan denna tråden startades.
    Startade den endast för att kunna gå in och läsa ett inlägg de hade länkats till som jag inte hade tillgång till...om jag nu inte startade ett konto. Tänkte inte behålla det eftersom detta forumet inte alls tilltalade mig :S
    loggade in den gången för länge sen...och sedan dess har jag inte varit inne, förräns den gången jag svarade på detta. Då loggade jag in igen och kikade lite till...svarade och kände att jag inte var nöjd med namnet.
    Inte mycket jag tycker är pinsamt!
Svar på tråden Tvätta sig efter toalettbesök