• felix07

    Svenskar i Frankfurt?

    Flyttar till Bad Homburg med man och tre barn snart.  3 år + 2x 1år. Finns det några svenskar i området?? Har en massa frågorGlad

  • Svar på tråden Svenskar i Frankfurt?
  • mini00

    Hej, jag bor i Frankfurt med man och barn sedan ett ar tillbaka. Kul att ni ar pa vag hit! Jag svarar garna pa fragor

  • Ossie

    Hej, jag bor också vid Taunus. Vad kul att ni flyttar hit - bor ni kanske redan här?

    Svenska Kyrkan finns i Frankfurt (kolla deras hemsida för adress etc.)

    www.svenskakyrkan.se/frankfurt

    och det bor rätt mycket svenskar i och runt Frankfurt. Svenska Kyrkan har barntimme varje måndag förmiddag inkl. lunch, det skulle passa dina barn. Torsdageftermiddagar är det fler som kommer, med framförallt större barn. Medan barnen leker kan föräldrarna (läs: mammorna...) prata med varandra o fika.

    Vem vet, vi kanske ses där?

  • Jess2013

    Hejsan! Bor i dagsläget i usa men tror att vi är på väg att flytta till Frankfurt! Kommer befinna mig där någon gång kring oktober, och skulle jättegärna träffas och prata med någon om hur det är att bo och leva i Frankfurt. Maila gärna till idaspizzeria@gmail.com. Tack!

  • Nawroz

    Hej på er nu jag har flyttade till Frankfurt ,vad kul att ni finns här , nån som kan Vätta vad liger svenska kyrka i Frankfurt am main nu jag e glad om ni prata svenska MVH Nawroz .

  • nelll

    Hej allihopa vad trevlig att ni finns her jag bor med min familj her sedan 2 år men min barn är 4 årig och kan inte prata tyska språket om det finns någon som bor i området 65929

Svar på tråden Svenskar i Frankfurt?