• 2010ma­mman
    Äldre 1 Sep 15:34
    13450 visningar
    20 svar
    20
    13450

    Kan banan ge högt blodsocker?

    Vad bm menade var kanske att blodsockret inte borde bli så pass högt av en banan, men självklart påverkas sockret en del av söta produkter. Jag hade precis ätit flicgor med socker på innan mitt bmbesök och mitt blodsocker var på 5,1. Självklart hade det varit lägre om jag inte ätit alls. Tror som sagt att din bm menade att det inte ska bli så pass högt av en banan, men att det självklart höjs LITE.

  • 2010ma­mman
    Äldre 1 Sep 15:34
    #9
    2010mamman skrev 2010-09-01 15:34:30 följande:
    Vad bm menade var kanske att blodsockret inte borde bli så pass högt av en banan, men självklart påverkas sockret en del av söta produkter. Jag hade precis ätit flicgor med socker på innan mitt bmbesök och mitt blodsocker var på 5,1. Självklart hade det varit lägre om jag inte ätit alls. Tror som sagt att din bm menade att det inte ska bli så pass högt av en banan, men att det självklart höjs LITE.
    Ska stå FLINGOR!
  • 2010ma­mman
    Äldre 1 Sep 15:38
    #10
    Normalt blodsocker ligger ungefär mellan 4-6 mmol/l fastande, och upp till max 7,8 (8,7) efter måltid. En banan är ju inte en "måltid". Hoppas det går bra för dig, säkert ingen fara, men bra att kolla upp.
Svar på tråden Kan banan ge högt blodsocker?