• barnlängtan2011

    Klomifen köpt på nätet?

    Undrar om någon har erfarenhet av att köpa Klomifenpå nätet? Fungerade det? Hur lång leveranstid  var det?

    Har sedan länge vetat att jag har PCO, har dock mens kanske 7 ggr/ år och ville helst bli gravid spontant. Nu försökt bli gravid sedan nov. Tog i veckan mod till mig och bokade tid för att få Pergotime utskrivet då jag inte orkar hålla på med äl- stickor vecka ut och vecka in längre.
    Fick Pergotime utskrivet igår. Fick dessutom mens igår. Måste tydligen börja med Pergotime på måndag senast el dr. Sprang runt till flera olika Apotek under gårdagen och det är slut! Kommer inte in förrän i slutet av sept.
    Beställde därför Klomifen på Goldpharma igår, fått bekräftelse på att de skickade det idag. Men kommer det att hinna fram? Vad händer om jag skulle börja på tisdag istället?
    Sambon blev arg och tror det är sockerpiller eller något skadligt i pillrena.
    Orkar inte vänta längre när jag nu tagit mig till en gynekolog och fått Pergo utskrivet!

    Skulle vara så tacksam om någon som köpt Klomifen på nätet vill dela med sig av sin erfarenhet.

  • Svar på tråden Klomifen köpt på nätet?
  • barnlängtan2011

    Äter nu internettabletter sedan 3dagar, känner inget speciellt, lite spänningar i nedre delan av buken, över äggstockarna, lite värmekänsla ibland och huvudvärk.

    Jag lever fortfarande i varjefallSkrattande!

  • Fimpen72
    barnlängtan2011 skrev 2010-09-08 19:00:20 följande:
    Äter nu internettabletter sedan 3dagar, känner inget speciellt, lite spänningar i nedre delan av buken, över äggstockarna, lite värmekänsla ibland och huvudvärk.

    Jag lever fortfarande i varjefallSkrattande!
    Ha ha.. =) Det är ju skönt att höra Solig
  • Mimmi4

    Fick på mailen att läkaren hade godkännt min beställning & att recept är skickat till apoteket.
    Kollade nu min sida & inte hade nått recept kommit in....???? Lr får jag hämta ut dom på posten?

    Fan min mens e ju precis slut nu :((((  Kan jag inte börja iaf OM dom kommer denna v??
    Han skrev att jag skulle börja på dag 5 och är nu på dag 8.

    Ca hur många dagar ef kommer ev ÄL ??

    Pirrig :)))

  • Fimpen72
    Mimmi4 skrev 2010-09-09 11:54:14 följande:
    Fick på mailen att läkaren hade godkännt min beställning & att recept är skickat till apoteket.
    Kollade nu min sida & inte hade nått recept kommit in....???? Lr får jag hämta ut dom på posten?

    Fan min mens e ju precis slut nu :((((  Kan jag inte börja iaf OM dom kommer denna v??
    Han skrev att jag skulle börja på dag 5 och är nu på dag 8.

    Ca hur många dagar ef kommer ev ÄL ??

    Pirrig :)))
    Menar du att beställt från goldpharma?
    Receptet skickas isf till ett apotek i det land där den sortens tabletter säljs.
    De skickar i vadderat kuvert rakt hem i brevlådan.
    Räkna med 8dgrs frakt om du beställt Serpafar eller Clomifen Citrate, så länge fick jag vänta
  • Mimmi4

    Beställde Citrate.
    Fick mail nu att det hade gått med expresspost.
    Men tror du att jag kan börja då jag får dom lr blir min mens knasig då??
    Har realtiv regelbunden mens.

    Fimpen:  Hur länge har du hållt på? Har du någon läkare som kollar UL lr kör du sj?

  • Fimpen72
    Mimmi4 skrev 2010-09-09 13:29:54 följande:
    Beställde Citrate.
    Fick mail nu att det hade gått med expresspost.
    Men tror du att jag kan börja då jag får dom lr blir min mens knasig då??
    Har realtiv regelbunden mens.

    Fimpen:  Hur länge har du hållt på? Har du någon läkare som kollar UL lr kör du sj?
    JAg kör själv eftersom jag pga att jag inte uppfyller deras BMI krav, väger för mkt.
    Har du regelbunden mens har du antaligen ägglossning så det är nog inte bra att äta det senare än vanligt då.

    Har du ätit klomifen förrut?
  • Mimmi4

    Jag har inte ÄL fast relativt regelbunden mens. Har ätit Clomivid förut,lyckades på andra försöket.
    Va hos gyn & tog cellprover för 2mån sedan & kollade då på mina äggstockar. PCO ännu sa hon.

    Men vad kan hända ifall jag tar dom kanske på typ dag 10??

  • barnlängtan2011

    Min gyn sa att jag inte fick börja senare än dag 5(Pergo var ju slut sa han, så jga frågade om jag kunde börja på typ dag 7 eller 8 om tabl kommit då)
    Han svarade att risken var då större för multipla äl, alltså risk för flerbörd, och då pratar vi inte bara tvilling, utan trillig, fyrlig, femlig, sexling, vilka inte är förenliga med en lång och hälsosam graviditet!

    Även om man äter internettabletter kan man ju gå till gyn för att kolla antalet äb, man kan ju inte begära att de ska ta något ansvar för utfalet men göra ett vul kanske de kan göra, för att kolla antalet äb?
    Tänkte inte säga till min gyn nästa vecka att det inte var just pergo jag ätit.

    Mina internettabletter kom på tisdagen från tyskland, beställde på torsdagen veckan innan, beställde clomifen rathiopharm.

    Pergo finns nu på apoteket ivarje fall!

  • kikkel

    Har en paket klomifen hemma, köpte först en och det funkade. Sen hade jag beställt en till men den behövs ju inte nu. Tog reda på så mycket info som möjligt innan, sen kan man fråga en läkare från det företaget (nu glodpharma som jag beställde ifrån). Smidigt och lätt....

  • Kinderägg

    Blev lite nyfiken när jag såg denna tråd så jag gick in på goldpharma och kikade lite, det skiljer ju väldigt mycket i pris och antal på förpackningarna, är det någon skillnad på dom tro ? Såg att dom med fler tabletter är billigare av någon anledning. Jag har inte haft någon ÄL sen i juni, var till gyn och där såg dom att jag hade en liten cysta (4 cm) som antagligen skulle försvinna vid nästa mens, tror ni man kan ta klomifen trots den ? Ska inte kolla upp den förrän om 6 veckor igen och så länge vill jag inte vänta på att ev få hjälp med ÄL.

Svar på tråden Klomifen köpt på nätet?