• Anonym (Kaffedraken)

    Nej, valet handlar inte om förskolan eller skattesänkningar.

    Vet att jag är envis ... men det är jag i min besvikelse.

    Har frågat varför (s) inte tar det låga förtroendet för Sahlin på allvar. Får till svar att valet handlar om ditten och datten.

    För hundra gubbar .. jag är fullt kapabel att förstå mina värderingar. Jag är socialdemokrat i hjärtat med Palme som gudfar. 

    (s) har hela tiden vetat att Mona Sahlin inte har vårt förtroende, jag påtalade detta för mitt fackförbund för flera år sedan och detta (Transport) har basunerat ut samma budskap med sådan tydlighet att Ingen kan ha missat det, speciellt inte (s).

    Min fråga gäller mera varför (s) inte har tagit kritiken (från egna led) på största allvar och allt mindre om var (s) står i valet.

    Jag vill absolut inte ha Toblerone-Mona som statsminster, aldrig att jag kan rösta på henne. Jag måste helt enkelt, mot mina värderingar rösta på moderaterna! Varför? Jo, jag ska ju betala skatt även framledes och då känns det betydligt bättre att betala till ett seriöst ledarskap av staten och dessutom måste jag helt enkelt rösta MOT Sahlin.

    Jag kan inte begripa ... hur i allvärlden man inom (s) kan behålla Sahlin med alla hennes klavertramp och dessutom göra henne till partiledare och möjlig statsminister. Vad ska hon göra för att förlora ert förtroende?? Slå ihjäl någon? 

    Vaffö ta' sossedemarna int' sine väljarna pu allvar ??  Vaffö Vaffö Vaffö ???  

  • Svar på tråden Nej, valet handlar inte om förskolan eller skattesänkningar.
  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej igen!

    Jag förstår på det du skriver att du är medlem i Transport och jag vill därför föreslå att du läser det senaste numret av Transportarbetaren. Där förklarar Transports ordförande Lars Lindgren tillsammans med Socialdemokraternas arbetsmarknadspolitiska talesperson varför man ska rösta på socialdemokraterna den 19 september.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Det finns, för mej en mycket djup anledning till att rösta på socialdemokraterna och det har för mitt vidkommande inget med något LO anslutet fackförbund att göra ... Ett LO anslutet fackförbund är förbundit att uppmana sina medlemmar ... nåja, ska inte gå vidare in på det ... 
    Hur som helst har Lindgren också sagt ... i ett tidigare skede att Sahlin måste bort!! 

    Jag som vuxen och ansvarstagande förälder Kan inte förstå hur man för ett enda ögonblick kan förslå Mona Sahlin som partiledare med möjlighet att bli ytterst ansvarig för, kanske världens främsta samhälle, Sverige.
    Sahlin har, med all tydlighet bevisat att hon inte klarar sin privatekonomi inte heller att följa trafikregler och andra bestämmelser ... dessutom ser hon tydligen inte heller vikten av att vi alla betalar skatt ... för att nämna något av det som jag anser ligga henne i lasten ... 

    Hur tusan ska hon klara att vara ytterst ansvarig för ett helt land?  

    Nog tusan är herr Reinfeldt bättre beskaffat för den uppgiften!?

    Vidare har ni lyckats vaska fram ännu en planta i ledningen ... Inte många som tror på den där Östros eller vad han nu heter ...  

  • Anonym (Kaffedraken)

    Hej igen!

    Du har naturligtvis, liksom jag, full rätt att ha din uppfattning, både om vad valet handlar om och om partiernas företrädare. Jag tror inte att vi kommer längre i den här frågan.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Tro mej!
    Jag är inte den enda socialdemokraten som röstar "mot" Mona Sahlin ...

    Hon MÅSTE bort för att (s) ska återfå förtroende.

    Varför tar (s) inte detta kända faktum på allvar??  

Svar på tråden Nej, valet handlar inte om förskolan eller skattesänkningar.