• pamilya

    Bajsat inte!


    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m51292270.html


    Rekommenderar verkligen denna förstoppningstråd.

    Om jag var du så skulle jag se till att en sköterska eller läkare hjälper dig att ge något lavemang. Jag skulle använda mig av Klyx alt Resulax, absolut inte microlax eftersom det kan vara svidande på så här små barn.

    Min son fick förstoppningsproblem när han var ca 4 månader. Anledning till att du bör få hjälp med att "tömma" din son är att det troligtvis sitter riktigt hårda klumpar i tarmen som behöver masseras ut, vilket kan vara svårt att göra när man är ovan. Även om det kommer lös avföring så kan det finnas kvar stopp högre upp i tarmen, därför är det bra om man ser till att tömma ut ordentligt. Ett problem som tarmen kan få av att barnet inte bajsat på 6 dagar är att den blir utvidgad vilket gör att mer avföring kan samlas upp, tar tid innan tarmen återgår till det normala och då behöver bajseriet fungera.
  • pamilya

    Av egen erfarenhet så kan jag bara säga att jag aldrig (igen) skulle låta det gå mer än 3 dagar mellan bajsandet. Det lidande som min son fick utså när vi tillslut fick tömma honom med hjälp av Resulax var inget man vill göra om. Nu hoppas jag verkligen inte att din son får stå ut med allt som min son och många andra barn fått göra med sina förstoppningsproblem utan att det bara är en "vanlig" förstoppning som löser sig med rätt hjälp.

    Ta hjälp av tråden jag nämnde för råd osv. Lycka till

Svar på tråden Bajsat inte!