• Mangooo

    Spansktalande föräldrar i Malmö-området?

    Finns det fler föräldrar där ute som pratar spanska hemma med sina barn? Som har intresse av att träffa andra
    familjer så att barnen får träna sin spanska och även träffa andra barn som också pratar spanska hemma?

    Vi kunde exempelvis träffas i parker, på lekplatser, lekland.....

  • Svar på tråden Spansktalande föräldrar i Malmö-området?
  • FeliXia

    ¡Hola Mangooo!
    Que buena idea. Espero que mucha gente responde aqui.
    ¿Cuantos niños tienes? ¿Y cual edad tienen?
    Tenemos una niña, que solo es 2 meses. Yo soy de Suecia, pero el padre, mi esposo es desde Sud America. He vivido algunas años en España y Sud America
    Nuestra niña esta muy pequeña aún, pero me interesa a conocer gente aqui en Malmö para practicar mi español tambien, mientras espero que la niña empiezar  hablar. Mi esposo hablo sueco fluido, y por eso no estamos hablando en español como antes. ¡Siento que es importante que yo no lo pierdo la idioma, quiero poder hablar con mi hija en español!
    Un poco de mi, ¿quien eres tú ?

  • FeliXia

    puff puff på tråden.
    Ingen som talar spanska och tyckte den här ideén var lika lysande som jag tyckte?

  • Diny

    Tycker också att det låter som en bra ide Har en dotter på fem veckor och hennes pappa/min sambo är från mexico. Kommer dock åka till mexico nu snart så blir ju lite svårt med träffar tyvärr..
     Puffar för tråden iallfall!

  • Emer

    Jag ser att det har inlagget ar gammalt men jag ar valdigt intresserad av att traffa andra som har barn som pratar bade svenska och spanska. Jag ar sjalv svensk men min man ar fran Mexico. Vi har nyligen flyttat tillbaka till Sverige fran Usa och jag vill garna att mina barn far spansktalande kompisar. 

  • FeliXia
    Emer skrev 2011-06-28 20:58:35 följande:
    Jag ser att det har inlagget ar gammalt men jag ar valdigt intresserad av att traffa andra som har barn som pratar bade svenska och spanska. Jag ar sjalv svensk men min man ar fran Mexico. Vi har nyligen flyttat tillbaka till Sverige fran Usa och jag vill garna att mina barn far spansktalande kompisar. 
    Ja, vad kul! Vår dotter är snart ett och pratar bara ett par ord än så länge, men vi vill gärna träffa andra som talar spanska! Hojta till vilken dag ni vill ses?!

    /Carolin
    16 juli 2010 kom hon vår älskade dotter, hon som gjorde bra ännu bättre!! <3
  • Emer

    Vad roligt att nagon laste mitt inlagg. Jag pratar tyvarr inte sarskilt bra spanska men min dotter pratar ganska bra och jag vill garna att hon fortsatter med det. Jag har aven en son pa ett ar som jag hoppas ocksa kommer att lara sig spanska. Jag kan traffas nasta vecka.

  • zoffi

    Hej! Jag läste detta inlägget nyligen och tycker att det verkar intressant. Jag är svensk och min sambo är från Peru. Vi har en son som fyller 2 år i januari och vi väntar tillökning i mars. Eftersom vi nyligen flyttade hit känner vi inte så många här... och det vore jätte kul att lära känna andra föräldrar / barn som är svenk-spansktalande i området!

  • spansktalandebarnvakt

    Hej!

    Är någon av er intresserade av att ha en spansktalande barnvakt? Jag bor i Lund.  

  • Tekla Maräng

    Hejhej!

    Hur har det gått med den här tråden? Synd att jag inte såg den när vi flyttade tillbaka till Skåne för snart 4 år sedan.  

    Jag har nu två döttrar tillsammans med min sambo som är från Argentina. Stora tjejen är 7½ och förstår det mesta på spanska, men pratar helst svenska. Tyvärr har sambon pratat för mycket svenska med henne då han är omringad av svenskar på jobbet och på fritiden. Vi har ingen här som pratar spanska mer än vi (jag är spansklärare). Skulle vara kul att träffa andra som också har en förälder (eller båda) från ett spansktalande land, så att mina döttrar får "språkbada" lite oftare. Den lilla tjejen är drygt ett år och har inte börjat prata så mycket ännu, men vill verkligen att hon också får höra spanskan så ofta som möjligt. 

    Vi brukar prata spanska när vi är alla fyra (jag och min sambo), för att barnen ska höra spanska så mkt som möjligt - annars pratar jag svenska när jag är själv med barnen eftersom det är mitt modersmål. Enligt språkforskare och studier som gjorts de senaste åren ska man egentligen bara prata sitt eget modersmål med barnen eftersom det är det man kan bäst. De kallar det att använda sitt "känslospråk/hjärtespråk". 

    Vi bor i Eslöv, men kan ta oss in till Malmö för träffar.

  • Mcc40

    Hola. Encontré esto recién y veo que es antiguo pero quizás hay alguno de ustedes activo. Vivo en Anderslöv y tengo un hijo de 3 años que me gustaría que entrene más el español y poder tener más amiguitos. Espero haya alguien aún en este forum.

Svar på tråden Spansktalande föräldrar i Malmö-området?