• hoppfu­ll trots allt
    Äldre 14 Sep 14:18
    16307 visningar
    8 svar
    8
    16307

    stadig i nacken?

    Vid vilken ålder ca har era barn blivit stadiga i nacken? Vet att det är inviduellt men ca?
    Min son är 3 mån och jätteduktig på att lyfta upp huvudet när han ligger på magen eller bröstet på oss, det har han gjort länge men han är riktigt vinglig i nacken annars, stödjer alltid nacken på honom i övrigt..
    Kommer inte ihåg när mina andra barn blev stadiga, när man inte behövde hålla om nacken när man bar dom mot bröstet osv.. Någon?

  • Svar på tråden stadig i nacken?
  • LillaF­lingan
    Äldre 14 Sep 22:30
    #1

    hm min son är 5mån och jag tycker fortfarande att han är iaf liiite vinglig....
    men han behöver inte stödjas öht längre iaf.

    minns inte riktigt hur det var med första... men han va tidigare än andra iaf.
    fast så e andra född lite tidigare med (3v).

  • mammaN­ena
    Äldre 14 Sep 22:31
    #2

    min är 4½ månad och sjunker oftast ihop som en liten hösäck när han sitter upp. annars är han väldigt duktig på att hålla uppe huvudet om han ligger på mage.

  • muppar­smupp
    Äldre 15 Sep 10:15
    #3

    vid 3 månader började vi med gåstol för att sonen kändes så stadig i rygg och nacke :) visst efter ett tag blir han en liten hösäck och då tar vi ju upp honom :P


    Bebis 9 maj 2010
  • Äldre 15 Sep 11:10
    #4

    Vår pojke blev stadig i nacken omkr. 6 månader.

  • hoppfu­ll trots allt
    Äldre 16 Sep 19:31
    #5

    skönt att höra att det skiljer såpass mycket i ålder, alla vänners barn har ju varit sååå tidiga enligt dom själva så man blir ju lite stressad när alla kommenterar och tycker han är vinglig

  • Äldre 29 Sep 14:04
    #6

    Slutade att aktivt stödja min bebis huvud när hon var 8 veckor men hon är oxå väldigt stark för sin ålder, lägger tex  stor vikt på benen redan. Tror att det är rätt beroende på hur mycket bebisen fått träna styrka. Hon har visserligen knappt legat nåt på mage men jag har hållt henne upprätt (med stöttat huvud) sen hon föddes och burit en hel del i sjal.

    Hon är dock inte så tidigt med annat, väntar fortfarande på att hon ska börja röra vid sakerna på sitt babygym...


    2010-07-20 3040/50
  • Tue 16 Apr 2019 20:25
    #7

    Min son är 3 mån och 3 veckor och kan hålla upp huvudet rätt bra i magläge men är fortfarande rätt ostadig i nacken, huvudet faller ofta framåt i sittande efter en liten stund. Han sitter som en hösäck.

    Jag undrar om det finns fler barn som närmar sig 4 månader som är vingliga fortfarande?

  • Tue 16 Apr 2019 20:25
    #8

    Min son är 3 mån och 3 veckor och kan hålla upp huvudet rätt bra i magläge men är fortfarande rätt ostadig i nacken, huvudet faller ofta framåt i sittande efter en liten stund. Han sitter som en hösäck.

    Jag undrar om det finns fler barn som närmar sig 4 månader som är vingliga fortfarande?

Svar på tråden stadig i nacken?