• Anonym (Förskollärare)

    Föskolan?

    Rynkar på näsanJag har läst att ni ska avsätta resurser till skola/förskola, hur troligt är det att detta faktiskt sker? Jag arbetar inom förskolan och har kollegor som går ner i tid till 80% enbart för att de inte orkar arbeta heltid, andra blir sjukskrivna och vi som håller ut går på knäna. Pedagogik? Läroplan? Vi försöker fasicken bara överleva, vi är så himla kompetenta och vill så mycket men det går bara inte längre. Vi behöver få ner barnantalet så vi kan se varje barn. Tänker ni och de andra partierna fortsätta blunda för vanförhållanden som är på dagens förskolor??? HJÄLP OSS SNÄLLA!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-18 22:11
    Hm rubriken ska ju vara förskolan såklart, fast fös-skolan kan ju passa!
  • Svar på tråden Föskolan?
  • Socialdemokraterna

    Hej!

    Du har verkligen rätt i att personalen på förskolan både är väldigt kompetent och har ambitioner för verksamheten. För några veckor sedan presenterade vi hur vi vill utveckla förskolan. Det ska sägas att det ser lite olika ut beroende på var man bor, men de senaste fyra åren har antalet barn per vuxen i förskolan ökat. Vi har satt ett mål på max fem barn per vuxen. Vi har satt av pengar till våra satsningar på förskolan, så resurserna kommer att finnas, om vi får väljarnas förtroende idag. Vi kan satsa de här pengarna därför att vi avstår från att göra stora skattesänkningar riktade till dem som redan har det gott ställt.

    Du kan läsa mer om våra satsningar på förskolan här: http://www.rodgron.se/wp-content/uploads/2010/08/förskolerapport-2010-08-26.pdf

  • Anonym (Förskollärare)

    Jag håller alla tummar jag har för regeringsskifte, det borde alla som bryr sig om hur barnen har det i förskolan öht också göra. Tack!

  • Socialdemokraterna

    Tack själv!

    Nu får vi hjälpas åt att se till att alla i bekantskapskretsen går och röstar, och röstar på ett rödgrönt parti. Det är väldigt jämnt nu, och varenda röst är viktig. Om någon som röstat i förtid vill ändra sig är det bara att ta legitimationen med sig och gå till vallokalen.

  • Anonym (Förskollärare)

    Enda jag känner mig tveksam till är 30 timmar/vecka för föräldralediga, men om ni kan få ner barngrupperna först kan jag se att det kan ligga i de barnens intresse. Men det måste ski i rätt ordning i så fall!

  • Anonym (Förskollärare)

    Nu har jag röstat RÖTT  Hjärta

Svar på tråden Föskolan?