• 20110426

    Kan inte släppa tankarna på när min dotter slutade andas...

    När min dotter var tre veckor slutade hon andas så vi fick lov att "gnugga" igång henne såsom de gör på förlossningen för att bebisarna ska börja andas när de precis är nyfödda. Hon höll på så med under tre dygn och vi låg inne på neonatalen i Falun. De kunde aldrig förklara vad det var som hände men hon är nu tre år och jag tycker att jag borde lagt detta bakom mig nu. Jag kan fortfarande få panik och få lov att lyssna om hon andas när hon sover. Hur gör jag för att kämpa bort tankarna som kommer när jag känner att jag måste kolla henne??? Hjälp.

  • Svar på tråden Kan inte släppa tankarna på när min dotter slutade andas...
  • Mental tränare

    Hej,
    Jag tänker att du skulle behöva gå och prata med någon om detta för att kunna släppa det hela. Som mental tränare kan ge dig rådet att när du får dessa tankar så försök att ta några djupa andetag och sen försök tänka på hur fantastiskt det är att din dotter lever, men som sagt jag tror att du behöver få tala av dig om detta för att du ska må helt bra.

    Mvh,
    Catharina

  • 20110426

    Tack för svar... Det känns bara så konstigt att ta kontakt med nån såhär långt efteråt. Man borde liksom kunna bara se hur bra hon mår nu och inte "älta" i det liksom.


  • Mental tränare

    Hej igen,
    Det ska du absolut inte känna. Det är så ofta som det är just det som ligger lite bakom som man behöver tala av sig om. Dessutom handlar det här om ditt barn och det är då mycket förståligt att du inte kan släppa det innan du fått tala av dig med någon utomstående. Jag tror att det skulle göra dig väldigt gott. Nu vet jag inte var du bor men i Göteborg och Sthlm kan jag rekommendera dig till terapeupter som du kan gå lite billigare hos då de är i slutet av sin utbildning, de vet jag också är väldigt bra. Om du är intresserad så kan du maila mig på catharina@salveohealth.com

    Mvh,
    Catharina

Svar på tråden Kan inte släppa tankarna på när min dotter slutade andas...