• Natali84

    Mammor med handikappade barn i eller närhet av malmö som vill träffas

    Hej jag är 25 år och jag har en dotter på 3 år med utvecklingsstörning.
    Jag bor i malmö och vill gärna träffa mammor med handikappade barn oavsätt handikapp.
    Bara för att ta en fika eller gå ut med barnen , prata o stötta varandra m,m.
    Så bor du här omkring och har vill träffas? hör av er !!
    Tack

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-09-30 12:50
    Ni kan även kontakta mig på facebook. Sök då
    natali_montanari@hotmail.com.

    Mitt mål är att vi har en liten grupp där vi hittar på massa kul för våra små, så de kan få den bästa av livskvalite, klart efter vad de klarar av.
    Jag kan erbjuda tex handikapp ridning
    gå till zoo
    knatte bio
    eller bara gå en tur i stan typ.
    Behöver ej kosta något.

  • Svar på tråden Mammor med handikappade barn i eller närhet av malmö som vill träffas
  • änglatroll

    Hej!
    Jag fick en son förra året i november. Han har ingen diagnos än, men är under utredning. Han har varit sen i utvecklingen sedan han var två månader och efter en MR-hjärna fick vi reda på att han har någon form av utvecklingsstörning. Vi vet inte alls hur det kommer att bli i framtiden.
    Låter fint att träffa andra mammor med samma erfarenhet. :) Har precis flyttat ifrån Malmö, men bor inte så långt ifrån. :)
    /Jenny

  • Natali84
    änglatroll skrev 2010-09-28 13:05:18 följande:
    Hej!
    Jag fick en son förra året i november. Han har ingen diagnos än, men är under utredning. Han har varit sen i utvecklingen sedan han var två månader och efter en MR-hjärna fick vi reda på att han har någon form av utvecklingsstörning. Vi vet inte alls hur det kommer att bli i framtiden.
    Låter fint att träffa andra mammor med samma erfarenhet. :) Har precis flyttat ifrån Malmö, men bor inte så långt ifrån. :)
    /Jenny
    HEJ vad glad jag blir.. Jag känner mig så ensam i detta och det hade varit kul att träffa andra. Jag tänkte så att man någon gång hittar på små utflykter med barnen och har kul tillsammans. Kan vara bra för dom att få komma ut och träffa kompisar som är som dom o leka . Eller bara träffas över en fika typ. Ju fler ju roligare ! .
  • änglatroll

    Hej!
    Jo, man känner sig väldigt ensam i detta.. Det hade varit jättetrevligt med utflykter och/eller fika!
    Hade missat att du svarat, därför jag inte svarat tidigare. :)
    Är det fler som är på?

  • 060810

    Får man hänga på om man bor utanför Kristianstad?
    Har en son på 2 år med epilepsi och misstänkt autism. Man känner sig lätt ensam i sin sits.
    Hade varit kul för både honom och mig att träffa andra som inte är som alla andra. :) (alltså helt perfekta i våra ögon).

    Säg bara till om det blir en träff så ska vi se om vi kan komma. :) Har mycket med hans lillasyster som även  hon är av en speciell sort, men vi kan kanske få in en dag när vi inte har något med henne. 


  • Natali84

    lesen att de tog tid med mitt svar men jag har haft mycket min dotter har varit sjuk... vill gärna starta kontakt

  • FöreningenVärnetMalmö
    För kännedom samt vidarebefordran, tack:
    Din förening för barn- & ungdomar med funktions-nedsättning - Välkomna på Sportlovet vecka 8 - 2016

    FEBRUARI
    Måndag 22/2 ? fredag 26/2 kl. 09.00 - kl. 14.00 Kul i Fem, Sportlovsvecka 8
    ?Kul i fem? i samlingsrummet i Korpenbyggnaden, Fågelbacksgatan 9
    inne på Hästhagens Idrottsplats, nära Kronprinsen.


    Vecka 8: Måndag 22 februari till och med fredag 26 februari ? Café med
    massor av olika aktiviteter som: Prova på att åka eller köra rullstol,
    Prova på att köra rullator, Pyssel, spela spel, kort, rita, klippa och
    klistra, pärlbrickor m.m. kl. 09.00 ? kl. 14.00 varje vardag hela
    veckan.


    Vad Café med massor av olika aktiviteter som: Prova på att åka eller
    köra rullstol, Prova på att köra rullator, Pyssel, spela spel, kort, rita, 
    klippa och klistra, pärlbrickor m.m. kl. 09.00 ? kl. 14.00 varje vardag 
    hela sportlovs-veckan.
    Var FVM:s lokal i Korpenbyggnaden, Fågelbacksgatan 9, Malmö
    Inne på Hästhagens Idrottsplats


    Tid Öppet Hus: kl. 09.00 ? 14.00, kom och gå när du vill!
    Kostnad GRATIS för alla. 
    Mat/Dricka Föreningen bjuder på fika samt att det finns möjligheter 
    att köpa annat från medlemscafét till självkostnadspriser.


    Busslinje nr. 8 hållplats Fågelbacken eller buss 4 hållplats Kronprinsen.
    nr. 1 hållplats Carl-Gustafs väg eller Själlands torg


    Anmälan Helst till kansliet innan, på tel. 040-611 64 26 eller på e-post: 
    [email protected] Hjärtligt välkomna!


Svar på tråden Mammor med handikappade barn i eller närhet av malmö som vill träffas