• Anonym

    Arbetslös,hur kan jag få ta lån?

    Jag är arbetslös och så vitt jag vet så kan man inte ta lån då eller?

    Någon som kan nått om sådant och vet om det finns möjlighet att ta lån trotts att man inte har fast arbete. Någon som gjort det?

    Super glad om jag får svar.

  • Svar på tråden Arbetslös,hur kan jag få ta lån?
  • ticktick

    Ingen seriös bank lånar ut pengar till någon som är arbetslös. Vilken ekonomi har du i övrigt och hur mycket pngar handlar det om?

  • Anonym
    ticktick skrev 2010-09-29 21:08:27 följande:
    Ingen seriös bank lånar ut pengar till någon som är arbetslös. Vilken ekonomi har du i övrigt och hur mycket pngar handlar det om?
    Jag har en bra ekonomi ,men inget fast jobb...
  • Anonym
    ticktick skrev 2010-09-29 21:08:27 följande:
    Ingen seriös bank lånar ut pengar till någon som är arbetslös. Vilken ekonomi har du i övrigt och hur mycket pngar handlar det om?
    Ca 55 oookr
  • ticktick

    Men om du har en bra ekonomi, som du säger, bör det inte ta jättelång tid att spara ihop 55 000 kr? Även om du inte är fast anställd? Behöver du pengarna precis just nu direkt?

    Jag förmodar att du redan vet att det är mycket dumt att låna någonstans där det är ockerräntor... Bättre då att se ifall någon anhörig kan hjälpa dig på något sätt.

    För övrigt är det ett blancolån som gäller på en vanlig bank, och där är räntorna lite högre eftersom det blir ett lån utan säkerhet. Men de är långt ifrån de nivåer som oseriösa kreditinstitut ligger på. Kanske han du någon som kan hjälpa dig att låna? Detta under förutsättning att du fixar en snabb amorteringstakt, så klart.

  • Kimona

    En fastanställning krävs, om du inte ska ta sms lån eller liknande skit, men det rekommenderar jag inte

  • Anonym
    ticktick skrev 2010-09-29 21:18:04 följande:
    Men om du har en bra ekonomi, som du säger, bör det inte ta jättelång tid att spara ihop 55 000 kr? Även om du inte är fast anställd? Behöver du pengarna precis just nu direkt?

    Jag förmodar att du redan vet att det är mycket dumt att låna någonstans där det är ockerräntor... Bättre då att se ifall någon anhörig kan hjälpa dig på något sätt.

    För övrigt är det ett blancolån som gäller på en vanlig bank, och där är räntorna lite högre eftersom det blir ett lån utan säkerhet. Men de är långt ifrån de nivåer som oseriösa kreditinstitut ligger på. Kanske han du någon som kan hjälpa dig att låna? Detta under förutsättning att du fixar en snabb amorteringstakt, så klart.
    Hm jo det skulle väl ta en stund. Beror väl på hur "fattigt" man vill leva då man sparar.
    Nej jag behöver dom inte nu,det är tänkt till en operation.

    Jag har nästan ingen aning om vad du skrev,jag är verkligen noll insatt i vad allt det är och betyder dessvärre..
  • Mandy1980

    Jag har fått lån beviljat utan inkomst och även som studerande. Ni snackar skit - som vanligt.

  • pussgurkan86
    Anonym skrev 2010-09-29 21:27:58 följande:
    Hm jo det skulle väl ta en stund. Beror väl på hur "fattigt" man vill leva då man sparar.
    Nej jag behöver dom inte nu,det är tänkt till en operation.

    Jag har nästan ingen aning om vad du skrev,jag är verkligen noll insatt i vad allt det är och betyder dessvärre..
    spara pengarna istället eller någon med fast inkomst kanske kan ta lån i sitt namn till dig?
Svar på tråden Arbetslös,hur kan jag få ta lån?