• Carolinalovetobias

    Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!

    Är inte gravid ännu men vill ju verkligen överraska älsklingen, min -och hans föräldrar!

    Någon som har tips på roliga sätt att avslöja att man är gravid? :D

    Och kanske reaktionen :D

    Kom med förslag! The sky is the limit!

  • Svar på tråden Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!
  • esurd


    Här kommer ett tips:
    Släpp gravidnyheten med ett avslöjande bulletryck på självaste magen! Ta på tröjan, låtsas som ingenting och invänta kommentarer. Ett annorlunda och skojigt sätt att avslöja hemligheten om bebis i magen. Ha gärna en kofta över att ta av när du känner dig redo...

    http://drusebuse.spreadshirt.se finns "avslöjartröjor" med bland annat "bulle-i-ugnen-tryck" i olika färger och varianter...
  • Carolinalovetobias
    esurd skrev 2010-11-26 15:27:58 följande:

     


    Här kommer ett tips:
    Släpp gravidnyheten med ett avslöjande bulletryck på självaste magen! Ta på tröjan, låtsas som ingenting och invänta kommentarer. Ett annorlunda och skojigt sätt att avslöja hemligheten om bebis i magen. Ha gärna en kofta över att ta av när du känner dig redo...

    drusebuse.spreadshirt.se finns "avslöjartröjor" med bland annat "bulle-i-ugnen-tryck" i olika färger och varianter...
    Haha, detta måste ja kolla upp =) Tack för tipset =)
  • Sally09

    Vi har precis förberett vår "bomb" som kommer släppas i helgen så nu måste jag ju bara berätta!

    Vi gifte oss i september och när pappa höll sitt tal pratade han bland annat om hur underbart han tycker det är att få vara morfar åt vår dotter och skämtade till det med "Kan man beställa fler?"
    Så nu har vi skrivit ut en orderbekräftelse som ser hur seriös ut som helst, från företaget Barnbarns Beställningar AB, leveranstid och leveransdatum utsatt och ett litet meddelande typ "Vi är glada att meddela att varan är under framställning och beräknas levereras i juli 2011 osv.." och längst ner har vi skrivit under med mig som produktionsansvarig och min man som designer. Där adressen brukar skrivas ut står det morfar & mormor i stället för deras förnamn.

    Ska bli kul att se deras miner, får uppdatera här efter helgen!


    ♥ (¯`°?.¸ ♥Sally 090611 - BF 110730♥¸.?°´¯) ♥
  • EQ85
    Sally09 skrev 2010-11-26 21:16:58 följande:
    Vi har precis förberett vår "bomb" som kommer släppas i helgen så nu måste jag ju bara berätta!

    Vi gifte oss i september och när pappa höll sitt tal pratade han bland annat om hur underbart han tycker det är att få vara morfar åt vår dotter och skämtade till det med "Kan man beställa fler?"
    Så nu har vi skrivit ut en orderbekräftelse som ser hur seriös ut som helst, från företaget Barnbarns Beställningar AB, leveranstid och leveransdatum utsatt och ett litet meddelande typ "Vi är glada att meddela att varan är under framställning och beräknas levereras i juli 2011 osv.." och längst ner har vi skrivit under med mig som produktionsansvarig och min man som designer. Där adressen brukar skrivas ut står det morfar & mormor i stället för deras förnamn.

    Ska bli kul att se deras miner, får uppdatera här efter helgen!
    hahahah! åååh det var en underbart rolig idé!!
  • MrBlueSky
    Sally09 skrev 2010-11-26 21:16:58 följande:
    Vi har precis förberett vår "bomb" som kommer släppas i helgen så nu måste jag ju bara berätta!

    Vi gifte oss i september och när pappa höll sitt tal pratade han bland annat om hur underbart han tycker det är att få vara morfar åt vår dotter och skämtade till det med "Kan man beställa fler?"
    Så nu har vi skrivit ut en orderbekräftelse som ser hur seriös ut som helst, från företaget Barnbarns Beställningar AB, leveranstid och leveransdatum utsatt och ett litet meddelande typ "Vi är glada att meddela att varan är under framställning och beräknas levereras i juli 2011 osv.." och längst ner har vi skrivit under med mig som produktionsansvarig och min man som designer. Där adressen brukar skrivas ut står det morfar & mormor i stället för deras förnamn.

    Ska bli kul att se deras miner, får uppdatera här efter helgen!
    *skrattar* Jättefint! Nästan så jag funderar på att köra samma Cool
    esurd skrev 2010-11-26 15:27:58 följande:

     


    Här kommer ett tips:
    Släpp gravidnyheten med ett avslöjande bulletryck på självaste magen! Ta på tröjan, låtsas som ingenting och invänta kommentarer. Ett annorlunda och skojigt sätt att avslöja hemligheten om bebis i magen. Ha gärna en kofta över att ta av när du känner dig redo...

    drusebuse.spreadshirt.se finns "avslöjartröjor" med bland annat "bulle-i-ugnen-tryck" i olika färger och varianter...
    Najs Skrattande
  • Sally09

    Måste uppdatera med att "orderbekräftelsen" verkligen gick hem! Det var oslagbart att se hur deras miner gick från "Men vad är det här för brev..." till gladare och gladare och till sist ett stort "ÅHHHHH!!" De bara längtar tills de får tillåtelse att hänga upp den på kylskåpet och pratade även om att den måste ramas inSkrattande Kan varmt rekomendera för alla som vill testa!

    Kramar


    ♥ (¯`°?.¸ ♥Sally 090611 - BF 110730♥¸.?°´¯) ♥
  • Nilam7

    Jag har kommit på hur vi ska berätta för min sambos föräldrar, det är ju väldigt passande att det är jul snart... Så jag köpte en fotoram på Ikea och i stället för att sätta in ett foto i den skrev jag "Här kan ni sätta in ett kort på barnbarnet som kommer i sommar. God jul!" och slog in den som en julklapp. Kommer bli riktigt spännande med julklappsutdelningen i år... :)

    Till min mamma har jag köpt en mugg som det står "mormor" på, hon ska också få den i julklapp. Pappa är svårare att komma på något till, får klura lite på det...

  • Makka Pakka

    Vi var och hälsade på mina föräldrar och min syster för 2 veckor sedan.
    Jag hade köpt "jag ska bli storebror" tröja till sonen och tog på den och en kofta över.
    Sen när det var dags för middag satt vi runt ett stort bord och jag tog av sonen koftan.
    Det tog en låååång stund innan någon fattde nåt, men det var syrran som såg det först och bara stirrade och pekade på min son.. alla trodde hon hade blivit knäpp!
    Sen såg mamma det och började storlipa.. pappa och syrrans man fattade ingenting och tyckte att alla var så konstiga.. sen sa syrran "Men LÄÄÄS på hans tröja!!" Då fattade alla

    Det var ganska kul..


    ♥♥♥ Pojke 080626 ♥♥♥ BF 110607 ♥♥♥
  • MrBlueSky
    Sally09 skrev 2010-11-30 20:19:57 följande:
    Måste uppdatera med att "orderbekräftelsen" verkligen gick hem! Det var oslagbart att se hur deras miner gick från "Men vad är det här för brev..." till gladare och gladare och till sist ett stort "ÅHHHHH!!" De bara längtar tills de får tillåtelse att hänga upp den på kylskåpet och pratade även om att den måste ramas inSkrattande Kan varmt rekomendera för alla som vill testa!

    Kramar
    Vad roligt Skrattande
Svar på tråden Tips på roliga sätt att berätta för nära & kära att man är gravid!