• Nosan83

    Min lilltjej spyr precis hela tiden....

    Hej min dotter på snart 3 månader spyr oerhört mkt och hela tiden. Fruktansvärt jobbigt. Har gjort sen hon föddes men det har blivit värre tycker jag. Spyr alltid efter amning och även långt efter. Det är kaskader hon spyr. Går inte att ta i henne utan att hon spyr. Har sagt på bvc men dom säger att vissa barn spyr mer, hon går ju upp i vikt å så.Känns inte riktigt som dom förstår hur mkt hon spyr....  det känns onormalt mkt och ofta hon spyr. Hon vaknar och vill amma nästan en gång i timmen på natten nu senaste tiden. Här går det åt massor av kläder å handdukar varje dag....använt haklappar men det hjälper inte för hon spyr sånna mängder varje gång.

    Ville mest skriva av mig för ingen jag känner har barn som spyr  så här. och fråga er i samma sits när det lägger sig något för detta e jobbigt för både mig å lilltjejen.

    Tack

  • Svar på tråden Min lilltjej spyr precis hela tiden....
  • Nosan83

    Ja har funderat på det...har du nån erfarenhet av hur det ter sig??

    tack för rådet....

  • Nosan83

    Tack så mkt för era berättelser känns skönt att höra från folk som vet hur jobbigt det är. Jag ska ringa bvc imon och kräva mer....får hoppas att inget e fel å att det växer bort som på vissa.......

  • Nosan83

    Jag tänker mest på att det kanske faktiskt är nåt fel som då går att hjälpa så det blir bättre. Dumt att då bara gå runt och tänka att det går nog över.....för vissa skriver ju här att deras bebisar faktiskt visat sig ha mjölkallergi eller annat. Visst sen kan det ju vara så att hon e en kräkbebis helt enkelt men vill ändå kolla upp det känner jag. Är verkligen urjobbigt som ni alla skriver, det här med att behöva säga till folk som ska hålla henne att va försiktiga hon spyr mkt e jobbigt. Mina närmaste som träffar henne ofta har med sig nån annan tröja som dom tar på sig hemma här så dom slipper gå ut i kräkiga kläder sen )

    Nån mer som vill dela med sig av era kräkhistorier och om erat barn haft nån åkomma??

  • Nosan83

    Ringde bvc men enligt henne gör dom ingenting sålänge bebisen går upp i vikt.....mjölkallergi då ska hon aven ha lite som kolik och oftast prickar....jaja får väl bara innerligt hoppas att det växer bort

Svar på tråden Min lilltjej spyr precis hela tiden....