• Signelanta

    Snälla, hjälp!

    Jag behöver er hjälp! Vad tror ni om följande:


    Jag gjorde ET  23/9 och har TD på måndag. Igår morse kom en liten brun flytning och jag gjorde i desperation ett gravtest som visade ganska starkt positivt. Idag gjorde jag ett till på morgonurin som visade pos med befruktning för 2-3 veckor sedan. Nu blöder jag mer men fortfarande brunt och ganska lite. Jag tog Ovitrelle söndagen den 19:e september, inte kan den ge pos resultat så här långt efteråt? I FASS står det upp till 10 dagar.


    Är det missfall på gång tror ni eller vad har ni för erfarenhet av blödning under graviditet? Eller är jag ens gravid?


    Ångrar mig nu att jag testade för tidigt men det har ju ändå gått 2 veckor och jag klarade inte av att vänta när jag såg blodet.......

  • Svar på tråden Snälla, hjälp!
  • Just me

    Hej, oj förstår att det känns jobbigt att inte veta Rynkar på näsan önskar att jag kunde ge dig ett svar.. Ska snart å igenom mitt första IVF och jag är jätte intresserad av allt som har med det att göra ..
    Jag tror inte att det är försent än, så testa igen på måndag och se. Är du alldeles för orolig så tycker jag att du ska ringa din klinik och prata med dem.. Säkert kommer de att be dig vänta till TD men de kanske även kan tala om , om hur vanligt/ovanligt det är osv...
    Stort lycka til gumman.. nu håller vi tummarna på att allt är bra!!!!

  • Signelanta

    Tack Bella 26 för att du svarade! Det är min första IVF och det är det värsta jag gått igenom. Vill inte skrämma dig men det är mental terror! Kommer göra om det så klart om inte detta funkar eftersom det är värt ALLT att få en liten bebis.

    När ska du starta ditt? Var?

  • El66

    Signelanta: Grattis! Ibland kan man blöda fast man är gravid och det kan var helt ok om det är bara lite gammalt (brunt) blod. Försök att hålla dig lugn, det mentala påverkar kroppen ganska mycket.


    Lycka till!!!!!!!!

  • Signelanta

    Tack E166! Jag fattar bara inte vad det är som blöder. Och varför just nu? Man blir ju galen av den här oron.

  • Just me
    Signelanta skrev 2010-10-07 18:59:39 följande:
    Tack Bella 26 för att du svarade! Det är min första IVF och det är det värsta jag gått igenom. Vill inte skrämma dig men det är mental terror! Kommer göra om det så klart om inte detta funkar eftersom det är värt ALLT att få en liten bebis.

    När ska du starta ditt? Var?
    Jag har redan startat .. sprayar nu och IVF:en kommer ske i slutet av månaden om allt ser ut som det ska... Ja fy vad jobbigt allt e .. väntan,oron,tar det sig,tar det inte sig? Kommer man någonsin eller?!? ja.. du vet hur det är..
    Hur länge har i försökt?
    Hur länge blödde du när du sprayade och vilken spray varr det? Jag tar suprecur och har blött sen i fre.. kommer rätt mycket fortfarande och det skrämmer mig för att jag inte ska vara rätt nedreglerad osv..
    Fortsätter det till på månd så lär jag ringa läkaren...
    Jag håller med EI 66 om att det sitter mycket i det mentala. Försök att inte tänka det värsta nu , fastän det e skitsvårt, jag vet .. men håll ut och va stark!! kram på dig
  • Signelanta

    Bella 26:


    Vi har försökt i snart 3 år. Började spraya med Synarela 4 augusti och fick en blödning som var ganska kraftig i början av september. Blödde inte fler dagar än vid en vanlig mens men mycket mer.

    Ja de här är jobbigt men man klarar sig på nåt sätt. Jag ska försöka lugna mig men det är svårt när man mått så dåligt under behandlingen och är rädd att behöva gå igenom det igen. 

    Konstigt att du blöder så mycket. Jag har i och för sig aldrig hört talas om din spray, skulle du blöda så mycket? Vad sa de till dig? 


     

  • Just me
    Signelanta skrev 2010-10-07 20:55:21 följande:

    Bella 26:


    Vi har försökt i snart 3 år. Började spraya med Synarela 4 augusti och fick en blödning som var ganska kraftig i början av september. Blödde inte fler dagar än vid en vanlig mens men mycket mer.

    Ja de här är jobbigt men man klarar sig på nåt sätt. Jag ska försöka lugna mig men det är svårt när man mått så dåligt under behandlingen och är rädd att behöva gå igenom det igen. 

    Konstigt att du blöder så mycket. Jag har i och för sig aldrig hört talas om din spray, skulle du blöda så mycket? Vad sa de till dig? 


     


    Ja det e ju det att de inte berättat just om någon blödning.. tänkte inte själv på att fråga när jag var där! Har däremot hört lite här att det är flera som har blött krafigt så det kanske inte är nån fara däremot så besvärar det mig att det håller i sig så länge...
    Suprecuren jag använder ska vara som Synarelan det e bara det att man använder den 3 gånger om dagen och inte 2 som synarelan ... Det kan vara riktigt jobbigt att komma ihåg tiderna , speciellt den mitt på dagen , fy.. jag har tom glömt en gång för att jag åkte bort och tänkte inte på att ta med sprayen..
    Jo jag förstår precis, när man går igenom allt det här och den långa tiden så känns det extra kämpigt, och nu efter 3 år och du får hopp och så det här.. men som sagt jag håller tummar och tår för dig!!
    Och du?? Ring till kliniken o prata med de idag tycker jag och fråga vad de kan bero på osv... hoppas du får ett glädjande besked!!
    Vi har försökt i 4 år så jag förstår dig precis gumman!!
  • Riita

    Bella 26 - Jag sprayade med Synarela i två månader! Först fick jag en blödning någon vecka efter att jag  börjat med det, en lite lagom blödning sådär precis som det skulle vara. Sen fortsatte jag med sprayen och cirka en månad senare började jag blöda något fruktansvärt. blödde i två veckor, ringde kliniken flera gånger var övertygad om att något var fel på mig att jag inte var nedreglerad men det var inget konstigt alls lugnade de mig med. Tydligen är det så att man ibland som i mitt fall blöder ut hela slemhinnan, det är ett tecken på att man är nedreglerad. Jag slutade blöda samma dag jag började med Menopur-sprutorna.

  • Trollmamma till 4

    Brun flytning är oftast gammalt blod.. Kan komma från ÄP:n..

    Tyvärr gör dem oftast ingenting utan man får tid för VUL i ca vecka 7..

    ÄLsprutan ger inte falskt utslag efter så många dagar så plusset stämmer

    Att ta fler gravtest kan vara missvisande även om det skulle vara ett mf på gång tyvärr..

    Men jag håller tummarna för att allt ser bra ut


    Trötter!!!
  • Signelanta

    Vad skönt det är att ha er alla härinne! Folk runt omkring en orkar ju inte hur mycket som helst

    Jag håller tummarna för er med! Känns så orättvist att det ska vara så svårt för vissa när andra blir gravida hur lätt som helst.....Men nu ÄR det våran tur, eller hur!

    Har pratat med kliniken idag och de säger ju bara precis det man redan vet, finns ju liksom inte så mycket att säga.....jag ska ta ett nytt test på måndag och se hur det visar och försöka knipa i helgen så blödningen inte ökar i styrka!

    Trevlig helg allihop!

    Kram

  • boomis

    Hej!
    Jag är i prencip samma situation som dig! Vi gjorde vår första IVF och satte tillbaka embryo för 15 dagar sen.
    Jag har bara fått svaga, svaga plus på vissa test och ingenting på vissa.
    Idag har jag även haft någon brunaktig flytning.
    Jag ringde sjukhuset där vi går, och dom sa att blödning dom första 12 veckorna är absolut inget ovanligt!
    Hon sa även att ett streck ÄR ju alltid ett streck :) Man kan ju givetvis på tidigt MF, men hon tyckte inte att jag skulle oroa mig för den lilla blödningen än iaf.

  • Just me
    Uppsala2010 skrev 2010-10-08 08:41:36 följande:
    Bella 26 - Jag sprayade med Synarela i två månader! Först fick jag en blödning någon vecka efter att jag  börjat med det, en lite lagom blödning sådär precis som det skulle vara. Sen fortsatte jag med sprayen och cirka en månad senare började jag blöda något fruktansvärt. blödde i två veckor, ringde kliniken flera gånger var övertygad om att något var fel på mig att jag inte var nedreglerad men det var inget konstigt alls lugnade de mig med. Tydligen är det så att man ibland som i mitt fall blöder ut hela slemhinnan, det är ett tecken på att man är nedreglerad. Jag slutade blöda samma dag jag började med Menopur-sprutorna.
    Oh tack så mycket för svaret, känns mycket bättre nu Glad nu kan jag andas ut lite iaf , hehe,..
  • Signelanta

    Tyvärr slutade inte blödningarna och när jag gjorde nytt test på måndag morgon var det mycket svagare än tidigare. På eftermiddagen kom sen en rejäl blödning och nu blöder jag kraftigt. Så tyvärr måste vi ta nya tag. När jag orkar.....

    Hoppas det går bättre för er andra!

  • Riita

    För mig gick mitt första IVF- försök dåligt, har fått mens och testade negativt.

  • Kelsson1

    Jag känner med er. Jag sitter i liknande situation själv. Fick pluss igår men blödde KRAFTIGT i slutet på förra veckan. Hade även ont i magen o blödde lite i måndags. Sedan har blödningen avtagit för att börja igen idag (även ont i magen idag).  Just nu vet jag inte om jag haft MF eller om det är på väg eller om allt är som det ska. Känns som man håller på att bli tokig. Ingen runt omkring mig förstår riktigt hur det känns. De säger bara att försök att inte hoppas förmycket. Hur ska man kunna låta bli när man väntat i 7år på plusset?

Svar på tråden Snälla, hjälp!