• Anonym (svullet finger)

    Svullet långfinger utan anledning?

    Min sambo ringde mig idag och sa att han helt plötsligt märkt att hans långfinger (inte hela, utan längst ut på delen där nageln sitter) var extremt svullet och ömt. Det var inte så i morse när vi gick upp utan det måste ha kommit mellan 7 och 9 imorse. Han har inga sår eller skador på fingret utan det kom från ingenstans.

    Hans finger har normal färg, lite rött men inte blått eller lila för då hade vi såklart åkt in direkt, det är dock väldigt varmt vid beröring och han säger att det dunkar i fingret.
    Ingen av oss har någon större lust att spendera kvällen på akuten, för vi gissar att de inte kommer göra något ändå, men vi är ändå nyfikna på vad det kan vara? Någon som har varit med om liknande?

    Ska ringa sjukvårdsupplysningen också, men hoppas på snabbt svar här! Glad 

  • Svar på tråden Svullet långfinger utan anledning?
  • Nyfiken gul

    sticka under nageln?

    Något litet sår under nageln eller nagelbandet som blivit infekterat och svullet?

    Nageltrång?

    nagelsvamp?

    klämskada?


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (svullet finger)

    Nej inget av det.. Vi ringde sjukvårdsupplysningen iaf och hon sa att vi skulle hålla koll på det och blir det värre skulle vi åka in. Hon tyckte att det lät som en infektion bara. 

  • acento

    Jag hade det förra året och har kommit tillbaka gång på gång. De kunde bara konstaterastt det var en infektion. Har han otur så kommer det bli varigt så han får åka in och tömma det på var.
    Men jg fick bara antibiotika och pencilin varje gång det kom... De kan inte förklara varför heller... Knepigt.. Men nu vet jag att jag inte är själv iaf! :)

Svar på tråden Svullet långfinger utan anledning?