• tertsnoM

    BF våren 2011 i göteborg, första barnet.

    Hejhej!!

    försöker igen med att få ihopp en "mammagrupp" som är lite mindre än de andra.
    Jag själv hinner inte alls med och man får ingen riktigt kontakt med någon.

    jag har BF 1 maj, så 11+2 nu :) Har UL den 20 okt och hoppas på att allt ser bra ut!!

  • Svar på tråden BF våren 2011 i göteborg, första barnet.
  • sarasessi

    Hej hej! Jag hoppar in här. Har bf 16 maj. Var i Gbg bor du? Jag hänger med i lite majtrådar men läser mest andras inlägg och skriver inte så mkt själv. Hade varit kul att följa fler förstagångs-mammor i Gbg!! Glad

  • tertsnoM

    Hej!! Kul att du hittade hit i alla fall.. hade nästan gett upp. Försökt att starta 2 sånna här trådar men får inget svar. Kanske bara är du och jag i maj i göteborg haha ;D

    Jag bor precis vid östar sjukhuset. vart i stan bor du?

    Ja.. jag försöker hnga med bäst de går men tycker att jag halkar efter och får bläddra tillbaka 7 sider varje gång och ändå hänger jag inte med riktigt.

    Vad har du för hund?

  • sarasessi
    tertsnoM skrev 2010-10-16 14:20:48 följande:
    Hej!! Kul att du hittade hit i alla fall.. hade nästan gett upp. Försökt att starta 2 sånna här trådar men får inget svar. Kanske bara är du och jag i maj i göteborg haha ;D

    Jag bor precis vid östar sjukhuset. vart i stan bor du?

    Ja.. jag försöker hnga med bäst de går men tycker att jag halkar efter och får bläddra tillbaka 7 sider varje gång och ändå hänger jag inte med riktigt.

    Vad har du för hund?
    Jag bor i Haga men bodde mina första 20 år i Björkekärr, så det området känner jag till utan och innan :) Har också försökt hitta fler Gbg trådar. Har du inte hittat någon mer Gbg-tråd för majbebisar?? Vi har en griffon bruxelios. Det är min sambos hund från början men den kom liksom med på "köpet" =) Vad har du för någon? Är du född och uppvuxen i Gbg?
  • tertsnoM

    Nope.. inga göteborgstrådar.. har kollat på minbebis.se också men lika dött där. :/
    kanske dyker upp folk här när de kommit in lite längre i graviditeten.. för de skuttar ju runt gravida överallt i stan just nu. Jag jobbar på apotek också så man ser hur många som kommer in överlyckliga och nyligen plussat eller ska köpa ett test :)

    ååh det är en charmig hund =D
    Ja och hon är en extra liten russel, hon kom aldrig ur valpstadiet hehe

    Jag har alltid bott här, men är uppvuxen i bergsjön/gunnilse. Trivs dock jätte bra här runt björkekärr, hoppas på att hitta en tvåa innan bebben kommer. Annars får vi det trångt. Jag är ju ensam om denna graviditet såsätt...

    Du är i v 11 nu va, eller 12? hur känns de? =D

  • sarasessi
    tertsnoM skrev 2010-10-17 11:58:52 följande:
    Nope.. inga göteborgstrådar.. har kollat på minbebis.se också men lika dött där. :/
    kanske dyker upp folk här när de kommit in lite längre i graviditeten.. för de skuttar ju runt gravida överallt i stan just nu. Jag jobbar på apotek också så man ser hur många som kommer in överlyckliga och nyligen plussat eller ska köpa ett test :)

    ååh det är en charmig hund =D
    Ja och hon är en extra liten russel, hon kom aldrig ur valpstadiet hehe

    Jag har alltid bott här, men är uppvuxen i bergsjön/gunnilse. Trivs dock jätte bra här runt björkekärr, hoppas på att hitta en tvåa innan bebben kommer. Annars får vi det trångt. Jag är ju ensam om denna graviditet såsätt...

    Du är i v 11 nu va, eller 12? hur känns de? =D
    Jag går in i v. 11 på tisdag. Känns väldigt bra. Har haft oro för mf/ma men försöker att släppa dem tankarna o bara njuta. Jag såg trots allt ett hjärta picka i v. 8. Hur känns det att vara ensam om graviditeten? Var det ett svårt beslut om du skulle behålla eller ej? Vilken vecka är du i? Har du berättat för någon nära? ..Många frågor =)
  • tertsnoM

    jag är helt lost med alla förkortningar och kub och gud vad som finns =D  vad är mf/ma?

    Om de är som de låter att du är rädd för att allt inte är som de ska med tillväxt och sådär så är  jag livrädd just nu. Först gick jag upp å sådär men nu har jag gått ner igen och jag spyr inte något så fattar inte riktigt min viktnedgång alls.. och då blir de att jag tror att den ligger där och bara.. är död..
    Ska på ul på onsdag morgon dock hos min gamla barnmorska.. hon får dock inte säga mer än "jo den lever".. vilket är konstigt och ger lite mer oro.. men bättre än inget. Har inte råd att betala för en..

    Jag bokade aborttid och gick på samtal och kontroll och allt.. men samtidigt kände jag hela tiden att jag aldrig skulle kunna gå igenom det. hela grejen med pappan till bebben och allt är helt.. "våra bästa år kaos". Vad jag än säger och gör så är det fel, och nu har han blandat in båda våra mammor i det hela.. man blir lite mörkrädd. (bla för att han är 8 år äldre än mig.. hm)
    Men jag håller mig positiv.. alla i min närhet stöttar så känns jätte bra ändå!

    Hade du och din sambo planerat eller tänkt på barn länge? Har ni berättat än?

    Jag gick in i v 13 idag. Tiden går så sjukt fort!

  • sarasessi

    MF står för missfall och MA står för missed abortion. Är mest rädd för MA, alltså att det ska dö i magen utan att jag vet om det och att jag sen inte skulle märka det på flera veckor. Men jag vet att nojjar alldeles för mkt. Läser för mkt om fall där det inte gått bra vilket är det sämsta man kan göra just nu. Gud vad skönt att vara inne i v.13 *avundsjuk* Då kan du pusta ut lite! Största missfallsrisken är ju borta.

    Vi hade planerat att jag skulle sluta med mini-pillrerna ca. ett år innan jag slutade men sedan när jag väl slutade så tog det inte ens 2 månader innan jag plussade. Vi hade räknat med ett halvår men vi är glada att det gick så fort. Förstår inte riktigt din story med pappan men antar att den är rätt lång och jobbig. Hoppas du/ni hittar en lösning för det kommande barnet! Du kommer klara det här utmärkt! *kram*

  • tertsnoM

    ååh skit dator. skrivit 2 långa inlägg och datorn bara dör! Jag återkommer annars stortjuter jag nog snart haha

Svar på tråden BF våren 2011 i göteborg, första barnet.