• Anonym (Despe­rat)
    Äldre 14 Oct 09:48
    15046 visningar
    23 svar
    23
    15046

    Bananbantning

    Efterlyser recept på den 4 veckors bananbantning som cirkulerade för några år sen. Man äter 1 kg bananer dag 1 och 2 och sen följer man ett recept med mat. Vecka 2 äter man 1,5 burkar ananas dag 1 och 2..osv..Jag gjorde den för några år sen och den funkade. Nu vill jag ner 10 kg snabbt. Som jag kallar mig så är jag desperat Inga inlägg om hur dåligt det är med sånt. Trust me, jag vet! Tack på förhand

  • Svar på tråden Bananbantning
  • Pickel­i
    Äldre 14 Oct 10:51
    #11
    JAG är BÄST skrev 2010-10-14 10:41:02 följande:
    Det var ju just dessa inlägg TS undanbad sig eller hur?
    Mycket onödigt inlägg tycker jag.
    Alternativ kan man ju ge en annan snabbkur,,du vet ju inte varför TS snabbt måste gå ner tillfälligt 10kg.

    Vet inte om du testat Cambrige TS,,kan annars vara ett alternativ. Vet att man rasar snabbt 2-3 första veckorna,,uppåt 5kg i veckan.
    Jag gav henne en ännu bättre och mer snabbverkande kur: Svältningskuren.

    Och jag skrev ju att jag inte förstod varför, du kan ju läsa igen om du missade det.

    Ännu mer onödigt av dig att påpeka att ett inlägg är onödigt skulle jag säga.
    Google it!
  • Pickel­i
    Äldre 14 Oct 10:53
    #12
    Anonym skrev 2010-10-14 10:48:15 följande:

    Men vem säger att detta är tillfällig viktminskning??? jag tycker det verka som en normaldiet dom första veckorna till nån som inte tränar allt för mycket eller har ett hårt arbete!


    Ja och det bevisar ju din okunskap i ämnet. Svälter man sig på detta vis kommer man gå upp allt igen så fort man börjar äta normalt igen.
    Google it!
  • Äldre 14 Oct 10:55
    #13
    Pickeli skrev 2010-10-14 10:51:44 följande:
    Jag gav henne en ännu bättre och mer snabbverkande kur: Svältningskuren.

    Och jag skrev ju att jag inte förstod varför, du kan ju läsa igen om du missade det.

    Ännu mer onödigt av dig att påpeka att ett inlägg är onödigt skulle jag säga.
    Men det där med svälstningskur skrev di med ironi,,det vet t.om jag.
    Ingen normal människa svälter sig. Å dessutom svälning är ingen KUR!!!
  • Pickel­i
    Äldre 14 Oct 11:00
    #14
    JAG är BÄST skrev 2010-10-14 10:55:23 följande:
    Men det där med svälstningskur skrev di med ironi,,det vet t.om jag.
    Ingen normal människa svälter sig. Å dessutom svälning är ingen KUR!!!
    Och det är du som bestämmer vad som definieras som en bantningskur eller?
    Google it!
  • Anonym
    Äldre 14 Oct 11:06
    #15
    Pickeli skrev 2010-10-14 10:53:44 följande:
    Ja och det bevisar ju din okunskap i ämnet. Svälter man sig på detta vis kommer man gå upp allt igen så fort man börjar äta normalt igen.
    Ja jag har väl ingen kunskap om ämnet! Men du har väl en bättre utbildning på mat än mig.

    Men nu läste jag vad ts har skrivit och hon skulle efter avslutad diet övergå till VV-diet. Och då anser jag att man ibland kan chocka kroppen med en kortvarigdiet , MEN efter det ska man över gå till en sund och välbalanseradkost kompinerat med motion.
  • Pickel­i
    Äldre 14 Oct 11:12
    #16
    Anonym skrev 2010-10-14 11:06:10 följande:
    Ja jag har väl ingen kunskap om ämnet! Men du har väl en bättre utbildning på mat än mig.

    Men nu läste jag vad ts har skrivit och hon skulle efter avslutad diet övergå till VV-diet. Och då anser jag att man ibland kan chocka kroppen med en kortvarigdiet , MEN efter det ska man över gå till en sund och välbalanseradkost kompinerat med motion.
    Visst kan man chocka kroppen med svält. Och vad händer då? Kroppen ställer in sig på svält och börjar hamstra och lagra fett under och efter dieten till den är återställd. Jag kan förklarar närmare varför om du är intresserad, isåfall blir det via PM.

    men visst om hon är petnoga med dieten och motionen efteråt och hela tiden ligger i underskott för vad hon behöver så kommer hon kanske ha en chans att inte gå upp så mycket. Men eftersom hon hållt på med vv i 5 år och gått UPP i vikt så tvivlar jag på att inte så blir fallet även med denna.

    Risken är dessutom stor att hon går upp ÄNNU mer än de 10 kg hon ev tappar.
    Google it!
  • Anonym
    Äldre 14 Oct 11:18
    #17
    Anonym skrev 2010-10-14 11:06:10 följande:
    Ja jag har väl ingen kunskap om ämnet! Men du har väl en bättre utbildning på mat än mig.

    Men nu läste jag vad ts har skrivit och hon skulle efter avslutad diet övergå till VV-diet. Och då anser jag att man ibland kan chocka kroppen med en kortvarigdiet , MEN efter det ska man över gå till en sund och välbalanseradkost kompinerat med motion.
    TS, det är inte riktat till dig, du vet ju redan att dieten är knasig och dessutom har du fått svar.

    Det är tillfälligt för att man stör den naturliga ämnesomsättningen så till den grad att det är ursvårt att få till en normal balans efter avslutad kur. Kommer ihåg när min mamma körde den där kuren i början av 90-talet. Trots att hon sen åt jättenyttigt efter kuren la hon på sig dubbelt så mycket som hon hade gått ner.

    Dessutom, jag som har levt med ätstörningar under större delen av mitt liv önskar mig att min mamma hade haft ett lite mer naturligt förhållande till mat och vikt. Från första början har jag haft ett märkligt förhållande till mat genom alla dessa dieter som mamma testade. Aldrig att mina barn ska se mig bete mig så märkligt i mitt förhållande till mat!
  • Anonym
    Äldre 14 Oct 11:26
    #18
    Pickeli skrev 2010-10-14 11:12:32 följande:
    Visst kan man chocka kroppen med svält. Och vad händer då? Kroppen ställer in sig på svält och börjar hamstra och lagra fett under och efter dieten till den är återställd. Jag kan förklarar närmare varför om du är intresserad, isåfall blir det via PM.

    men visst om hon är petnoga med dieten och motionen efteråt och hela tiden ligger i underskott för vad hon behöver så kommer hon kanske ha en chans att inte gå upp så mycket. Men eftersom hon hållt på med vv i 5 år och gått UPP i vikt så tvivlar jag på att inte så blir fallet även med denna.

    Risken är dessutom stor att hon går upp ÄNNU mer än de 10 kg hon ev tappar.
    Vart står det att hon har gått upp i vikt???

    Står att hon har gått ner 42kg för 5år och hon nu vill gå ner 10kg.
  • Anonym
    Äldre 14 Oct 11:34
    #19
    Anonym skrev 2010-10-14 11:26:55 följande:
    Vart står det att hon har gått upp i vikt???

    Står att hon har gått ner 42kg för 5år och hon nu vill gå ner 10kg.
    Eh, här:
    Anonym (Desperat) skrev 2010-10-14 10:35:17 följande:
    Tack för receptet!! Äntligen ett vettigt svar. Som jag skrev så vet jag att det är dumt, men jag vill ner 10 kg snabbt innan jag fortsätter med Viktväktarna som jag alltid äter efter. Gick ner 42 kg med dom för 5 år sen men har gått upp 10 kg. Jag löptränar 4 gånger i veckan och går resten av dagarna. Jag VET hur man ska leva men nu är jag desperat som sagt, så spara era kommentarer när jag skriver själv att det är dumt. Tack än en gång för receptet, det var precis det där jag menade.
  • Pickel­i
    Äldre 14 Oct 11:43
    #20
    Anonym skrev 2010-10-14 11:26:55 följande:
    Vart står det att hon har gått upp i vikt???

    Står att hon har gått ner 42kg för 5år och hon nu vill gå ner 10kg.
    "Tack för receptet!! Äntligen ett vettigt svar. Som jag skrev så vet jag att det är dumt, men jag vill ner 10 kg snabbt innan jag fortsätter med Viktväktarna som jag alltid äter efter. Gick ner 42 kg med dom för 5 år sen men har gått upp 10 kg."

    Inlägg nr 5.
    Google it!
  • Äldre 14 Oct 12:03
    #21
    Linda1976 skrev 2010-10-14 10:37:00 följande:
    Du skulle gå ner fortare om du körde på enbart ägg och smör Alltså fakir-LCHF. 
    Håller fullständigt med här. Dessutom är ett det nyttigaste man kan äta
  • Anonym (Despe­rat) Trådstartaren
    Äldre 14 Oct 13:20
    #22

    Oj upprörda röster här. Och jag respekterar allt ni skriver för jag är själv emot det här. Går emot mina egna principer.
    Jag har ätit medicin som har gjort att jag har gått upp 10 kg ganska fort. Har slutat med den för 2 veckor sen och känner redan en skillnad i kroppen (bundit mycket vatten antar jag). Jag har varit överviktig i många år. Vägde 103 kg när jag vägde in mig på VV 2005, och sen var jag STENHÅRD med mat och träning och gick ner 42 kg på 10 månader, vilket jag är väldigt stolt över. Jag vantrivs med dom här 10 kg och vill ner dom fort för att sen fortsätta med VV mat eftersom jag vet att det funkar för mig.
    Tränar regelbundet och är väldigt bestämd av mig, så jag slutför saker. Detta är inte en tillfällig viktminskning jag söker utan mer en snabb skjuts (SOM JAG VET ATT MAN INTE SKA GÖRA). Men nu har jag bestämt mig för det här och det är ju mitt beslut, jag är vuxen. Wish me luck i stället :-P
    ALDRIG MERA FET!!! Peace!

  • Äldre 25 Oct 10:38
    #23

    Hej jag har recept på bananbantning .Jag håller på själv nu .
    Jag kan skicka om jag har en adress .

    Med vänlig hälsning Titti

Svar på tråden Bananbantning