• Derevk­o47
    Äldre 15 Oct 16:50
    16900 visningar
    10 svar
    10
    16900

    Spända ben = orgasm?

    Har inte tänkt på det här så mycket som ett problem tidigare men har börjat bli mer och mer irriterad av det på senare tid, så kanske har någon ett tips?

    Är tjej, 27 år. Ända sedan jag började onanera i tidiga år så har jag alltid behövt spänna benen rejält för att över huvud taget kunna få orgasm. Eftersom det de facto leder till orgasm så har jag varit nöjd, men jag börjar bli allt mer avundsjuk på min pojkvän som kan få orgasm stående, liggande, sittande, hängande i knävecken, cyklande... nä, men ni fattar. 

    Om jag smeker mig själv utan att ha spända ben så händer ingenting alls - jag kan tycka det känns "bra" och det kan få mig att bli sugen på mer, men jag måste lägga mig ner och spänna benen om jag verkligen ska kunna komma. Om jag är riktigt fruktansvärt superupphetsad så kan jag till nöds få orgasm stående eller på alla fyra, men det involverar fortfarande rejält spända ben.

    Finns det fler som har/haft det som jag? Finns det något sätt att komma runt problemet och få klitorisorgasm utan att spänna benen på gränsen till kramp? Tack på förhand om någon har något förslag.

    (Förslag om stimulans inuti slidan undanbedes eftersom jag tycker det är ganska obehagligt och har lite vaginismtendenser.) 


    The Truth Takes Time
  • Svar på tråden Spända ben = orgasm?
  • Äldre 15 Oct 17:33
    #1

    Har det likadant! Har faktiskt försökt träna bort det genom att i stället spänna magen och underlivet och det går sådär, funkar ibland. Tänker att det kanske är kroppsminnet, man har gjort så så länge att kroppen har vant sig vid att det är såhär det ska vara?

  • Äldre 15 Oct 18:22
    #2

    Samma här, har dock aldrig sett de som direkt problem, men förstår va du menar. Lite irriterande kan de ju i och för sej vara, men själv har jag inte lyckats på nåt annat vis

  • Anonym (ich)
    Äldre 15 Oct 19:10
    #3
    Elsamamman skrev 2010-10-15 17:33:30 följande:
    Tänker att det kanske är kroppsminnet, man har gjort så så länge att kroppen har vant sig vid att det är såhär det ska vara?

    Tror detsamma - du har på nåt sätt "programmerat" dig till att veta att det är enda sättet att få orgasm och då blir det så...


    Jag spänner mig väldigt mycket jag också, men det är inte benen varje gång men tyvärr brukar varje orgasm komma med en rejäl huvudvärk så jag spänner nog oftast nacke och käkar. Jag försöker vara mer närvarande och medveten, inte vara så totalfokuserad på att få orgasm, det blir ibland mer en kamp än en njutning men jag hoppas på att kunna lära mig att njuta utan att spänna mig så att jag får ont efteråt!

  • Derevk­o47
    Äldre 15 Oct 19:22
    #4

    Tack för svaren! Skönt att höra att man inte är ensam. Ska försöka göra som du säger, Elsamamman.

    Hade väl mest velat kunna vara lite flexibel, så att även jag skulle kunna få ut något av lite mer spontant och "obekvämt" sex, typ utomhusäventyr och annat där inte en platt yta att sträcka ut sig på finns att tillgå. Tycker också det här problemet kan göra vanligt sex lite tråkigt och förutsägbart, typ "Jag uppskattar det du gör för mig och att du försöker variera dig och göra häftiga saker med mig, men ska detta leda till något så måste jag tyvärr lägga mig platt på rygg... igen. Precis som igår. Sorry!"

    :/ 


    The Truth Takes Time
  • Äldre 15 Oct 20:04
    #5
    Derevko47 skrev 2010-10-15 19:22:21 följande:
    Tycker också det här problemet kan göra vanligt sex lite tråkigt och förutsägbart, typ "Jag uppskattar det du gör för mig och att du försöker variera dig och göra häftiga saker med mig, men ska detta leda till något så måste jag tyvärr lägga mig platt på rygg... igen. Precis som igår. Sorry!"

    :/ 
    Jo så är det. Fast prova att ligga på mage så att han tar dig bakifrån, fast liggande? Lite variation iaf:)
  • Äldre 26 Jul 07:35
    #6

    Jag måste också spänna benen o särskilt låren. Jag ser det som att jag ändå är stolt att jag kan få orgasm. Jag har undrat om det är flera som har det på detta sätt. Nu vet jag.

  • Anonym (Desti­nation­X)
    Äldre 26 Jul 07:57
    #7

    Jag är man och kan inte bidra med vare sig tips eller någon större kunskap.

    Däremot vet jag att ditt "problem" beror på att klitoris, precis som väldigt många män aldrig insett, förgrenas och löper längs insidan av låren.

    Alla fungerar som bekant olika, och i ditt fall känns det som att just klitorisollonet inte är den del av din klitoris som får ut mest utav att bli stimulerad, utan istället den del som fortsätter in i kroppen, vilket så klart är väldigt mycket svårare att stimulera av både naturliga och anatomiska skäl.

    Vet inte ifall du lidit av vaginism så länge du minns.

    Tänker, har du vid något tillfälle hittat din g-punkt? Att du har ett område en bit in i slidan som är "väldigt tacksamt" för stimulans?

    G-punkten är en nervsamling av nerver som löper längs klitoris, som fäster mot en punkt längs övre slidväggen, fast på andra sidan så att säga.

    Känner att jag inte bidragit med speciellt mycket. Ville ändå berätta vad jag tror.

  • Äldre 16 Aug 22:43
    #8

    Jag är man och har exakt samma problem som du har! Har aldrig lyckats komma någonsin om jag inte lägger mig ned och spänner benen ända ned från tårna. Det spelar ingen roll om jag har penetrerande sex, får oralsex eller onanerar själv. Skulle vara väldigt intressant ifall man faktiskt fick veta varför det är såhär!!

  • Anonym (Också­)
    Äldre 16 Aug 22:50
    #9

    Jag måste spänna käkarna, udda jag vet!

  • Äldre 16 Aug 22:50
    #10

    Låter rätt basic .. pressa blodet dit det gör bäst nytta..
    Kan få kramp i baksidan på låren vid "umgänge" lite same,same typ
    Tårna böjs vid rätt stimuli också, haha - kan kännas rätt ordentligt Skrattande
    Go with the flow liksom....

Svar på tråden Spända ben = orgasm?