• someone01

    Någon som bor i Danmark?

    Vi bor sedan 13 tillbaks i Scotland men min man funderar nu på ett jobb i Danmark.
    Skulle vara kul att höra lite hur det är att bo där. Hur lätt det är att skaffa nya vänner. Vad man har för ínställning till jobb och familjeliv, hur semestrar funkar. Hur mycket kostar dagis, finns det stanna hemma mammor eller är dom lika sällsynta som i Sverige  mm
    Kommer inte ihåg exakt vart jobbet är men ungefär 30 min norr från Billund (Legoland)

  • Svar på tråden Någon som bor i Danmark?
  • Charlotte73

    Hej!

    Jag bor inte i Danmark, bor i Nyköping i Sverige, men är födt i Danmark 15 km från Billund!!

    Hemma mammor är lika sällsynta som i Sverige ja. Du har 6 veckors semester. Vet inte vad dagis koster, men det kan jag ta reda på. Vänner får man som i Sverige typisk via jobbet och goda grannar.

    Fråga bara om du vill veta mere :)

  • mini bambini

    Bor i kph. Vi betalar 3350kr Per månad for en dagisplats. Mycket fungerar som hemma. Vad det galler semester ar det beroende på arbetsgivare, likaså med mammaledighet, De flesta har full lon i 6 mån och pengar från kommunen i 6 mån. Deltids jobb ar inte så vanlige. For ivrigt ar Danmark dejligt:)

  • someone01

    Kul att höra att Danmark är dejligt!!! Min man flyttar om 2 veckor sen flyttar vi i slutet av Maj.

    Ska njuta av en sommar och lite höst hemma med barnen sen ska jag försöka få tag på ett jobb. Hoppas vekligen att jag kan hitta något deltid har ingen lust alls att jobba heltid.

    Hoppas även på lite bättre sommrar äv vad vi har här i Scotland, sämrde kan det nästan inte bli

  • someone01
    förvirrande skrev 2011-02-14 21:10:11 följande:
    Jag bor i Dk sedan 2 år. Inte långt från dit Ni ska, om jag förstått det rätt.
    Vad kul, jag har skickat ett mail till din inbox.
  • 3 barns mamma84

    Bor också i danmark hehe och förvirrande har jag träffat
    Vore trevligt att träffa ännu mer som flyttar hit ju


    ♥Ebba 050607 Amadeus 080814 Elias 101208♥
Svar på tråden Någon som bor i Danmark?