• Äldre 23 Oct 23:30
    2047 visningar
    7 svar
    7
    2047

    känna sperman möta ägget??

    Hade sex med min sambo innan och jag vet att jag är kring äggglossning nu iallafall när han sprutade i mig direkt fick jag ett Hugg/sticknings känsla i livmodern, har aldrig känt så innan.. Så min fråga är om man kan känna när sperman möter ägget? om någon av er känt det och blivit gravida?

  • Svar på tråden känna sperman möta ägget??
  • Some
    Äldre 23 Oct 23:31
    #1

    Nej, det är inte möjligt att känna när spermien befruktar ägget.

  • Äldre 23 Oct 23:32
    #2

    helt omöjligt att känna det


    (¯`°?.¸ ღMidsommarafton 2008 ღ ¸.?°´¯)
  • Äldre 23 Oct 23:58
    #3

    Det sker ju i ett hålrum i kroppen. Det finns inga nerver där. Det går inte att känna.

  • Family­time
    Äldre 24 Oct 09:04
    #4

    Nope

  • Mica82
    Äldre 24 Oct 09:10
    #5

    då var det kanske ägglossning som du kände. Jag åt antibiotika samtidigt som jag åt p-piller. Dagen efter vi hade haft sex kände jag ett hugg i ena äggstocken. Var helt säker på att jag blev gravid då..2 veckor senare visade det sig att jag hade rätt. Inte planerat men väldigt välkommet :)


    ♥♥Alexander 080213♥♥
  • Jennif­er69
    Äldre 24 Oct 09:14
    #6

    Min barnmorska har berättat att det tar ca 30 minuter för spermierna att ta sig ända upp till ägget... om nu ägget ligger där och väntar. Det kan ju komma senare....

    Så att känna något direkt är nog helt fysiskt omöjligt. De flyger ju inte upp utan simmar på... :))

  • Friday­yy
    Äldre 24 Oct 09:19
    #7

    Nä och och varken ägget eller spermierna sitter ju fast i kroppen. Tur man inte känner allt i kroppen för då skulle man ju känna när maten når magsäcken och sånt med. Och hur blodet forsar runt..uuuäääh.

Svar på tråden känna sperman möta ägget??