• Anonym (Cammi)

    Plussat men känner mig inte gravid=(

    Hej alla.
    Suttit och läst en massa trådar hit och dit om folk som gjort vul i tidig vecka och inte sett något foster, men det har gått bra ändå. Men trots de känner jag mig så orolig! Fick göra ett vul igår pga att jag känner mig inte gravid, inte de minsta. Var i vecka 4+4 och allt såg jättefint ut sa bm. Var ca 90% chans att det blir något. Ni undrar säkert varför jag oroar mig nu då.. Jo jag känner mig ju inte gravid! Det är mitt andra barn, och när jag var gravid första gången hade jag extrem värk redan innan bim. Ont i brösten och ja alla tecken! Nu inget. Hade de inte vatt för att mensen uteblev hade jag aldrig trott att jag varit gravid!

    Någon som har varit med om samma sak? Att ni har flera barn men graviditeterna varit så olika? För jag tror helt seriöst att det har stannat av och ingen mer hormon tillverkas, vilket gör att jag inte känner mig gravid. Så här ska jag gå i två veckor, känna och leta tecken på att jag faktiskt är gravid. Känns skitjobbigt! Men inte kan jag ränna till bm stup i kvatten och göra vul...

    Så orolig:(

  • Svar på tråden Plussat men känner mig inte gravid=(
  • Anonym (cb)
    Anonym (Cammi) skrev 2010-11-07 21:20:07 följande:
    Oj ser nu att 3+ = gravid 5 veckor eller mer. Så det stämmer nästan precis då jag själv var i vecka 4 (3+6) men bytte till vecka 5 dagen efter jag plussat. Fasen va förvirrat de blev nu! Är för trött för detta haha!
    Be om att få komma på vul igen om du är osäker nu när du gått lite längre.
  • Anonym (Cammi)
    Anonym (cb) skrev 2010-11-08 18:31:49 följande:
    Be om att få komma på vul igen om du är osäker nu när du gått lite längre.
    Jag ska på vul imon. Gjorde ett för 2 veckor sedan som visade 90% chans att det blev bebis. Nu imon skulle de följas upp. Så jag är grymt nervös!!!
  • Anonym (Cammi)

    Vulvet gick bra! Var i vecka 6+4 ca och de hade vuxit jämnt och fint! Hjärtat slog så fint så:)

  • Anonym (symtomfri)

    Vad skönt att det gick bra! Underbart att se hjärtat slå! Hur går det med symtomen då? 

    Själv blev jag lugnare igår då CB veckoindikatorn hade ökat till 3+ (v 4+6) och mer antydan till symtom i bröst och mage=)  

  • Anonym (Cammi)
    Anonym (symtomfri) skrev 2010-11-09 18:02:04 följande:
    Vad skönt att det gick bra! Underbart att se hjärtat slå! Hur går det med symtomen då? 

    Själv blev jag lugnare igår då CB veckoindikatorn hade ökat till 3+ (v 4+6) och mer antydan till symtom i bröst och mage=)  
    Va härligt att höra! Då ökar ju hormonet!

    Jo jag har fortfarande inga vidare symptom. Men de där med att jag blir äckligt mätt och känner avsmak för viss mat har jag ju. Sen tröttheten och kissandet hela nätterna. Känns som om jag kan slappna av lite nu när jag sett hjärtat slå. Bm sa att man behöver inte alls ha några vidare symptom för att gå igenom en graviditet. De finns lika många graviditetssymptom som det finns gravida, och alla är olika. Så jag får väl finna mig i att må bra denna graviditeten också:P
  • NoWiMom

    Jag är i vecka 7 (6+1) och oroar mig massor över min brist på symtom. Brösten gjorde mycket ont i början men inte så mycket längre. Med min första mådde jag illa och var trött och allt.. Vill ha symtom så man vet att det är på riktigt! :-S

  • Anonym (Cammi)
    NoWiMom skrev 2010-11-10 19:25:40 följande:
    Jag är i vecka 7 (6+1) och oroar mig massor över min brist på symtom. Brösten gjorde mycket ont i början men inte så mycket längre. Med min första mådde jag illa och var trött och allt.. Vill ha symtom så man vet att det är på riktigt! :-S
    Känner så igen mig, förutom de att jag inte haft ont i brösten denna graviditeten. Det är jätte lustigt! Men man kan tydligen ha en så här annorlunda graviditet (symptomfri om man jämför med min första)

    Eftersom att jag är omföderska så var det inte svårt för mig att få ett vul. Jag sa bara som de var, att de inte kändes rätt. Jag tycker du ska ringa mvc och stå på dig om du känner dig orolig. Det behöver ju inte betyda att något är fel för man har mindre symptom, eller inga alls, Men de kan vara skönt att få veta att det bor någon i magen. Jag känner mig otroligt lättad nu efter mitt vul.
  • NoWiMom
    Anonym (Cammi) skrev 2010-11-10 21:08:10 följande:
    Känner så igen mig, förutom de att jag inte haft ont i brösten denna graviditeten. Det är jätte lustigt! Men man kan tydligen ha en så här annorlunda graviditet (symptomfri om man jämför med min första)

    Eftersom att jag är omföderska så var det inte svårt för mig att få ett vul. Jag sa bara som de var, att de inte kändes rätt. Jag tycker du ska ringa mvc och stå på dig om du känner dig orolig. Det behöver ju inte betyda att något är fel för man har mindre symptom, eller inga alls, Men de kan vara skönt att få veta att det bor någon i magen. Jag känner mig otroligt lättad nu efter mitt vul.
    Tack! Faktum är att denna tråden fick mig att bestämma mig för att ringa Mvc imorgon Hoppas att jag kan få göra ett vul. Det är också skönt att se att det inte är helt ovanligt att vara såhär tok-orolig och faktiskt önska sig illamående.. fniss..
  • Anonym (Cammi)
    NoWiMom skrev 2010-11-10 21:29:28 följande:
    Tack! Faktum är att denna tråden fick mig att bestämma mig för att ringa Mvc imorgon Hoppas att jag kan få göra ett vul. Det är också skönt att se att det inte är helt ovanligt att vara såhär tok-orolig och faktiskt önska sig illamående.. fniss..
    Skönt att tråden hjälpte dig, det gör mig glad hihi:) Berätta hur det gått sen. Självklart håller jag tummarna för att du får ett vul. Och skulle du inte få de kan du ju ringa om någon dag igen och säga att du har ont. I såna här sammanhang är det OK att dra en vitlögn, tycker jag iaf! När man är orolig så påverkar de ju ens hela tillvaro, man får inte bra av att ha den där orosklumpen i magen:(

    Nä jag hade nog kunnat ta en extra dos illamående, bara för att känna mig mer gravid! Dock kände jag en lukt idag som fick mig att inse att jag är nog ganska så gravid. Jag satt för nära hushållspappret och höll på att trilla av stolen så illa som de luktade! Konstigt men glad över att de känsliga luktsinnet kommit:)
  • NoWiMom
    Anonym (Cammi) skrev 2010-11-11 10:26:36 följande:
    Skönt att tråden hjälpte dig, det gör mig glad hihi:) Berätta hur det gått sen. Självklart håller jag tummarna för att du får ett vul. Och skulle du inte få de kan du ju ringa om någon dag igen och säga att du har ont. I såna här sammanhang är det OK att dra en vitlögn, tycker jag iaf! När man är orolig så påverkar de ju ens hela tillvaro, man får inte bra av att ha den där orosklumpen i magen:(

    Nä jag hade nog kunnat ta en extra dos illamående, bara för att känna mig mer gravid! Dock kände jag en lukt idag som fick mig att inse att jag är nog ganska så gravid. Jag satt för nära hushållspappret och höll på att trilla av stolen så illa som de luktade! Konstigt men glad över att de känsliga luktsinnet kommit:)
    Ja, jag ska hänga kvar här ett tag och följa och berätta
    Jag upptäckte oxå något idag, gjorde kaffe som vanligt när jag vaknade och insåg snart att lukten av det gjorde mig illamående yey!
    Haha, aldrig tänkt på hur hushållspapper luktar, fniss, får nästan testa de
    Sen tror jag att magen svullnat en del, hört att den faktiskt kan göra det så här tidigt pga tarmarna tror jag, för jag kan inte ha mina favvojeans knäppta utan att få magknip.
Svar på tråden Plussat men känner mig inte gravid=(