• figgaroo

    Carpe diem säng - Skillnad?

    Är det värt pengarna?
    Dom är väldigt dyra om man jämför med Ikeas men är skillanden så stor?

    Vill höra allas åsikter, gärna ni som har en också - eller någon annan av de dyrare märkena.


     


     

  • Svar på tråden Carpe diem säng - Skillnad?
  • Palsternacka

    Jag har en carpe diem. Den är väl ca 6-7 år gammal och väldigt väldigt skön. Jag tycker att den avlastar kroppen på ett bra sätt. Min dotter har en ikeasäng och eftersom jag sover inne hos henne då och då kan jag jämföra. Om man säger så här: i carpe diem-sängen kan jag ligga på mage utan problem. I IKEA-sängen får jag ont i ryggen om jag gör det. Den avlastar inte lika bra och kroppen sjunker ner mycket mer vilket gör att ryggen hamnar i en konstig vinkel om jag ligger på mage. Det finns säkert IKEA-sängar som är bättre än vår, det handlar ju om vilken mjukhet man väljer i madrassen också. Det kanske är det tipset jag ska ge istället: pröva ordentligt och ta inte en för mjuk säng, oavsett märke.

  • figgaroo

    Tack för svaret Florentina!
    Nu har jag redan varit och provat ut vilken "fasthet" jag bör ha. Den är beställd och lär dyka upp närsom. Mest nyfiken vad andra tycker om den. Har haft en från jysk innan och då jag fått rådet att köpa en säng anpassad efter mig innan problemen dyker upp.

    Men alltid spännande och se om det finns andra som märkt skillnad, roligt!

  • Kastrullresan

    Bytte till Carpe Diem sängar för ca 10 månader sedan. Absolut bästa inveseringen vi gjort. Vi hade tidigare  en Dux och en Hästens säng som också anses vara bra men jag måste säga att komforten i denna går långt utöver alla andra.

    Problemet har bara blivit att det är värdelöst att bo på hotell. Det finns aldrig sköna sängar där längre när man jämför.

  • figgaroo

    Haha det låter ju helt underbart! har beställt en kontinetal sandö och investerat i en bra bäddmadrass.
    Hoppas att få sova som en princessa de närmsta 20 åren :)

  • Natta.A
    Lilla fågel blå skrev 2018-03-01 08:31:45 följande:

    Jag har en Carpe Diem Skaftö. Den är magisk att sova i.


    Vi funderar också på att köpa en Carpe Diem , Jensen eller Tempur . Har så mycket problem med nacke och rygg . Vet inte riktigt vilken säng man ska välja just för mina problem . Vad hade du för säng innan ? Kände du någon skillnad ?
Svar på tråden Carpe diem säng - Skillnad?