• kanesh­a
    Äldre 1 Nov 14:34
    37214 visningar
    511 svar
    511
    37214

    Varför skriver man "jag älskar dig" och liknande till sin partner på Facebook?

    Alltså är det nån annan än jag som stör mig på folk som hela tiden på Facebook skriver "ska åka dit o dit med älsklingen" eller skriver på sin partners logg "jag älskar dig" åtföljt av tusen hjärtan.. Varför kan man inte bara skriva sambon, maken, eller hans/hennes namn.

    Varför gör man det? Måste man bevisa för omgivningen att man har ett bra förhållande?? Eller att man älskar sin partner? Har man ett sämre förhållande om man inte använder de orden?
    Jag skulle personligen uppskatta ett privat sms mer..  men men, det är ju jag det.

    Dagens i-landsproblem. :D

    Vad tycker ni? Jag kanske bara är bitter för att min pojkvän inte är på Facebook. :D

  • Svar på tråden Varför skriver man "jag älskar dig" och liknande till sin partner på Facebook?
  • Äldre 1 Nov 14:37
    #1

    Det är lite som att "pinka revir"... Det gjorde min nya, när han ville att folk skulle förstå att vi var tillsammans (trots civilstatus: Pojkvän).... Så när han skrev i början, på in logg, retades jag alltid med honom... 

    Men jag tror det är mycket "pinka revir"... den här är min minsann!  

  • Pickel­i
    Äldre 1 Nov 14:38
    #2

    Jag tilltalar aldrig sambon vid hans namn om jag inte är sur, i princip. :)

    Säger bara älskling eller dyl åt honom, därför blir det onaturligt för mig att skriva namnet i tex fb-status.

    Och varför jag ibland skriver att jag älskar honom är för att hans ka få sig en trevlig överraskning när han loggar in. Det utesluter ju förståss inte sms och fraser öga mot öga :)


    Google it!
  • Pickel­i
    Äldre 1 Nov 14:39
    #3

    För mig handlar det absolut INTE om att pinka revir på något sätt. Det är jag alldeles för godtrogen och naiv för att behöva tänka på :)


    Google it!
  • Standl­y
    Äldre 1 Nov 14:49
    #4

    Hahaha ja du det är så dumt! Pratar inte folk med varandra hemma eller när man träffas längre? Men det är så mycket konstigt folk skriver över lag så......

  • kanesh­a
    Äldre 1 Nov 14:51
    #5

    Standly, jodu det är sant. :D
    Men ibland känns det lite konstigt, folk skriver "jag saknar dig" och liknande på ett sånt ställe som Facebook. Ring upp personen ifråga istället :) eller skicka sms. :)

    Om det nu inte bara är revirtänkandet då. :D

  • Petra1­23
    Äldre 1 Nov 14:54
    #6

    Jag har gjort det någon gång, för min man uppskattar sånt där. Jag är dålig på att visa honom uppskattning , så han stortrivs när jag gör sånt där. Nu är ju jag inte speciellt pluttinutti av mig, så det blir isåfall mest "Tack för att du finns" osv...men han blir jätterörd av sånt. Så då är jag nöjd. :)

  • Hanniz­84
    Äldre 1 Nov 14:54
    #7

    hahhha!

    att folk nån gång skriver "jag älskar dej" till sin partner stör mej inte så mkt men när man flera gånger i veckan skriver långa noveller om vilken perfekt kille man har, att man inte kan klara sej utan han, hur charmerande han är osv osv.. då tycker jag det är lite fånigt..
    för vem vill man bevisa att man har ett förhållande?
    vaa, gillar du din man?.. tycker du han är bäst!?... no shit, ni är ju ett par

    jag skriver aldrig sånt på FB till min man, jag säger det till han istället, alternativt ett fint sms då o då...
    jag antar att folk redan vet att jag älskar Daniel av hela mitt hjärta, vi är ju gifta o har barn ihop...

    jag skrev en gång i hans logg att jag tycker om dej.. då svara han, jag trivs med dej oxå.. haha
    så gulliga är vi....


    Isa <3
  • Äldre 1 Nov 14:55
    #8

    haha, jag har också tänkt på det. Varför inte skicka sms? Eller skriva ett privat meddelande? Känns lite lågstadie...

  • idiblo­n yes
    Äldre 1 Nov 14:56
    #9

    Jag tycker det är mysigt och förstår inte varför en sak skulle utesluta en annan. Mer mys åt folket!


    FL är guld.
  • kanesh­a
    Äldre 1 Nov 15:00
    #10

    ja, lågstadie på nåt vis.. det är sant :D

    Hanniz84, härligt!! :D

Svar på tråden Varför skriver man "jag älskar dig" och liknande till sin partner på Facebook?