• Anonym

    Operera bort livmodern

    Jag förstår vilken chock det är att helt plötsligt bli uppringd om en operation som är bokad med kort varsel. I mitt fall sköt jag upp det, men då handlade det inte om cellförändringar. Jag sköt upp det inte av rädsla för operationen utan av rädsla för att ja aldrig skulle få barn. Själva ingreppet tror jag inte är stor risk för att man ska dö. Min läkare sa att i de fall där han skulle operera bort en bit av livmodern och patienten fortsatte blöda kraftigt då kan man avlägsna hela livmodern för att rädda patientens liv. I ditt fall ska de ta bort den helt. Jag är ingen läkare, men då låter det5 som att det kommer att gå bra. Vore jag du skulle jag rin ga upp kliniken och diskuttera alla mina frågor. Gör det redan idag!

  • Anonym

    Jag har opererat bort min livvmoder pga ett stort myom på 1,6 kg. Det gjordes med bukoperation och det gick jättebra. Var på sjukhuset i två nätter, sjukskriven 2,5 vecka. Det är lite mer än en månad sen och jag mår jättebra. Snittet är ca 12 cm och har läkt jättefint.

  • Anonym
    Anonym skrev 2010-11-28 20:55:34 följande:
    Jag har opererat bort min livvmoder pga ett stort myom på 1,6 kg. Det gjordes med bukoperation och det gick jättebra. Var på sjukhuset i två nätter, sjukskriven 2,5 vecka. Det är lite mer än en månad sen och jag mår jättebra. Snittet är ca 12 cm och har läkt jättefint.
    Kanske ska skriva att jag fick morfin på sjukhuset. Klart det gjorde lite ont men absolut inget man inte kan hantera. Tyckte morfinet gav värre biverkningar, bler jätteyr och illamående så jag undvek morfinet. Hemma tog jag knappt panodil och jag är facinerad över hur snabbt kroppen läker.
Svar på tråden Operera bort livmodern