• Mysgrodan

    Ägglossning bara på ena sidan?

    Är ingen expert på detta men har lagt märke till att jag varje ÄL har ordentliga stickningar i vänster äggstock. Känner aldrig nåt i höger. Betyder det att jag bara har ägglossning från ena äggstocken? Ska man ha i båda? Påverkar det fertiliteten? Nån som vet om det har nån betydelse? Och är jag ensammen om detta? Obestämd

  • Svar på tråden Ägglossning bara på ena sidan?
  • Mysgrodan
    kakmamman skrev 2010-11-02 18:24:32 följande:

    Nä inte visste jag att man har ägglossning från varje sida, vadå ska det komma 2 ägg då eller?
    Näähee du =)
    Dom kommer olika från olika håll varje gång kan jag tänka!


    Förlåt jag kanske formulerade mig lite tokigt, menade förståss att det borde vara varannan gång eller nåt, inte att det släpper från båda samma månad.
    pållan skrev 2010-11-02 18:29:16 följande:
    Det vanligaste är att det bara lossar ett ägg i månaden, ofta brukar äggstockarna släppa ett ägg varannan gång. Men det är individuellt. Att du känner av ÄL är ett gott tecken! Det troligaste är att båda äggstockarna släpper ägg, men du känner bara av det på ena sidan. Även om bara en äggstock/äggledare skulle släppa ifrån sig ägg så har du lika stora chanser att bli gravid som om båda gjorde det. Om bara en äggstock fungerar så kompenserar den andra, fungerade äggstocken det så (enligt min läkare).  
    Oki, låter ju lovande då Skrattande
    GrodanHopp skrev 2010-11-02 18:32:42 följande:
    Höger sida varannan gång, o vänster sida varannan gång. Man har alltså inte från båda samtidigt.
    Man kan ju ha endast från ena sidan, om tex den andra är bort opererad, men vet ej hur de fungerar med ÄL då.
    Men då kanske det är nåt fel på min ena äggstock? Fast om den andra kompenserar som pållan skrev så då är det ju ingen fara Glad
Svar på tråden Ägglossning bara på ena sidan?