• Äldre 5 Nov 22:34
    4032 visningar
    40 svar
    40
    4032

    Ut med rest-svenskarna!!!

    Jag läste idag att stockholmskan håller på att dö ut som dialekt. Trots tappert försvar från urstockholmare som Jan Guillou, kronprinsessan Viktoria, Dogge Doggelito och andra så håller vårt stockholmska språk och kultur på att dö ut.

    Och vad PK-folket än säger vet vi alla sanningen - det är restsvenskarna som är problemet!

    För trots att vi har stor arbetslöshet och bostadsbrist i Stockholm som skyfflar man in restsvenskar till vår vackra stolta huvudstad. Vad värst är så har de inte alltid samma kultur som vi, en del är bönder, andra barn till norrlänningar eller gutar, som har helt andra kulturer än vår effektiva stockholmskultur. De förstår inte att man ska gå snabbt på stan, ställa sig till höger i rulltrappor eller liknande.

    Jag funderar på att starta ett nytt parti, Stockholmsdemokraterna, för att lösa dessa problem. Dels måste vi stoppa massinvandringen av restsvenskar, dels måste vi se till att repatriera alla dessa skåningar, norrlänningar, dalmasar och andra till sina egna hemlandsändar.

    Men tro inte att Stockholmsdemokraterna enbart står för detta - vi vill även värna om den metrosexuella storstadskulturen, som idag är hotad av fanatiska kristna från bibelbältet som vill förtrycka kvinnor i traditionella familjeförhållanden!

    Så kom igen och rösta på Stockholmsdemokraterna nästa år, så att vi kan få tillbaka ett rent, stolt Stockholm för rena stockholmare, utan en massa restsvenska influenser!


    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Svar på tråden Ut med rest-svenskarna!!!
  • Äldre 5 Nov 22:40
    #1

    Utgår från att du är galen eller bara är sugen på en meningslös debatt för att pigga upp din, troligen, tråkiga lördagkväll?

  • SunnyB­unny
    Äldre 5 Nov 22:45
    #2

    Låter helt rätt! Lycka till.........

  • Äldre 5 Nov 22:47
    #3
    Ulrika45 skrev 2010-11-05 22:40:30 följande:
    Utgår från att du är galen eller bara är sugen på en meningslös debatt för att pigga upp din, troligen, tråkiga lördagkväll?
    Typiskt PK-folk att kalla en galen så fort man tar upp det här problemet! Jag gissar att du är en vänsterfeministflate-restsvenskkramare som tycker att allt är sååå bra med restsvenskar som flyttar till Stockholm va! Skrikandes
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • Toboas
    Äldre 5 Nov 22:47
    #4
    Ulrika45 skrev 2010-11-05 22:40:30 följande:
    Utgår från att du är galen eller bara är sugen på en meningslös debatt för att pigga upp din, troligen, tråkiga lördagkväll?
    Typiskt restsvenskar att direkt ifrågasätta någon som vågar bryta mot PK-normen och diskutera problemen med folk som invandrar bara för att de vill få bättre ekonomi och tillgång till mer kultur.

    Det är också en sak som gör mig förbannad. Man flyr landsbyggden för att man vill kunna få tillgång till teatrar och konserter men när man väl är här så fortsätter man titta Paradise Hotel och Ullareds... Om ni inte vill ha Stockholmskultur, stanna då kvar där ni bor!!
  • Bebisf­ixerad
    Äldre 5 Nov 22:48
    #5
    Ulrika45 skrev 2010-11-05 22:40:30 följande:
    Utgår från att du är galen eller bara är sugen på en meningslös debatt för att pigga upp din, troligen, tråkiga lördagkväll?
    tråden ligger dock i sandlådan .. samt det är fredag =p
  • Äldre 5 Nov 22:52
    #6
    Toboas skrev 2010-11-05 22:47:43 följande:
    Typiskt restsvenskar att direkt ifrågasätta någon som vågar bryta mot PK-normen och diskutera problemen med folk som invandrar bara för att de vill få bättre ekonomi och tillgång till mer kultur.

    Det är också en sak som gör mig förbannad. Man flyr landsbyggden för att man vill kunna få tillgång till teatrar och konserter men när man väl är här så fortsätter man titta Paradise Hotel och Ullareds... Om ni inte vill ha Stockholmskultur, stanna då kvar där ni bor!!
    Hur vet du om jag är restsvensk?
  • Äldre 5 Nov 22:55
    #7
    Dorian Ertymexx skrev 2010-11-05 22:47:08 följande:
    Typiskt PK-folk att kalla en galen så fort man tar upp det här problemet! Jag gissar att du är en vänsterfeministflate-restsvenskkramare som tycker att allt är sååå bra med restsvenskar som flyttar till Stockholm va! Skrikandes
    var det ok med inflyttning bara just när du och dina föräldrar kom? om min pappa är född i sthlm - får jag då bo där? eller talar det emot mig att jag flyttat runt inom sverige? för övrigt FRÅN stockholm senast...bara undrar vad jag är enligt din definition....

    spännande att du läst retorik. hur gick det med patosdelen?
  • Äldre 5 Nov 23:06
    #8
    Ulrika45 skrev 2010-11-05 22:55:03 följande:
    var det ok med inflyttning bara just när du och dina föräldrar kom? om min pappa är född i sthlm - får jag då bo där? eller talar det emot mig att jag flyttat runt inom sverige? för övrigt FRÅN stockholm senast...bara undrar vad jag är enligt din definition....

    spännande att du läst retorik. hur gick det med patosdelen?
    Alltså, är du stockholmare så är du stockholmare. Det är ju tråkigt att höra att du är blandsvensk, med restsvenskt i blodet, men så länge du är assimilerad stockholmare så är det det som räknas.
    Jag är inte en kvinnokarl! Men jag jobbar på det!
  • LivL
    Äldre 5 Nov 23:12
    #9

    "Restsvenskar", jag dööör vad kul!!

    /Gute

  • Kokomo
    Äldre 5 Nov 23:16
    #10

    Jag har bott i Stockholm i två år nu och jag tycker att jag har tagit till mig både språk och kultur väl och försökt integrera mig väl. Jag har slipat bort mina småländska R och suckar surt när någon hoppat framför tunnelbanan. På tal om tunnelbanan såg jag igår en landskapsman som försökte gå på tunnelbanan innan folk fått gå av. Så jävla pinsamt. Folk som han borde få gå en kurs där man dels lär sig språket men också kultur så han får lära sig att ta seden dit han kommer.
    Jag är inte Stockholmare men jag tycker faktiskt det behövs ett parti som StD.

Svar på tråden Ut med rest-svenskarna!!!