• Svinto

    Bra sida om anknytning...

    Någon som har  en bra sida som tar upp ämnet anknytning när det gäller adoptivbarn?

  • Svar på tråden Bra sida om anknytning...
  • Svinto

    Ja, jag sökte efter den sidan också o upptäckte samma sak...

    Vill helst inte köpa en bok.

  • Angla

    Inte? Då kan det nog, tyvärr ibland vara svårt att få tag i bra fakta. Mycket finns iofs på nätet men ofta skiftar kvaliten också.


    Angla - mamma till slut & snart igen
  • Namaste72
    Svinto skrev 2010-11-08 21:45:04 följande:
    Ja, jag sökte efter den sidan också o upptäckte samma sak...

    Vill helst inte köpa en bok.
    Låna på biblioteket
    { Mamma till världens finaste dotter }
  • Selma1966

    Du kan även söka på "attachment" på engelska och hitta massor av sidor utomlands om ämnet. Många bloggar är även guldgruvor av information om man vill se specifika frågor.

  • Gnista

    Förstår inte varför anknytning.nu inte alls finns längre. Det är ju en sak om man väljer att sluta lägga tid på att uppdatera den men all info borde väl fått ligga kvar? Är det kanske för att författaren istället vill att folk ska köpa boken? Jag läser också helst på nätet, är där/här ofta och tilltalas av att läsa på det sättet. En bok kräver på nåt vis mer "lugn och ro" och en ostörd vrå (döknäppt egentligen, men sån är jag).

  • KimKatt

    Jag tycker Attaching in Adoption av Deborah Gray är väldigt bra.

  • Chimamanda

    Det finns jättemånga bra böcker om anknytning, som man kan låna på bibliotek. Det är förstås gratis.

    Här är länk till en lista med böcker som man kan låna på de flesta bibliotek. Har de inte boken så kan man alltid be att de beställer den.

    libris.kb.se/hitlist%c3%a4mne%3aanknytning+spr%c3%a5k%3aswe&d=libris&m=10&p=1&s=r

  • Svinto
    Gnista skrev 2010-11-12 21:45:32 följande:
    Förstår inte varför anknytning.nu inte alls finns längre. Det är ju en sak om man väljer att sluta lägga tid på att uppdatera den men all info borde väl fått ligga kvar? Är det kanske för att författaren istället vill att folk ska köpa boken? Jag läser också helst på nätet, är där/här ofta och tilltalas av att läsa på det sättet. En bok kräver på nåt vis mer "lugn och ro" och en ostörd vrå (döknäppt egentligen, men sån är jag).
    Precis som jag skulle ha sagt det!

    Att sitta ner med en bok har jag inte ro till...Att sitta framför en dator är en helt annan sak.
  • Kusin Knase

    anknytning nu gjordes av samma Sara Larsson som sen skrev en bok om ämnet i stället, just den Anknytning i adoptivfamiljens vardag som nämns ovan. Jag kan tänka mig att hon kände för att dra in lite pengar på allt jobb hon la ner med att forska/sammanställa info om anknytning. Själv har jag önskat mig boken i julklapp men tycker också att det är synd att inte sajten finns kvar.


    Vår adoptionsbok Längtan till Lillebror går nu att beställa på www.litenupplaga.se/687 !
  • Gnista
    Kusin Knase skrev 2010-11-22 20:06:01 följande:
    anknytning nu gjordes av samma Sara Larsson som sen skrev en bok om ämnet i stället, just den Anknytning i adoptivfamiljens vardag som nämns ovan. Jag kan tänka mig att hon kände för att dra in lite pengar på allt jobb hon la ner med att forska/sammanställa info om anknytning. Själv har jag önskat mig boken i julklapp men tycker också att det är synd att inte sajten finns kvar.
    Ja, det är klart att hon förtjänar pengar för det hästjobb hon lagt ner, helt klart.
Svar på tråden Bra sida om anknytning...