Inlägg från: änglavinge |Visa alla inlägg
  • änglavinge

    Hur nyttigt/onyttigt är jordnötssmör??

    Kanske en konstig fråga egentlige, men jag har fått för mig någonstans att jordnötssmör inte är speciellt onyttigt, om man jämför det med kakor och godis. Är jag helt ute och cyklar kanse? Att det är 'fett' bryr jag mig inte särskilt mycket om, jag behöver allt fett jag kan få, men jag tänker mer ur ett hälsoperspektiv. Nog för att jag vill ha i mig så mycket fett jag kan, men jag vill inte få dåliga värden av det. Någon som vet eller har någon fundering?

  • Svar på tråden Hur nyttigt/onyttigt är jordnötssmör??
  • änglavinge

    Ok, tack :) Sitter såklart just och äter från en Skippyburk Skrattande Ditt resonemang låter helt rätt. Tyvärr så bor jag i Kina så det blir lite svårt att läsa på innehållsförteckningarna eller gå till en hälsokostaffär... Jag får helt enkelt försöka hitta mig något annat gott att mumsa på i fortsättningen Tungan ute

  • änglavinge
    Tack för tipset! Visste inte att det var så enkelt att göra själv! Ska ut och leta upp lite jordnötter!

    Jo, nog hade det inte skadat om jag hade lagt på mig lite extra. Jag tillhör en av dom som tyvärr har svårt för att gå upp i vikt men som hade behövt det. Och med tanke på tänder och andra saker i kroppen så är det kanske inte så bra att alltid ät så mycket onyttigt. Måste dock tillägga att jag äter ordentligt med vanlig mat oxå, så det är inte bara onyttigheter jag stoppar i mig :)
Svar på tråden Hur nyttigt/onyttigt är jordnötssmör??