• Nosan83

    Tips på doppresent till 4 månaders tjej??

    Ja som rubriken låter.......
    (Helst inte dom "vanliga"doppresenterna)

  • Svar på tråden Tips på doppresent till 4 månaders tjej??
  • Stimorol81

    Jag och min sambo köpte till våra vänners dotter ett eget äppelträd att plantera i trädgården
    när hon döptes.
    Och nu när man kommer och hälsar på så är hon så stolt och glad över sitt eget träd i trädgården
    som hon alltid ska visa upp
    Bor man i lägenhet så är det ju tyvärr lite svårare.

  • JennyP

    Vår dotter fick en helt underbar dopgåva från våra vänner, ett handtecknat porträtt efter ett av våra favoritfoton på Lilly. Vi blev alldeles tårögda, så fint var det. Det var en väldigt personlig gåva som Lilly kommer ha glädje av i hela sitt liv.
    Porträttet beställdes från www.konstochform.nu som vi rekommenderar varmt! 
    Vi tänkte själva gå ihop några vänner och beställa ett porträtt när våra vänner snart ska ha dop för sina tvillingar :)

     

  • Anelm

    Namnhalsband (googla så finns du flera leverantörer) eller  första bokstaven i tösens tillstalsnamn som halsbandshänge (brukar finnas hos tex guldfynd, Hallbergs)

  • Nosan83

    Tack för era svar...jätte fina presenter ju, va roligt med trädet verkligenGlad

    Fler???

  • JazzKermit

    Jag beställde en doptavla, eller tryck, på www.isa.nu  (ramen fixar man själv)
    Inte så ovanligt med en tavla kanske men de är verkligen jättefina och texten bestämmer du själv!

  • mg79

    Vi gav bort en sagobok där man kunde välja vem det skulle handla om, säg att den du ska ge boken till heter Emma, så handlar boken om Emma och hennes vänner som du också bestämmer vad de heter, vi valde vänner och familjens namn...

    Tyvärr kommer jag inte ihåg var vi beställde den, men sök på nätet!

    Sen gav vi även bort en lite finare "mätsticka" att sätta på väggen, där föräldrarna kan sätta in ett foto på barnet vid olika längder... (och ålder förståss..)

  • helene306

    Boken "Det här måste jag skriva upp" har varit uppskattad hos de som fått den av oss

    Mätsticka som ovanstående skriver.


    (¯`°?.¸ ღ F+H=D&A ღ ¸.?°´¯)
  • Shoegirl

    Musikmobil med sugkopp som kan hänga i bilen eller när man sover borta eller till och med i barnvagnen.

  • ploten

    Våra barn fick varsin stjärna uppkallad efter sig i Global Star Registry. Det medföljde kartor över var stjärnorna ligger, och dem har vi ramat in och satt upp på väggen. Ingen aning om vad det kostar, men rolig och annorlunda present.

  • Utopia

    Jag gillade min dotters presenter när hon döptes i stället för det vanliga som halsband, ramar skedar mm fick hon musikmobil, läragåstol, läragåvagn klossar, kläder mm som hon kan ha användning av under sina första år.


    021229, 040817, 070111, 100102 mittlivsomfyrabarnsmamman.blogg.se
  • Godde

    Som en liten, liten extrapresent fick vi en liten Nizzy - nappbehållare. Var tveksam först eftersom vi inte ville att hon skulle ha napp, men......Ibland blir det inte som man vill.  Nu använder hon den och har kritor i. 


  • Alvas mamma

    Vi fick en jättefin tavla i helgen från www.studionele.se . Tuff-tuff heter den vi fick. Så himla fin! Sen var det lite kläder och böcker, men kläder hade hon massor innan och såna sångböcker är ingen hit när ingen sjunger hemma! Satsa på något personligt och annorlunda, det skal ju ändå vara lite speciellt med en doppresent,

  • Charlow



    En riktigt fin & personlig dop gåva är ett fint namn-halsband med en vakande Skyddsängel!

    Unikt & handgjort smycke. Även fint att hänga upp på väggen. Du väljer vad som ska stå på halsbandet samt färg på Skyddsängeln. Smycket kommer i en fin smyckespåse i valfri färg.
    Kika gärna in i minn smyckesblogg:

    www.enelfindelmar.blogg.se
Svar på tråden Tips på doppresent till 4 månaders tjej??